Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد علوی  درباره خواص کنجد اظهار کرد: کنجد دارای طبع گرم و تر است و برای سردمزاجان بسیار مناسب است و مصرف بیش از حد محصولات کنجدی به گرم مزاجان آسیب وارد می‌کند. 

وی افزود: محصولاتی که از کنجد گرفته می‌شود مانند ارده بسیار مقوی و مفید است و در فصول سرد کاربرد خوبی دارد, کنجد نسبت به بسیاری از دانه‌های روغنی دیگر چرب‌تر است لذا زود نیز فاسد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: کنجد دارای مزاج گرم و تر و رو به اعتدال است, نسبتاً سنگین و  دیر هضم است که شاید به خاطر روغنی است که دارد همچنین ملین است و اگر بیش از حد استفاده شود, موجب  سستی سیستم گوارش می‌شود.

علوی تصریح کرد: روغن کنجد برای از بین بردن ترک‌های پوستی و  خشکی پوست مناسب است همچنین مصرف کنجد موجب  تشنگی افراد شده و بهتر است از مصرف بیش از حد آن در فصول گرم پرهیز شود البته بهتر است که محصولات کنجدی مثل ارده بیش از 3 قاشق غذاخوری استفاده نشود چرا که ارده سنگین است و می‌تواند غلظت خون ایجاد کند و عوارضی مانند بی‌حالی و کسل بودن را بروز دهد.

این کارشناس طب سنتی اذعان کرد: روغنی که از ارده کنجد گرفته می‌شود خاصیت بیشتری نسبت به روغنی است که از دانه‌های کنجد به دست می‌آید, روغن کنجد در طبخ بسیاری از مواد غذایی کاربرد دارد و بهتر است که هنگام سرخ کردن دمای گاز پایین باشد که روغن نسوزد.

وی خاطرنشان کرد: کنجد برای رفع سودای اضافه بسیار مفید است, مخصوصاً که در فصول سرد، سودا در بدن بیشتر تولید شده و تجمع پیدا می‌کند, عوارض غلبه سودا در بدن می‌تواند به صورت لک‌های پوستی،گرفتگی عضلات، مشکلات روحی و روانی و افسردگی، موی زائد و... خود را نشان دهد.  

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: باتوجه‌به اینکه کشاورزی استان ۱۰۰ درصد به‌صورت مشارکت مردمی انجام می‌شود در این زمینه سه برنامه در اولویت کاری برای کشت‌هایی که در سال گذشته انجام‌گرفته و امسال برداشت می‌شود در نظر گرفته‌ایم.
شاهرخی افزود: اولین برنامه افزایش تولید کشت در پاییز سال گذشته انجام شده که با به‌کارگیری همه امکانات بتوانیم با تغذیه و مبارزه به‌موقع با آفات بیماری‌ها و علف‌های هرز افزایش تولید داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، به دومین برنامه در این زمینه اشاره کرد و گفت: دومین برنامه ما برای کشت محصولات بهاره است که با انجام تاریخ کاشت مناسب، استفاده از بذور اصلاح شده با عملکرد و همچنین توسعه روش‌های نوین آبیاری امیدواریم شاهد افزایش تولید در این محصولات که عمدتاً آبی است باشیم.
وی به سومین برنامه سازمان در توسعه کشت محصولات پاییزه اشاره کرد و گفت: سومین برنامه ما در توسعه کشت محصولات پاییزه امسال انجام می‌شود و در این زمینه با برنامه‌ریزی لازم که باتوجه‌به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و با اولویت جدی ادوات مناسب کشت دیم توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات داشته‌ایم، امیدواریم شاهد افزایش تولید باشیم.
شاهرخی افزود: همچنین امسال در زمان برداشت محصولات با انجام کنترل ریزش کمباین‌ها به‌وسیله گروه‌های ناظر برداشت ضایعات محصولات به‌خصوص گندم و دانه‌های روغنی به حداقل خواهیم رساند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • کشف گازوئیل قاچاق در سمنان
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها