Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - فرماندار شهرستان طارم گفت: روستائيان نقش مهمي در توليد ناخالص ملي داشته و پايه اقتصاد مقاومتي در کشور بشمار مي‌روند بطوري که بدون توجه به روستا نمي‌توانيم معضلات شهري را کم کنيم.

به گزارش ايرنا ، علي باقري روز دوشنبه در نشست طرح توسعه پايدار منظومه روستايي اظهار کرد: با توجه به اينکه در طرح منظومه روستايي توسعه در تمام بخش‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ديده ‌شده است، لذا اجراي اين طرح باعث توانمندي و بهبود چشمگير وضعيت معيشت ساکنين اين شهرستان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به توسعه متوازن تمام روستاها در اين طرح اظهار کرد: با توجه به اينکه بخش مرکزي شهرستان طارم به عنوان مکان هدف و پايلوت براي اين طرح در استان زنجان در نظر گرفته شده است، بخش چورزق اين شهرستان از اين طرح دور خواهد ماند.
وي ادامه داد: اگر قرار است توسعه پايدار متوازن در اين شهرستان بر اساس طرح منظومه روستايي صورت پذيرد، بهتر است که کل شهرستان در نظر گرفته شود.
فرماندار طارم ادامه داد: با توجه به سياستهاي دولت تدبير و اميد در رابطه با توسعه پايدار روستاها، اجراي اين طرح ، باعث به ثمر رسيدن هرچه زودتر سياست دولت در جهت توسعه روستاها خواهد بود.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع مالي ، کاهش آب در آينده و نيز خارج شدن کشاورزي از حوزه اقتصاد ،بهتر است حدالامکان به جاي توسعه باغات کشاورزي از برنامه هاي جايگزين ديگري چون توسعه صنعت گردشگري، طرح گردشگري زمستانه با توجه به شرايط جغرافيايي شهرستان،احداث نواحي صنعتي جهت فرآوري محصولات کشاورزي، توسعه دامداري از طريق تشکيل مجتمع هاي خاصِ اين حوزه، استفاده شود.
اين مسئول اضافه کرد: اجرا کنندگان اين طرح بايد در بحث توسعه زيرساختها، نگاه ويژه اي به سرمايه گذاري بخش خصوصي داشته باشند چون دولت با توجه به ضعف اعتبارات به تنهايي قادر به اجراي اين طرح نخواهد بود.
عباس محمدي معاون عمران روستايي اداره کل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان زنجان نيز در اين جلسه گفت: طبق تفاهم نامه اي که در سال 1394 مابين استاندار زنجان و رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي کشور صورت پذيرفت، مقرر گرديد جهت شروعِ طرح منظومه روستايي در استان زنجان، از محل اعتبارات ملي تامين اعتبار شود ، و مابقي طرح نيز از طريق اعتبارات استاني تامين شود.
اين مسئول ضمن اشاره به ماده 27 برنامه ششم توسعه يادآور شد: با توجه به اينکه در برنامه ششم توسعه دولت موظف است به منظور تحقق سياست‌هاي کلي برنامه و اقتصاد مقاومتي، شناسايي و بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي موجود در نواحي روستايي وارتقاي منزلت اجتماعي روستاييان و جايگاه روستاها در اقتصاد ملي و ايجاد بستر لازم براي شکوفايي و پيشرفت عدالت‌ محور روستاها اقداماتي انجام دهد، جهت اشتغال زايي روستايي اين طرح يکي از جامع ترين طرحهاي توسعه پايدار روستايي است.
به گزارش ايرنا، اجراي طرح منظومه هاي روستايي به صورت نمونه در 7 استان با هماهنگي استانداري‌ها در دست انجام است که بخش مرکزي شهرستان طارم زنجان نيز جزو آن ها است.
در قالب اين طرح در هر استان، روستاها براساس شرايط اقليمي، موقعيت جغرافيايي و ظرفيت ها، به تفکيک، منظومه هايي را تشکيل مي دهند و هر يک به قطب هاي فرهنگي، کشاورزي، صنعتي و اقتصادي تبديل مي شوند.
جمعيت کل استان زنجان طبق سرشماري سال 95، يک ميليون و 57 هزار و 461 نفر برآورد شده است. از اين تعداد 711 هزار و 177 نفر جمعيت شهري و 346 هزار و 284 نفر جمعيت روستايي مي باشد.
طبق آخرين سرشماري جمعيت کل شهرستان طارم 47048 مي باشد که 7121 نفر جمعيت شهري و 39927 نفر جمعيت روستايي اين شهرستان است.
8068/9886
خبرنگار : مهدي اسدي ** انتشار : اسماعيل جهانبخش
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی

 روابط عمومی فرمانداری شهرستان سرباز،  دانش فرماندار شهرستان سرباز به همراه بلوچی، معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان از خسارات ناشی از بارندگی و سیل در راه‌های روستایی شهرستان و پروژه‌های نیمه تمام و در حال اجرا بازدید و مشکلات رخ داده در اثر آسیب دیدن زیرساخت‌های مذکور را از نزدیک بررسی کردند.

 دانش با حضور در مناطق کوهستانی روستا‌های شهرستان و مشاهده موارد مختلف رانش در اثر بارندگی و شکستگی خاک دامنه کوه ها، سیل بردگی راه‌های مواصلاتی روستا‌ها بازدید کرد.

 فرماندار شهرستان سرباز در حاشیه بازدید از آسیب‌های وارده به برخی از راه‌های روستایی بر اثر بارش‌های اخیر، تأکید کرد: راه‌های روستایی که بر اثر بارش‌های اخیر تخریب شده اند بایستی مرمت و لکه گیری شده و برخی نقاط نیز روکش آسفالت شوند.

دانش افزود: باید با تعامل و همکاری اداره کل راهداری، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستاها، ایمنی ورودی روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد و مسائل موجود در این زمینه برطرف گردد.

 فرماندار تصریح کرد، دهیاران ضمن جمع بندی خسارات، گزارشات خود را در خصوص محور‌های مواصلاتی بصورت کتبی جهت اقدام به ستاد بحران شهرستان اعلام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح