Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در بیست و هشتمین جلسه هفتگی شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار کرد: تاکسیرانان در کلانشهر رشت در گذر سال ها خیلی مظلوم واقع شده اند که بایستی کاری برای این قشر انجام دهیم.
وی خاطر نشان کرد: اگر چه متولی این کار شهرداری نیست و در هیچ جای قانون هم نوشته نشده اما ما از آنجایی که نمایندگان مردم در شورا هستیم بایستی کاری برای آنان انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان این که بایستی راهکار متفاوتی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی رشت انجام شود، تصریح کرد: قرار شد تا شهرداری در لایحه ای مجوزی را برای این کار از شورا دریافت کند.
وی در ادامه با اشاره به این که در کنار ناوگان عمومی ، نام های متفاوتی (شبه عمومی) آمده ، اظهار کرد: مجوزهایی تحت عنوان تاکسی اینترنتی صادر می شود که عملا تحت نظارت هیچ دستگاهی نیست.
علوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان انجام برنامه میزخدمت در هفته گذشته در یکی از مساجد رشت و اهمیت راه اندازی این میز خدمت و تداوم آن اضافه کرد: در این برنامه بسیاری از مشکلات مردم در منطقه مربوطه مرتفع شد.
وی با اشاره به سرریز شدن فاضلاب به داخل خیابان ها به عنوان یکی از مشکلات مطرح شده مردم در برنامه میزخدمت و انتقاد از این وضعیت خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل به کمک آب و فاضلاب نیاز است.

* خارج کردن 100 تا 150 دستگاه تاکسی فرسوده
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در ادامه جلسه شورا اظهار داشت: پیش بینی می شود که در فاز اول 100 تا 150 دستگاه تاکسی فرسوده را از رده خارج کنیم و تاکسی هایی در شان مردم این کلانشهر فعال شود.
اسماعیل حاجی پور خاطر نشان کرد: در این برنامه تسهیلاتی با سود 2 تا 4 درصد ارایه خواهد شد که جزییات آن در صورت تصمیم نهایی بیان می شود.
وی با تاکید بر این مطلب که ناوگان شهری رشت نیازمند نوسازی است اظهار امیدواری کرد که با همفکری ، اتفاقات خوبی در این باره در این کلانشهر به وقوع بپیوندد.
حاجی پور با اشاره به آمادگی راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در کلانشهر رشت این مرکز حداکثر تا هفته آینده افتتاح خواهد شد.

* تعداد زیادی از محلات رشت فاقد سیستم فاضلاب شهری هستند
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز بیان داشت: تعداد زیادی از محلات این کلانشهر فاقد فاضلاب شهری هستند و مردم از این وضعیت رنج می برند.
فاطمه شیرزاد خاطر نشان کرد: در هوای گرم سیستم فاضلاب شهری در داخل کوچه ها و حتی در منازل مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار رشت سرریز می شود که بایستی اقدامات جدی در این باره انجام گیرد.
وی با بیان این که بر اساس خبرهای رسیده سهم رشت در ردیف بودجه 97 ناچیز است، اظهار داشت: نیاز است تا سهم ردیف بودجه سال 97 در اجرای پروژه های اصلاح سیستم فاضلاب در کلانشهر رشت را افزایش دهند.
در این جلسه با طرح ایجاد خانه مشروطه گیلان در خانه حاج میرزاخلیل رفیع اولین شهردار رشت در مکان فعلی شورا موافقت شد. بر اساس این طرح مقرر شد ساختمان تاریخی شورای اسلامی کلانشهر رشت که خانه حاج میرزاخلیل رفیع اولین شهردار رشت و از سردمداران مشروطه گیلان پس از تغییر مکان شورا، به عنوان خانه مشروطه گیلان مورد بهره برداری قرار گیرد. همچنین قرار شد تا شهرداری رشت دستورالعمل اجرایی آن را در مدت یک ماه آماده و برای تصویب به شورا ارایه کند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
خبرنگار:شادی خورشیدی سدهی**انتشار:کبیری
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان، اروندکنار، منیوحی، چوئبده و بخش مرکزی انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم آبادان، اروندکنار، منیوحی، چوئبده و بخش مرکزی قرار دارد، «سید محمد مولوی» است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد، خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

انتخابات باشکوهی برگزار شد و علیرغم اینکه معاندین با استفاده از رسانه‌های خود جریان‌سازی گسترده‌ای برای عدم حضور مردم راه انداختند ولی شاهد ازدحام جمعیت رأی دهنده از همان دقایق اولیه آغاز فرآیند رأی بودیم و قطعاً وقتی مجلس شورای اسلامی با چنین پشتوانه مردمی تشکیل می‌شود، مجلسی فراجناحی و انقلابی خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

هر موضوع بنا به اقتضای زمان و نیاز مردم باید مورد پیگیری قرار گیرد و در شرایط فعلی باید اقتصاد مهم‌ترین اولویت کشورمان باشد؛ رهبر معظم انقلاب نیز طی سال‌های گذشته برای نامگذاری شعار سال بر موضوعات اقتصادی به ویژه در زمینه تولید تاکید کرده‌اند.

ضرورت دارد به همه شاخه‌های اقتصادی از جمله اقتصاد آموزش، اقتصاد فرهنگ و هنر، اقتصاد ورزش، اقتصاد پژوهش و … توجه شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

ابتدا بیکاری باید رفع شود ولی رفع آن بدون آسیب شناسی عملاً میسر نیست. یکی از موارد بیکاری مربوط به حوزه کشاورزی است که چنانچه مشکلات کشاورزان رفع شود برای حجم بالایی از جوانان جویای کار اشتغالزایی صورت می‌گیرد. از سوی دیگر شهرهایی همچون آبادان که صنایع دارند، باید طرح‌های صنعتی مانند پالایشگاه دوم که به مرحله اجرا نرسیده سریع‌تر عملیاتی شود.

کد خبر 6078915

دیگر خبرها

  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران