Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تنش و درگيري ميان عربستان و امارات در جنوب يمن چند روز پس از آرامش شکننده در عدن، بار ديگر در پي دستگير 66 نفر از افسران بلندپايه گارد رئيس‌جمهور مستعفي يمن، بالا گرفته است.
العالم-يمن
اگرچه درگيري مسلحانه ميان نيروهاي اماراتي و سعودي در جنوب يمن کاهش پيدا کرده، اما تنش و کشمکش ميان دو طرف همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع محلي يمن مي‌گويند که نيروهاي امنيتي استان «الضالع» واقع در جنوب يمن وابسته به دولت مستعفي يمن که تحت نظر عربستان قرار دارد، اخيرا 66 نفر از افسران بلندپايه گارد رئيس جمهور مستعفي يمن طرفدار علي عبدالله صالح را که زير نظر امارات قرار دارند، دستگير کردند.
«اکرم القداحي» مسئول اطلاع رساني اداره امنيت «الضالع» يمن گفت: 66 نفر از افسران بلندپايه طرفدار علي عبدالله صالح [رئيس جمهور مستعفي يمن] در يکي از مراکز ايست و بازرسي استان ضالع هنگام تلاش براي ورود به عدن بازداشت شدند. القداحي ضمن تکذيب خبر منتشر شده درباره آزادي آنها اعلام کرد که اين افراد همچنان در بازداشت به سر مي برند.
از سوي ديگر، امارات تهديد کرد که در صورت عدم آزادي 66 افسر بلندپايه، پايگاه هاي عناصر وابسته به دولت مستعفي يمن به رياست عبدربه منصور هادي را هدف قرار مي دهد.
منابع محلي جنوب يمن مي گويند که نيروهاي اماراتي در عدن و رئيس شوراي انتقالي جنوب يمن خواستار آزادي اين افراد شدند.
به گفته منابع ذکر شده، امارات تهديد کرد که در صورت عدم موافقت با آزادي افراد بازداشت شده، جنگنده‎هاي آن مجبور به حمله به مواضع عناصر طرفدار عبدربه منصور هادي خواهند شد.
بر اساس اين گزارش، 66 افسر بلندپايه گارد رياست جمهوري يمن قصد عبور از استان ضالع به عدن را داشتند تا خود را به پادگان متعلق به «طارق صالح» برادر زاده علي عبدالله صالح برسانند.
شبکه الجزيره به نقل از منابع يمني فاش کرد که طارق صالح در اردوگاه نيروهاي اماراتي در شهرستان «البريقه» عدن مستقر است و اين اردوگاه در واقع ميزبان تعداد زيادي از فرماندهان گارد رياست جمهوري وابسته به علي عبدالله صالح با هدف تشکيل لشکر ويژه مبارزه با انصارالله است.
فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول و قرار آتش‌بازی در ورزشگاه شیک جنوب

به گزارش “ورزش سه”، فولاد خوزستان که در فصل جاری لیگ برتر شرایط خوبی را از لحاظ نتیجه‌گیری تجربه نکرده حالا برای قطعی کردن بقای خود در مسابقات تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

در این راستا هواداران فولاد هم به حمایت حداکثری از تیم خود در هفته‌های پایانی می‌پردازند. در فاصله کوتاه تا دیدار فولاد و تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر هواداران تیم پرافتخار اهوازی با ایجاد کمپین‌های پر تعداد به حمایت از فولاد خوزستان پرداختند.

هواداران فولاد برای پر کردن صندلی‌های ورزشگاه مدرن خود در اهواز در فضای مجازی قول و قرار گذاشتند. فولادی‌ها که این فصل استقبال چندان زیادی از بازی‌های خانگی خود نکرد‌ه‌اند، حالا قصد دارند در روز دوشنبه با حمایت حداکثری از تیم خود در فولاد آرنا زمینه را برای موفقیت مقابل تیم قدرتمند تراکتور فراهم آورند.

صفحات هواداری فولاد در فضای مجازی طی یکی دو روز گذشته پر از فراخوان‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به بازی با تراکتور است. اتفاقی که به نظر می‌رسد باعث شود تا بعد از مدت‌ها شاهد ایجاد جوی خوب در فولاد آرنا باشیم.

باشگاه فولاد خوزستان هم برای جابه‌جایی هواداران در روز دوشنبه برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است. قرار دادن اتوبوس‌های پرتعداد در نقاط مختلف استان خوزستان برای انتقال هواداران از جمله این برنامه‌هاست. فولادی‌ها همچنین در سطح شهر اهواز نیز تبلیغاتی را برای حضور هواداران انجام دادند.

دیدار فولاد و تراکتور ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که احتمالاً با حضور حداکثری هواداران در حال و هوای خاصی در اهواز برگزار شود.

دیگر خبرها

  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • قسام با یاسین ۱۰۵ تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
  • ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه+فیلم
  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • قول و قرار آتش‌بازی در ورزشگاه شیک جنوب