Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@08:17:46 GMT

شش علامت و عوارض کم آبي بدن

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۶۷۵۸۶

شش علامت و عوارض کم آبي بدن

خبرگزاري آريا -

کم آبي بدن مي تواند سبب شود حجم خون بدن شما کاهش يابد
در حدود شصت درصد بدن ما از آب تشکيل يافته است . براي اينکه آنها به خوبي کار کنند بسيار مهم است که هر روز آب کافي به آن برسد. هيدراسيون براي کمک به ارگانهاي بدن که به صورت سودمند کا رکنند نقش کليدي دارد.
آنچنانکه هيدراسيون کمک مي کند که هر چيزي روان کار کند کم آبي بدن نيز اتفاق مي افتد وقتي شما آب کمي مصرف مي کنيد و در حاليکه شما آب را استفاده مي کنيد يا از دست مي دهيد مي تواند منجر به از کار افتادن فرايندهاي جسمي تان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراين چقدر شما بايد آب مصرف کنيد؟ متوسط آبي که فرد بايد بنوشد در حدود دو ليتر در يک روز است و بيشتر از آن در دماهاي بالاتر و يا اگر بصورت ويژه اي در تکاپو هستيد (مثلا در ورزش و کارهاي نظير آن).
کم آبي بدن مي تواند به علت کم نوشيدن آب و يا به وسيله چيزهايي از قبيل اسهال , استفراغ , تب , تعريق بيش از حد , دفع ادرار فزاينده , بعنوان مثال درنتيجه ديابت يا بخاطر استفاده از داروهاي خاصي به وجود بيايد. . اما واقعا چه چيزي در بدن شما اتفاق مي افتد وقتي که به مرحله کم آبي بدن مي رسيد ؟ شش علامت و عوارض احتمالي از ملايم تا شديد را مي توان مورد توجه قرار داد.
1- شما احساس گرسنگي مي کنيد حتي زماني که گرسنه نيستيد بسياري از مواقع افراد , کم آبي بدن را با گرسنگي قاطي مي کنند. اگر شما الساعه غذا خورده ايد اما احساس سيري نمي کنيد يک ليوان آب بنوشيد که ببينيد آيا بدن شما واقعا از شما باز غذاي ديگري مي خواهد . تحقيقات نشان ميدهد نوشيدن آب مي تواند کمک کند احساس سيري کنيد. نوشيدن آب قبل از غذا به شما کمک مي کند که بدانيد چقدر واقعا شما گرسنه هستيد. بنابراين شما مي توانيد غذا بخوريد تا اينکه سير شويد نه اينکه در واقع شکمتان را پر کنيد.
2- شما احساس خستگي ,گيج بودن , و قاتي کردن و حتي احساس سر گيجه مي کنيد کم آبي بدن مي تواند در هر دوي سطوح انرژي و شناسايي آن مشکل ايجاد نمايد. همه سيستم بدن ما وابسته به اکسيژن هست که بوسيله خون ما براي عملکرد بدن تدارک ديده مي شود.
وقتي که فرايند تحويل خون بوسيله کم آبي بدن تحت تاثير قرار مي گيرد , هيچ يک از ارگانهاي بدن ما آنچنانکه بايد کار نمي کنند و سبب کندي و تنبلي نه تنها بدن بلکه ذهن مي شود و منجر به مشکلات کوتاه مدت مي شود و آن اين است که کم آبي بدن همچنين مي تواند به تغيير حالات از جمله منتهي به عصبانيت گردد.
3- يبوست داريد عدم تعادل مايعات مي تواند همچنين به يک بک آپ عمده در سيستم گوارش ما منجر شود. ما در خصوص فيبر بعنوان يک راه حل اوليه براي يبوست فکر مي کنيم. اما آب به همان اندازه مهم است. من فيبر را به بيمارانم بعنوان يک رفتگر خيابان دل و روده تشريح مي کنم. به اين خاطر که فيبر کمک مي کند سموم بيرون کشيده شوند , اما اين سموم از سيستم گوارش ما نمي توانند بيرون بيايند بدون فلاش کردن و براي اين کار ما نياز به آب داريم.

