Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@06:48:20 GMT

ترامپ: 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۶۷۵۴۶

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه افشا کرد که ایالات متحده طی 17 سال گذشته 7 تریلیون دلار برای تاثیرگذاری در خاورمیانه هزینه کرده است.

ترامپ طی پیامی در توئیتر خود نوشت: «این هفته، برای زیرساخت‌ها هفته بزرگی خواهد بود. بعد از هزینه کردن احمقانه 7 تریلیون دلار در خاورمیانه، اکنون زمان سرمایه‌گذاری در کشور خودمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روزنامه «واشنگتن پست» در این باره نوشت: ترامپ این ادعا را در زمان‌های مختلف، بارها مطرح کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد او حداقل 21 بار این ادعا را تکرار داشته است.

کارشناسان و تحلیلگران نیز می‌گویند آمریکا حدود 1.8 تریلیون دلار بین سال‌های 2001 تا 2017 برای جنگ‌های افغانستان و عراق هزینه کرده است.

بر این اساس، ارزیابی جامع‌تر از هزینه‌های آمریکا در خاورمیانه در مسائل مربوط به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان نشان می‌دهد که در بازه زمانی 2001 تا 2016، حدود 3.6 تریلیون دلار هزینه شده است.

ترامپ در حالی از هزینه‌کرد دولت‌های قبلی آمریکا در خاورمیانه انتقاد می‌کند که خود او در بودجه پیشنهادی‌اش برای سال 2019 افزایش 36 میلیوند لاری بودجه برای آنچه که «منزوی‌سازی کره شمالی و افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران» خوانده، را پیشنهاد داد. (جزئیات بیشتر)

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا از چین خواست برای کاهش تنش ها در خاورمیانه اقدام کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد که چین می تواند برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه نقش ایفا کند تا از دامن زدن به درگیری در این منطقه جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه آمریکا، که در پکن به سر می برد، افزود: درباره اقدامات خطرناک پکن در دریای چین جنوبی با مقامات این کشور گفتگو کردیم.

بلینکن در ادامه تاکید کرد که تعهدات دفاعی آمریکا در قبال فیلیپین همچنان جدی است.

وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

کد خبر 6089080

دیگر خبرها

  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند