Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@08:35:39 GMT

همراه با بانوان در جلسه قرآن آل طاهای مشهد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۶۷۹۷۷

همراه با بانوان در جلسه قرآن آل طاهای مشهد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، پله‌های مسجد را که بالا می‎‌روم، نوای ملکوتی کلام وحی کم کم به گوش می‌رسد، وارد جلسه می‌شوم. بانوان در حالی‌ که رحل قرآن را پیش رو گذاشته‌اند با زمزمه قرآن کریم یک به یک اعضای جلسه را در تلاوت آیات، همراهی می‌کنند، اینجا؛ آرامشی خاص مهمان است و ما را با دیگر اعضاء همراه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر یک از حاضران جلسه، با تلاوت صفحه‌ای از کتاب نورانی وحی پیش رفته و صفحه دیگر را به نفر بعدی می‌سپارد تا همگان از شیرینی کلام وحی بچشند. استاد جلسه نیز با دقت اشکالات قرائت هر یک از اعضای جلسه را می‌گوید.

پذیرایی ساده در جلسه قرآن
آرام‌آرام نوبت به آخرین نفرات می‌رسد و آیات پایانی یک جزء قرآن هم تلاوت می‌شود. همزمان هم از سوی دیگر میهمانان این جلسه کلام وحی با صرف چای آن هم با طعم قرآن، پذیرایی می‌شوند. پذیرایی ساده و مختصر است تا مبادا اسراف و تجمل دامن‌گیر این‌گونه جلسات معنوی شود.


به سراغ یکی از بانوان حاضر در این جلسه می‌رویم تا از چگونگی شکل‌گیری این جلسه و همنشینی‌ با قرآن بپرسیم. مریم عظیمی، مسئول جلسه قرآن آل طاها در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: جلسه قرآنی آل طاها از سال 92 در مسجد صاحب‌الزمان(ع) بلوار پروین اعتصامی تأسیس و پس از یک سال به مسجد ابوالفضلی(ع) واقع در همین محدوده انتقال یافت.


وی با بیان اینکه اعضای ثابت جلسه 30 نفر در رده سنی جوان و نوجوان هستند، افزود: ولی تعداد اعضاء در ایام ماه مبارک رمضان و مناسبت‌هایی مانند ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) به حدود 50 نفر نیز می رسد.


عظیمی در خصوص نحوه برگزاری جلسه نیز اظهار کرد: این جلسه هر هفته دوشنبه از ساعت 15 الی 16 با حضور مدرس قرآن به صورت روخوانی و روانخوانی و با تلاوت اعضای جلسه برگزار می شود.

همراهی جلسات تفسیر با قرائت قرآن
مسئول جلسه قرآن آل طاها اضافه کرد: برگزاری جلسات تفسیر به صورت ماهیانه با حضور اساتید تفسیر همراه با تلاوت قرآن نیز اشتیاق جوانان را برای حضور در محضر کلام الله مجید فراهم کرده و استقبال خوبی شده است.


وی اضافه کرد: در ماه بهار قرآن این جلسات روزانه به مدت یک ساعت و نیم همراه با تفسیر آیات کلام وحی برگزار می‌شود و اعضای جلسه از مفاهیم قرآنی نیز کسب فیض می کنند.


عظیمی همچنین به جذب نوجوانان به جلسات قرآن اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت این رده سنی برای حضور آنان در جلسات، باید جذابیت‌هایی فراهم شود لذا برگزاری مسابقات با موضوعات قرآنی، داستان زندگی پیامبران بر اساس قصص قرآنی و ... تدارک دیده شده است.

برکات قرآن در زندگی

در ادامه با یکی از بانوان حاضر در جلسه همراه شدیم، حدیث عبدی در خصوص حضورش در این جلسه قرآن بیان کرد: شرکت در جلسات قرآن برکات بسیاری به زندگی سرازیر می‌کند و بزرگترین این برکات، آرامشی است که در سایه قرآن نصیب افراد می شود.

وی اظهار کرد: جلسات تفسیر ماهیانه باعث شده که نگاهمان بیشتر به آیات قرآن کاربردی شود و در زندگی روزمره از رهنمودهای این کتاب آسمانی بهره ببریم.

عاطفه ذبیحی یکی دیگر از اعضای جوان این جلسه قرآن گفت: قرآن نور است و انسان برای رهایی از ظلمت و جهل نیازمند نور است که با حضور در جلسات قرآن راه برای بهره بردن از آیات الهی باز می شود، به ویژه جلساتی که با تفسیر همراه است و مفهوم آیات به شکل کاربردی بیان می شود و راحت تر می توان از دستورات قرآن استفاده کرد.

جلسات قرآن فقط برای افراد مسن نیست

وی ابراز کرد: برخی تصور می کنند این جلسات برای بانوان مسن است اما باید بگویم که قرآن برای همه از هر سن و جنسی حرف دارد و مادران باید تلاش کنند تا فرزندان خود را از کودکی با قرآن و حضور در جلسات مأنوس کنند تا زندگی آنان در برابر آسیب ها بیمه شود.

محبوبه گلدادی نیز با بیان اینکه خود را موظف می‌کنم تا در این جلسات حضور یابم چرا که برکات و آثار آن را در زندگی مشاهده کرده‌ام، اضافه کرد: توصیه ام به نسل جوان و نوجوان این است که تا در این سنین هستند از سفره قرآن بیش از پیش بهره‌مند شوند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم

رئیس جدید فدراسیون سه‌گانه با تشریح برنامه‌هایش برای بین‌المللی شدن فعالیت‌ها ورزشکاران ایران گفت: به دنبال کسب مدال‌های آسیایی و جهانی، حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون سه‌گانه امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ برگزار شد. در پایان این مجمع درحالی محمدکاظم حججی با کسب ۲۴ رای به مدت چهار سال رییس فدراسیون انتخاب شد.

محمدکاظم حججی درخصوص انتخابش به‌عنوان رئیس جدید این فدراسیون اظهار کرد: رای اعتماد مجمع به بنده کارم را سخت کرده و در آینده پیش‌رو نیازمند کمک همه هیئت‌های استانی هستم چراکه تک‌بعدی نمی‌توان کار کرد. من خادم ورزش سه‌گانه هستم و برنامه‌هایم ورزشکار محور و هیات محور است. به دنبال تقویت هیئت‌های استانی هستیم و امکاناتی که در استان‌ها هست باید تکمیل شود. چراکه هیئت قوی، موجب جذب ورزشکاران قوی شده و درنهایت فدراسیونی قدرتمند خواهیم داشت.

وی افزود: در بعد بین‌المللی در آینده نه‌چندان دور حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت و به‌دنبال کسب مدال‌های آسیایی و جهانی هستیم.

رئیس جدید فدراسیون سه‌گانه در واکنش به این پرسش که آیا با شهید حججی نسبتی دارد یا خیر گفت: شهید محسن حججی پسرعموی من است، وی توفیق شهادت داشت اما من نه. امیدوارم طوری کارکنیم که پیش شهدا رو سفید باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جدید سه‌گانه دارای سوابق ورزشی بوده یا خیر گفت: سال ۷۰ در رشته دوچرخه‌سواری نخستین مدال کشوری‌ام را کسب کردم. دوچرخه‌سوار بودم و هنوز هم هستم. از سال ۸۳ که فدراسیون سه‌گانه راه‌اندازی شد، وارد رشته سه‌گانه شدم و در کنار آن در رشته دوچرخه‌سواری هم فعالیت می‌کردم. در استان قم هم مربیگری می‌کردم، ورزشکاران سه‌گانه استان قم هنوز هم در زمره بهترین‌های این رشته و مدال‌آوران سه‌گانه هستند. در بعد بین‌المللی در سال ۲۰۰۹ موفق به کسب داوری سطح یک گرفتم. سال بعد در اینچئون هم داوری سطح دو گرفتم. در کارنامه کاری‌ام حضور در ۱۸ مسابقه بین‌المللی در رشته سه‌گانه ثبت شده است. به‌عنوان داور منتخب فدراسیون به بازی‌های آسایی ۲۰۱۸ دعوت شدم و سال ۲۰۲۳ نیز برای قضاوت رقابت‌ها ساحلی بالی دعوت شدم. که هم مربیگری هم داوری کرده‌ام.

رئیس جدید فدراسیون در تشریح برنامه‌هایش برای حضور این فدراسیون المپیکی در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ گفت: یک برنامه چهار ساله کلی دارم. برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ سعی‌مان بر این است که نفرات شاخص از همین حالا پرورش یابند و با توجه به پتانسیل ورزشکاران و مربیان این رشته به دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس هستیم.

حججی در واکنش به صحبت‌های نایب رئیس بانوان و تاکیدش بر اینکه بانوان این رشته می‌توانند در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کنند، گفت: بانوان در مسابقات کشوری و بین‌المللی به صورت دواتلون شرکت می‌کردند. راهکاری برای ترای‌اتلون بانوان پیش‌بینی کرده‌ایم، اما با توجه به لباس و پوششی که پیش‌تر بانوان در نظر گرفته شده و فدراسیون جهانی هم این لباس را تصویب کرده، حتماً شرکت بانوان در مسابقات بین‌المللی را در برنامه‌های خود دیده‌ایم و حتی به دنبال گرفتن میزبانی مسابقات کشورهای اسلامی در جزیره کیش هستیم.

منبع: ایرنا کد خبر 745511

دیگر خبرها

  • زمان حراج جدید شمش طلا در مرکز مبادله همراه با جزئیات مشخص شد
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • اعلام شرایط حضور جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی پیست بانوان ایران
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • ادیبان ستاره بر دوش
  • برگزاری لیگ شطرنج بانوان با حضور ۸ تیم
  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • حضور تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی در مسابقات قهرمانی کشور
  • گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان