Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانی که فرشته مرگ (عزرائیل) برای ستاندن جان مومن می‌‏آید، او بی‏ تابی می‏ کند، امّا عزرائیل به او می‏‌گوید: ای دوست خدا، بی‌‏تابی مکن، چشمت را باز کن و ببین.

مشرق- امام صادق علیه ‏السلام - در پـاسخ بـه این پـرسش که آیـا مؤمن از جان کندن خود ناراحت می‏شود- : نه، به خدا، زمانی که فرشته مرگ (عزرائیل) برای ستاندن جانش می‏‌آید، او بی‏ تابی می‏‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امّا عزرائیل به او می‏ گوید: ای دوست خدا ، بی ‏تابی مکن ؛ زیرا سوگند به آن که محمّد صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم را برانگیخت، من از پدر مهربانی که به بالینت بیاید، با تو خوشرفتارتر و مهربانترم. چشمت را باز کن و بنگر.

حضرت فرمود: رسول خدا صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم و امیرمؤمنان و فاطمه و حسن و حسین و امامان از نسل آنها علیهم‏‌السلام، در برابرش نمایان می‏‌شوند و به‏ او گفته می‏‌شود: این رسول خدا و ... رفیقان و همراهان تو هستند ... در این هنگام، چیزی برای او خوشتر از این نیست که جان از بدنش جدا شود و به منادی بپیوندد.

متن حدیث: 

لإمامُ الصّادقُ علیه‏ السلام لمّا سُئلَ: هل یُکرَهُ المؤمنُ علی قَبضِ رُوحِهِ؟: لا واللّه، إنّهُ إذا أتاهُ ملَکُ المَوتِ لقَبضِ رُوحهِ جَزِعَ عِندَ ذلکَ، فیَقولُ لَهُ ملَکُ المَوتِ: یا وَلیَّ اللّه لا تَجزَعْ ، فوالّذی بَعَثَ محمّدا صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّملَأنا أبَرُّ بِکَ وأشفَقُ علَیکَ من والِدٍرَحیمٍ لو حَضَرَکَ ، افتَحْ عَینَکَ فانظُرْ . قالَ: ویُمَثَّلُ لَهُ رسولُ اللّه صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم و أمیرُ المؤمنینَ وفاطمةُ والحسنُ والحسینُ والأئمةُ من ذُرِّیتِهِم علیهم‌‏السلام فیقالُ لَهُ: هذا رسولُ اللّه و ... رُفَقاؤکَ ... فما شیءٌ أحَبَّ إلَیهِ مِنِ استِلالِ رُوحِهِ واللُّحوقِ بالمُنادی.

"اصول کافی، جلد ۳، صفحه ۱۲۷- منتخب میزان الحکمه ص ۵۲۰"

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله‌ها در منطقه ۱۸ بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه‌ها قرار گرفت.

پروژه‌های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت ها است و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه‌های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

کد خبر 6088684

دیگر خبرها

  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