احساس خستگي ,گيج بودن و قاتي کردن از علائم کم آبي بدن باشد
4- پوست شما تحريک مي شود اگر بدن شما آب کافي ندارد , تاثيراتش مي تواند بصورت قطع و يقين در پوست شما ديده شود. پوست خشک که فاقد روغن است از پوستي که فاقد آب است متفاوت است.
بهر حال برخي علايم مشابه وجود دارند بويژه : لاغري , خارش , حساسيت, سفتي و کندي. پوست فاقد آب همچنين مي تواند تمايل به جوش داشته باشد و همزمان احساس خشکي و نياز به روغن وجود داشته باشد.
5- شما در خطر بالاي حمله قلبي و شوک حجم خون قرار داريد آب براي عملکرد مناسب قلب ضروري است . وقتي شما به اندازه کافي از آن نداريد – ما از کمبود شديد آب در بدن حرف مي زنيم – بصورت جدي کارهاي سيستم قلبي و عروقي شما دچار مشکل مي شود.
کم آبي بدن رگهاي خوني شما را تنگ مي کند و خون شما را ضخيم تر مي نمايد. به اين معني که قلب شما بايد بسيار زياد کار کند براي اينکه بتواند عمل پمپ کردن به بدن را انجام دهد.
در کيس هاي به اندازه کافي جدي , اين قضيه مي تواند بدن را در شوک اتفاق قلبي و عروقي قرار دهد. يک وضع تهديد کننده جاني که در آن قلب شما ناتوان از پمپ کردن کافي خون به بدنتان مي شود.
کم آبي بدن همچنين مي تواند سبب شود حجم خون بدن شما کاهش يابد و مي تواند منجر به چيزي شود که هيپوولميسم يا همان حجم خون کمتر و عوارض ديگري که جان بيمار را تهديد مي کند شود.
6- شما بيشتر عفونت مثانه، عفونت کليه , يا عفونت مجاري ادراري را تجربه مي کنيد کليه ها و آب يک نوع رابطه وابسته همزيگري با هم دارند. کليه ها براي نظم دادن به تعادل آب بدن شما کار مي کنند. آنها همچنين ضايعات را از جريانات خون فلاش مي کنند. به همراه کبد شما , آنها ( کليه ها ) فيلترينگ طبيعي سيستم بدن شما را انجام مي دهند. آنها نياز به آب دارند تا درست کار کنند و اگر آب به اندازه کافي نداشته باشند که کارشان را انجام دهند شما با عفونت هاي مثانه و مجاري ادراري روبرو مي شويد.
بعلاوه اندوخته هاي نمک و معدني که بصورت طبيعي انباشته مي شوند در کليه شما نياز به آب دارند تا تفکيک شوند. بدون آب , آن اندوخته ها به سنگهاي دردناک کليوي تبديل مي شوند.
بهترين روش براي جلوگيري از اين اتفاق در واقع دنبال کردن مصرف توصيه شده يعني دو ليتر آب در يک روز است که مي تواند به شکلهاي مختلف باشد. گانس اشاره مي نمايد که شما مي توانيد مايعات ضروري را از غذاها بدست بياوريد که به سوپ ها ,ميوه ها , سبزيجات و نوشيدني هايي مانند آب و قهوه شامل مي شود. شما بايد مراقب مصرف کافيين , شکر و کالري ها باشيد و حجم غير منطقي که به سلامت شما ضربه مي زند را مصرف نکنيد. براي اين کار دکتر شما و يا يک متخصص تغذيه مي تواند در تعيين سطح سلامت به شما کمک کند. بصورت کلي عاقلانه است روي آب ساده تمرکز کنيد تا حداقل مصرف توصيه شده را بصورت روزانه بدست بياوريد.
اگر برخي علايم ملايم که در بالا ذکر شد را تجربه مي کنيد از قبيل احساس خستگي , گيج بودن و يا گرسنگي – کانس توصيه مي نمايد که مقداري آب بنوشيد و ببينيد آيا اين علايم بر طرف مي شوند. اما اگر آنها باقي ماندند يا اگر شما علايم شديدتري را تجربه مي کنيد مراجعه به پزشک براي شما توصيه مي شود.
منبع:salamatnews.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت الاسلام و المسلمین اکبری در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می کند جنبه عمومی دارد و در جهت تقویت زیر ساخت ها تاثیر گذار خواهد بود و حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت و این عوارض در راستای ارتقاء امور محیط زیستی استان سمنان صرف شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان دارد افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد و دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد.

بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900229

دیگر خبرها

  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند