Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار حسین معروفی امشب در اجلاسیه فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: خدا را شاکریم که توفیق داد تا بتوانیم میزبان فرزندان انقلاب یعنی دو شهید گمنام باشیم. فرزندانی که در اوج غربت ایران اسلامی ندای امام خود را حجت دانستند و لبیک گفتند و برای دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی جان‌فشانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهدا همه وجودشان که جان و آبرویشان بود در طبق اخلاص گذاشتند و برای این رسالت مهم با دیدگاه جهادی و انقلابی در دل آتش جنگ قرار گرفتند و جان خود را فدای اسلام و انقلاب و راه ارزشمند امام به‌عنوان الگوی عملی اسلام محمدی کردند. برخی از آن‌ها باخدای خود معامله کردند و به سعادت ابدی یعنی شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: بعضی از آن‌ها به اسارت دشمن درآمدند که اکنون در جمع ما هستند و بدترین وضعیت برخورد حزب بعث قرار گرفتند، اما سفیران حقیقی نظام اسلامی شدند. برخی از آن‌ها جانباز شدند و امروز در جامعه اسلامی به‌عنوان چهره خدوم نظام اسلامی در جامعه مشغول فعالیت هستند.

معروفی افزود: هیچ رزمنده‌ای را نداریم که سالم باشد و شبی را با آرامش استراحت کند. یا درد ترکش در وجودش است یا از اثرات شیمیایی شب را به صبح می‌رساند. خدا را شاکریم که امشب در خدمت شما بندگان شایسته خدا هستیم. بندگانی که مهر افتخار مجاهدت درراه خدا بر پیشانی آن‌هاست. ایثارگران است.

دبیر کل کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حفظ آرمان دفاع مقدس و شهدا شامل شهدای زنده ماهم می‌شود کسانی که مروج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که به استان سیستان و بلوچستان امسال توفیق داد تا شاهد برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی یعنی کنگره ملی شهدای استان با بیش از ۶ هزار شهید بومی و غیربومی و ۲ هزار و ۵۸ شهیدی که خانواده‌های آن‌ها در استان هستند باشیم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: با شعار تقریب و وحدت کنگره ملی شهدای استان و تمامی برنامه‌های مربوط به آن را برگزار کردیم چراکه شهدا محور وحدت هستند مانند ستارگان راه را به ما نشان می‌دهند.

معروفی ادامه داد: شهدای ما امتحان توده‌های مردم بودند و توده‌ها امتحان خود را به زیبایی پس دادند و امروز نوبت نخبگان است. مردم ما تاریخ را تغییر دادند و در دوران دفاع مقدس و در فتنه ۸۸ مردم نشان دادند که اگر نخبگان جامعه خطا کنند آن‌ها از راه امام و انقلاب جدا نمی‌شوند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال نیز به برکت شهدا برپا شد و حضور توده مردم و عمل به اعتقادشان را در این روز دیدیم که جلوتر از نخبگان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: امروز مدیون شهدا و ایثارگران هستیم هر چه آبرو و شرف داریم از رشادت‌های این عزیزان است. روحیه انقلابی و مدیریت جهادی زاییده فرهنگ دفاع مقدس است و آنچه می‌تواند ما را از بن‌بست بیرون آورد همین فرهنگ دفاع مقدس است چراکه بعث می‌شود به خودباوری برسیم و به داشته‌های خوداتکا کنیم.

انتهای پیام/پ

 

سردار معروفی در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود