Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@21:49:04 GMT

تجلی آیه مودت در سیره حضرت زهرا(س)

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۶۸۵۶۱

تجلی آیه مودت در سیره حضرت زهرا(س)

به گزارش جهان نيوز،‌ حجت‌الاسلام عباس سمیع‌زاده، محقق و پژوهشگر علوم دینی در وجه تفاوت محبت و مودت به اهل‌بیت(ع) گفت: محبت به معنای دوست داشتن است، اما درونِ مودت است. یک زمانی ممکن است نسبت به شخصی محبت داشته باشید، اما در آن مودت نباشد. بنابراین اگر محبت به عالی‌ترین درجه برسد، تبدیل به مودت می‌شود؛ به همین دلیل خداوند متعال در آیات قرآن ما را توصیه به مودت نسبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) می‌کند و می‌فرماید: «قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی؛ (پیامبر) بگو من از شما پاداشی نمیخواهم جز اینکه خویشاوندان مرا دوست بدارید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: زمانی که درباره مودت صحبت می‌کنیم، به رفتار شیعیان در قبال اهل‌بیت(ع) می‌پردازیم در حالی که ائمه(ع) هم نسبت به یکدیگر مودت داشتند. اولین کسی که مودت خود را به امیرالمؤمنین(ع) نشان داد، وجود مقدس حضرت زهرا(س) بود. ایشان با نثار جان و مال و فرزندش مودت خود به امام(ع) را به فعلیت رساند. بنابراین دفاع از حریم ولایت، سفارش مکرر به اصحاب پیامبر(ص) نسبت به پاسداشت مقام ولایت و خواندن خطبه روشنگر و معرفت‌افزای فدکیه از مواردی است که نشان از اوج مودت این بانوی مکرم اسلام نسبت به امیر مؤمنان(ع) است. 

به گزارش تسنیم، سبک زندگی فاطمه(س) و کیفیت بهره از وجود مطهر حضرت زهرا(س) بر اساس آیه تطهیر از دیگر موضوعات این نشست بود.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)