Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در صورت ارسال نکردن ليست بيمه توسط کارفرما دو جريمه مشمول حال او مي‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان، در صورت ارسال نکردن ليست بيمه توسط کارفرما دو جريمه مشمول حال او مي‌شود.
1- جريمه عدم تسليم ليست
2- جريمه تاخير در پرداخت حق بيمه
جريمه عدم تسليم ليست:
جريمه عدم تسليم ليست يا تاخير در ارسال ليست به ميزان 10 درصد و فقط براي يکبار به نسبت جمع کل حق بيمه و بيمه بيکاري محاسبه و مطالبه مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين وضعيت زماني روي مي‌دهد که: کارفرمايي که ليست ماه يا ماه‌هايي را ارسال نکند و طبق بازرسي کارگاه بدهکار شود جريمه‌اي معادل 10 درصد از کل بدهي (حق بيمه+بيمه بيکاري) براي يک بار به وي تعلق مي‌گيرد.
چناچه به هر علتي از سوي کارفرما ليست پرسنل شاغل با تاخير به شعب اجرايي صندوق ارائه گردد جريمه 10 درصدي براي يک نوبت محاسبه و مطالبه مي‌گردد.
در کارگاه‌هاي پيمانکاري، بابت ماه‌هايي که ليست ارسال نگرديده است، جمع کل حق بيمه و بيمه بيکاري را محاسبه نموده و به کل آن يکبار 10 درصد جريمه تعلق مي‌گيرد.
چنانچه کارفرما قبل از صدور اجراييه، نسبت به پرداخت بدهي‌هاي معوقه اقدام نمايد از 40 درصد بخشودگي در جرائم بهره‌مند خواهد شد.
جريمه تاخير در پرداخت حق بيمه
در صورت عدم پرداخت حق بيمه، جرايم تاخير پرداخت حق بيمه براي هر ماه 2 درصد به ازاي هر ماه نسبت به جمع کل حق بيمه و بيمه بيکاري محاسبه و مطالبه مي‌گردد.
جريمه مذکور پس از قطعي شدن بدهي قابل احتساب مي‌باشد.
در خصوص بدهي‌هاي مطرح شده در هيات‌هاي تشخيص مطالبات و تجديدنظر، تاريخ شروع محاسبات از زمان ابلاغ راي قطعي مي باشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین ،سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو دستکار کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

تسنیم در خبری نوشت:وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901047

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند