Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: نیروی انتظامی استان به‌منظور افزایش آرامش در جامعه از مشارکت خیرین در حوزه امنیت استقبال می‌کند.

سردار علیرضا مظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح مشارکت مردمی با نیروی انتظامی اظهار کرد: این طرح در ۱۵ بخش همچون مشارکت اطلاعاتی، نظارتی، امدادی، نگهبانی، کمک خیرین امنیت و غیره تدوین‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مظاهری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت مردمی با پلیس، بیان کرد: ایشان خطاب به نیروی انتظامی فرمودند شما فرزندان این ملت هستید اگر مردم نیازهای شمارا بدانند، قطعاً به پلیس کمک خواهند کرد.

وی افزود: ازاین‌رو ناجا با همکاری وزارت کشور طرحی برای امنیت و آرامش مردم تهیه و در شورای امنیت تصویب شد تا در حوزه‌های مختلف، مردم با پلیس همکاری داشته باشند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا دو جلسه با استاندار خراسان شمالی، نماینده ولی‌فقیه در استان، شهرداران و تمامی اعضای شورای اسلامی شهر خراسان شمالی و نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و برخی از دستگاه‌های برگزار شده است.

سردار مظاهری با اشاره به ابعاد مختلف همکاری مردم در طرح امنیت و آرامش گفت: کمک‌های نقدی برای ساخت و تجهیز کلانتری‌ها و اماکن نظامی بخشی از مشارکت‌های قابل‌توجه مردمی است.

وی اظهار کرد: همچنین خیرین می‌توانند برای امنیت بیشتر جامعه با واگذاری زمین در مناطقی که اماکن نظامی موردنیاز است در این طرح مشارکت داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی در استان همچنین مشارکت اطلاعاتی را از دیگر ابعاد طرح امنیت و آرامش اعلام کرد و گفت: در این طرح پلیس افتخاری با ناجا همکاری دارد.

سردار مظاهری همچنین مشارکت در امر امداد خواهی، رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر اقدامات پلیس را از دیگر ابعاد طرح امنیت و آرامش برشمرد.

چنانچه در جامعه امنیت برابر برقرار نباشد، زندگی تمام افراد با خطر روبه‌رو می‌شود ازاین‌رو امنیت از نان شب واجب‌تر استوی بیان کرد: مردم می‌توانند به‌عنوان نگهبان در پاساژها، شهرک‌ها و مجتمع مسکونی، حضور در شرکت‌های خدماتی، بازارها، طلافروشی‌ها و غیره در طرح امنیت آرامش مشارکت داشته کنند تا شاهد کاهش جرم در جامعه باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی امنیت را یکی از موضوعات مهم و اساسی و نعمت مجهول در جامعه دانست و گفت: در سایه امنیت فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به‌خوبی انجام می‌شود.

سردار مظاهری همچنین تصریح کرد: چنانچه در جامعه امنیت برابر برقرار نباشد، زندگی تمام افراد با خطر روبه‌رو می‌شود ازاین‌رو امنیت از نان شب واجب‌تر است.

وی بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها خیرین کمک‌های بسیاری در حوزه امنیت داشته‌اند به‌طوری‌که با اهدای زمین و اعطای وجه نقد برای ساخت اماکن نظامی مشارکت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی مطرح کرد: تاکنون تنها یک نفر در این استان درزمینه کمک به ناجا همکاری داشته است؛ امیدواریم دیگر خیرین نیز در این راه قدم بردارند.

ساخت و تجهیز ۳ کلانتری جدید در سطح استان

سردار مظاهری در ادامه بابیان اینکه ساخت و تجهیز سه کلانتری در حال انجام است، گفت: بر اساس طرح آمایش سرزمین که توسط نیروی انتظامی طراحی‌شده، کلانتری‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی، میزان وقوع جرم و جمعیت احداث و راه‌اندازی می‌شود.

سردار مظاهری بیان کرد: از سال ۹۳ تاکنون یک کلانتری (۱۴) در مرکز استان خراسان شمالی راه‌اندازی شده و نیز یک کلانتری در شهرستان شیروان به‌زودی احداث می‌شود.

وی افزود: با توجه به نیاز کلانتری در گلستان شهر، هم‌زمان با ایجاد کلانتری ۱۴ بجنورد، کلانتری ۱۳ این شهرستان به این منطقه منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مطرح کرد: همچنین طی این مدت پلیس‌راه بجنورد به راز و جرگلان و پلیس‌راه گرمه، میامی و جاجرم راه‌اندازی شده است.

سردار مظاهری اضافه کرد: تلاش داریم در سطح استان تعداد نیروهای انسانی و تجهیزات برخی کلانتری‌ها را افزایش دهیم چراکه با ارتقا تجهیزات در واحدهای انتظامی به لحاظ فیزیکی پوشش حوزه استحفاظی افزایش پیدا می‌کنند.

وی اعلام کرد: طی سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، نیروی انتظامی استان ۲۰ سال جلو افتاد چراکه تعداد زیادی کلانتری، پاسگاه، پاسگاه مرزی و راه مرزی ساخته شد و تعداد زیادی در دست احداث است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر یک کلانتری در شهرستان اسفراین و درق با اعتبارات سفر رهبری و یک پاسگاه انتظامی در منطقه خالق از توابع شهرستان شیروان در حال ساخت است.

سردار مظاهری افزود: همچنین یک کلانتری در بخش یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان درحال‌توسعه و تجهیز است.

وی گفت: هم‌اکنون مجوز تأسیس کلانتری ۱۲ شیروان گرفته‌شده و در حال رایزنی با اوقاف و شهرداری این شهرستان برای گرفتن مکان موقت تا زمان تکمیل ساختمان هستیم.

امنیت پایدار مهم‌ترین عامل در جامعه

وی امنیت پایدار را مهم‌ترین عامل در جامعه دانست و گفت: وجود امنیت در استان و کشور به خاطر مردم است چراکه آنان متولی امنیت هستند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: فرهنگ بالای مردم خراسان شمالی سبب شده تا شاهد کمترین جرائم در این استان باشیم.

سردار مظاهری بیان کرد: علیرغم اینکه خراسان شمالی یک درصد از جمعیت کشور را دارد اما میزان وقوع جرائم در این استان معادل هفت‌دهم درصد و یا نیم درصد مجموع جرائم در سطح کشور است.

فرهنگ بالای مردم خراسان شمالی سبب شده تا شاهد کمترین جرائم در این استان باشیموی افزود: همچنین خراسان شمالی جزو سه استان برتر کشور به لحاظ پایین بودن جرائم است ازاین‌رو طی سال گذشته در کشف جرائم جنایی و اقتصادی رتبه برتر را کسب کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: طی ۱۰ ماه نخست امسال وقوع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

بازرسی‌های تخصصی از واحدهای مستقر نیروی انتظامی توسط اشتری

مظاهری در بخشی دیگر از سخنان خود به سفر فرمانده انتظامی کشور به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از سفر سردار اشتری در ایام دهه مبارک فجر، برآورد از بازرسی‌های تخصصی از واحدهای مستقر نیروی انتظامی خراسان شمالی همچون مرزبانی و یگان ویژه بوده است.

وی اظهار کرد: طی دو ماه گذشته ۱۲۰ بازرس، تمامی اقدامات نیروی انتظامی خراسان شمالی را مورد رصد قراردادند که فرمانده انتظامی به‌منظور برآورد آن به استان سفر داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: به‌منظور بررسی اقدامات نیروی انتظامی هرچند ماه از طرف ناجای کشور بازرسانی به تمام استان‌ها اعزام می‌شوند تا عملکرد چندماهه را موردبررسی قرار دهند.

سردار مظاهری بیان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات نیروی انتظامی متمرکز است اما طی سفر فرمانده انتظامی کشور خواستار کمک‌هایی به‌منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این نهاد شدیم.

۸ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه پردیس نیاز است

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود به نیمه‌تمام مانده پروژه پردیس اشاره کرد و گفت: به‌منظور تکمیل این پروژه بزرگ هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سردار مظاهری اظهار کرد: در حال حاضر مجتمع مهمان‌سرا و آلاچیق‌های پروژه پردیس ۵۰ درصد پیشرفت، مجموعه رستوران‌ها ۹۳ درصد پیشرفت و دیگر قسمت‌های این پروژه از پیشرفت ۴۵ درصدی برخوردار است که برای تکمیل آن هشت میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: به‌منظور تکمیل پروژه پردیس از طرف استاندار خراسان شمالی و فرمانده انتظامی کشور قول‌هایی برای تخصیص اعتبار موردنیاز داده‌شده است.

افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در سال ۹۶

وی با اشاره به سخنان فرمانده انتظامی کشور مبنی برافزایش تصادفات جاده‌ای در خراسان شمالی، گفت: طی امسال به علت وقوع چند حادثه دل‌خراش و مرگ تعدادی از مسافران و هم استانی‌ها در محورهای استان، آمار تصادفات نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان اضافه کرد: البته طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ کاهش ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای را در خراسان شمالی داشته‌ایم.

وی بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کاهش تصادفات جاده‌ای است، گفت: به‌منظور کاهش حوادث جاده‌ای باید نقش دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، خودروسازان و نیز سایر نهادهای مربوطه مشخص تا بر اساس وظیفه تلاش لازم انجام شود.

سردار مظاهری بیشترین علت تصادفات جاده‌ای را عامل انسانی دانست و اظهار کرد: چنانچه رانندگان قوانین و مقررات رانندگی را رعایت و سرنشینان همکاری کنند، قطعاً آمار تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین ارتقاء زیرساخت‌ها و چند بانده شدن جاده‌ها در استان در کاهش تصادفات بسیار تأثیرگذار است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بیان کرد: درحال حاضر باوجود دو بانده بودن محور بجنورد تا فاروج آمار واژگونی‌ها بالا است که این نشان از عامل انسانی دارد اما محور بجنورد به جنگل گلستان که تلفات زیادی را شاهد هستیم نیازمند زیرسازی مناسب است.

سردار مظاهری تصریح کرد: چنانچه راه و شهرسازی در تصادفات جاده‌ای مقصر باشد، قطعاً به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی بابیان اینکه از نیمه دوم اسفندماه طرح نوروزی پلیس هم‌زمان با سراسر کشور آغاز می‌شود، گفت: یکی از اقدامات مهمی که پلیس هرسال در ایام تعطیلات نوروز دنبال می‌کند، ایجاد شرایط مناسب‌تر با تقویت تجهیزات دستگاه‌های امدادی و خدماتی است تا عید با تلفات کمتری روبرو باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳

تین نیوز

رییس هیأت مدیره شرکت عمران در بازدید از واحدهای مسکونی مهر پردیس از برنامه اتمام مسکن مهر در سال جاری خبر داد و گفت: منابع خوبی از صندوق ملی مسکن برای اتمام مسکن مهر و نهضت ملی در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری رییس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به همراه خلیل محبت خواه از پروژه های مسکن مهر پردیس و روند اجرا و تکمیل آن واحدها بازدید کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اهمیت اتمام مساکن مهر باقیمانده شهر پردیس، در پنجمین روز فروردین به اتفاق مدیرعامل شرکت عمران پردیس از کارگاه های اجرایی فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ بازدید کردیم. ما در شرکت عمران شهرهای جدید و کلیه شهرهای جدید تابعه، مطابق با دستور وزیر و رییس جمهوری باید مساکن مهر باقیمانده به ویژه پروژه هایی که در گذشته مشکل معارض نداشتند را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳، به اتمام برسانیم.  

وی افزود: حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقیمانده کشور مربوط به شهرهای جدید است که عمده این مسکن ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است. ما همت را بر این گذاشتیم پروژه ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم. 

رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از پیمانکاران به ویژه در فازهای ۸ و ۱۱ از همین روزهای ابتدایی پای کار هستند اما برخی کم کار هستند که با توجه به تذکرات قبلی، همچنان فعال نشدند. ما اخطارهای لازم را صادر کردیم و هفته آینده مجددا از این پروژه ها بازدید خواهیم کرد. همین طور در سایر شهرها بازدیدهایمان ادامه خواهد یافت. 

غفوری افزود: در پردیس شاهد شتاب کارها هستیم و در آستانه اتمام پروژه ها قرار داریم و به همین دلیل در ابتدای سال از تیم اجرایی شرکت عمران پردیس انتظار داریم پروژه های باقیمانده به ویژه آن دسته از پروژه هایی که معارض نداشتند را تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانند و دستگاه های خدمات رسان نیز باید همت کنند و به ویژه دستگاه های مرتبط با وزارت نیرو و وزارت نفت، پابه پای افتتاحات و تحویل واحدها باشند تا ما بتوانیم این پروژه ملی و پروژه ای که برای مردم است را تحویل دهیم. 

غفوری در خصوص تامین مالی پروژه نیز گفت: از نظر تامین منابع مالی، با همتی که وزیر راه و شهرسازی در این موضوع داشتند و منابع خوبی که از صندوق ملی مسکن در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته، ما تقریبا مشکل خاصی را در بخش مالی نخواهیم داشت. بر این امر واقف هستیم که از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی به ویژه در پردیس هیچ منابعی نداریم چرا که به اتمام رسیده و مطابق همین موضوع، ما منابع مالی مورد نیاز را از صندوق ملی مسکن تامین خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۷۰ درصدی حضور مسافران در واحدهای پذیرایی و اقامتی خراسان شمالی
  • کشف یک قبضه سلاح کلت کمری از منزلی در پردیس
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳
  • فرمانده نیروی انتظامی یزد از کارکنان کلانتری بهاباد تجلیل کرد