Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه در مسکو، خواستار الگوبرداری از مدلی برای دستیابی توافق هسته‌ای با ایران( برجام)، درخصوص طرح سازش در خاورمیانه شده است. ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رسانه‌های روسی اعلام کردند که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در مسکو، اعلام کرده است که به دلیل اقدامات واشنگتن، دیگر نمی‌‌تواند ایالات متحده را به عنوان میانجی در طرح صلح با اسرائیل بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری روسی «اینترفاکس» افزود، عباس در ابتدای دیدار خود با پوتین گفته است از این به بعد هر نوع همکاری با ایالات متحده به عنوان ناظر را رد می‌کند؛ چرا که فلسطینیان با اقدامات آن مخالف هستند.

براین اساس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفته است مکانیزم میانجیگری جدید و فراگیر بایستی جایگزین کمیته چهارگانه میانجیگری در خاورمیانه باشد.

محمود عباس تصریح کرد، مکانیزم میانجی‌گری جدید می‌تواند برای مثال متشکل از گروه چهارجانبه و برخی کشورها، مانند مدلی که برای دستیابی به توافق هسته‌ای ایران انجام شد،  باشد.

همزمان، رسانه‌های روسی گزارش دادند، ولادیمیر پوتین پس از نشست با محمود عباس، با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره طرح صلح در خاورمیانه گفت‌وگوی تلفنی کرد.

از زمانی که دونالد ترامپ در اقدامی خودسرانه قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، روابط تشکیلات خودگران فلسطینی و دولت آمریکا تیره شده است.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین به چین سفر می‌کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد