Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز- ايرنا- مدير اجرايي جهاد نصر گفت: 295 هزار هکتار از فاز اول طرح 550 هزار هکتاري که تعهد موسسه جهاد نصر بوده انجام شده و تا پايان سال جاري آماده افتتاح است.

به گزارش ايرنا فتح الله ابوعلي شامگاه دوشنبه در جلسه بررسي مصوبات هيات دولت در استانداري خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر فاز نخست طرح 550 هزار هکتاري رو به پايان است و هر زماني که به ما اعلام شود، آماده بهره برداري خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: متاسفانه در فاز دوم اين طرح هرچند اقدامات موثري صورت گرفته اما هنوز بحث تخصيص آب نهايي نشده است.
مدير حوزه کارون و دز طرح 550 هزار هکتاري ادامه داد: اکنون توافقات لازم ميان جهادنصر و سازمان آب و برق در اين خصوص صورت گرفته اما هنوز وارد سيستم موافقتنامه نشده و ابلاغ رسمي صورت نگرفته است.
وي تصريح کرد: با اين وجود بحث مجوز آب را مشکل اصلي نمي دانيم بلکه تامين بودجه در شرايط کنوني موضوع مهمتري است.
* 20 هزار هکتارزمين استان نيازمند آب
احمد مطيعي مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان گفت: تاکنون تعداد 16 قرارداد براي مهار ريزگردها و بحث نهال کاري با پيمانکاران محلي بسته شده و اکنون 70 درصد سبزينگي نهال داريم.
وي افزود : باتوجه به اعتبارات اختصاص داده شده در سال جاري حدود 20 هزار هکتار نهال کاري در استان انجام شده و حدود يک هزار و 900 هکتار نيز کشت صورت گرفته و اميد است با توافق لازم با مردم محلي، سطح کار را به ميزان مصوب برسانيم.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان گفت: در حال حاضر 252 نفر در بخش هاي مختلف مشغول کار هستند که بخشي از مشکلات بيکاري در مناطق مختلف را برطرف کرده است.
وي بيان کرد: پيش از اين قرار بود آبياري اين اراضي از محل کانال جهاد نصر صورت گيرد اما هنوز آب کافي تامين نشده است.
مطيعي ادامه داد: تاکنون سازمان آب و برق همکاري خوبي با ما داشته اما براي آبياري اين 20 هزار هکتار بايد تمهيدات لازم انديشيده شود.
وي بيان کرد: باتوجه به اختلاف نظراتي که بر سر آبياري اين ارضي وجود دارد، مشارکت دادن مردم نيازمند همکاري همه دستگاه هاي متولي است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان گفت: در بحث تصويب شنهاي روان حدود يک هزارميليارد ريال مصوب شده که تنها 420 ميليارد ريال آن اختصاص داده شده است.
وي بيان کرد: همچنين مصوبه ملي ما براي مهار کانون هاي ريزگرد 12 هزار هکتار بوده تاکنون پنج هزار و 600 هکتار مالچ پاشي صورت گرفته است.
*ارتقاء رادار استان و نصب پنج تلويزيون شهري در اولويت کار
همچنين کورش بهادري مديرکل هواشناسي خوزستان در اين جلسه گفت: پيگيري ارتقا رادار خوزستان و نصب چهار دستگاه تلويزيون شهري از جمله مصوبات دولت در استان بوده که اقدامات لازم در جهت اجرايي کردن آن در حال انجام است.
وي افزود: 80 ميليارد ريال اعتبار براي هواشناسي استان مصوب شده اما تاکنون 30 ميليارد ريال آن پرداخت شده است.
مديرکل هواشناسي خوزستان ادامه داد: در حال حاضر اقدامات لازم جهت تخصيص باقي مانده اين اعتبار از طريق سازمان هواشناسي در حال انجام است.
وي بيان کرد: براي نصب پنج تلويزيون شهري نيز با چند شرکت وارد مذاکره شده ايم و به زودي اين اقدام با نصب تلويزيون هاي با کيفيت بالا صورت مي گيرد.
بهادري همچنين به بارندگي هاي روزهاي آينده در سطح استان اشاره کرد و گفت: در روزهاي آينده در نقاط مختلف استان بخصوص بخش هاي شمالي بارندگي هاي خوبي را شاهد خواهيم بود.
وي افزود: از روز سه شنبه شاهد افزايش باد تا 70 کيلومتر در ساعت خواهيم بود که همين امر باعث فعال شدن کانون هاي ريزگرد داخلي خواهد شد.
مديرکل هواشناسي خوزستان اداه داد: بارش ها نيز از روز سه شنبه در برخي از نقاط استان و در اهواز از روز چهارشنبه آغاز و تا روز دوشنبه ادامه دارد که پيش بيني مي شود در اهواز حدود 15 ميلي متر بارش داشته باشيم.
وي گفت: هسته بارش روي منطقه لالي است و در ايذه، باغملک و صيدون نيز بارش برف در ارتفاعات پيش بيني مي شود.
/6002/7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار : کبري آقازري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم از آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان و پایان عملیات عمرانی در این منطقه تا مرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

علیرضا رشیدی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه یکی از پروژه‌های شاخص سال گذشته بهره برداری از فاز ۵ عمار یاسر بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تملک یک کار بسیار سخت و نفس‌ گیری است، با همت عزیزان در منطقه ۷ و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری در این منطقه تملکات لازم انجام شد و متعاقب آن طراحی پروژه نیز با توجه به مسائل ترافیکی انجام گرفت.

وی افزود: طراحی و برآورد پروژه در اداره کل فنی و عمرانی شهرداری قم انجام و اسناد مناقصه اجرای پروژه تهیه شد تا به اجرای پروژه رسید.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با اشاره به اتمام عملیات ساخت بلوار جعفر طیار در اسفندماه سال گذشته خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه اقدام مهمی در مجموعه مدیریت شهری قم بود.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ در برنامه‌های معاونت فنی و عمرانی چند پروژه در مباحث ایمنی و آتش نشانی وجود داشت، افزود: از جمله این پروژه‌ها بهسازی ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی در بلوار کشاورز بود.

وی گفت: سایت آموزشی آتش نشانی در بلوار آیت الله بروجردی و همچنین ساختمان آتش نشانی مادر سال گذشته به بهره برداری رسید و عملیات عمرانی ساختمان فرماندهی آتش نشانی شروع شد.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم تاکید کرد: در خصوص ایستگاه‌های جمع‌آوری زباله نیز در منطقه ۵ مکان‌یابی صورت گرفت و اقدامات عمرانی آن آغاز شد.

رشیدی نژاد گفت: قرارداد بهسازی این سایت با پیمانکار بسته شد و عملیات عمرانی آن ۶۰ درصد پیشرفت دارد که تا خرداد نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان و همچنین اراضی ۳۲ هکتاری بود که عملیات عمرانی آن سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با قراردادی که بسته شد بحث سیستم دفع فاضلاب، تأمین آب، گازرسانی، شبکه ۲۰ کیلووات، جدول کاری و زیرسازی و عملیات خاکی آن پروژه آغاز شد که همه پیمانکاران مشغول فعالیت هستند و تا مردادماه امسال کلیه عملیات‌های آنجا تمام می‌شود.

رشیدی نژاد گفت: در اراضی ۳۲ هکتاری طراحی و تهیه اسناد و مناقصه انجام شد و در حال حاضر با توجه به اینکه اسناد وصول شده کمیسیون‌های مناقصه در حال فعالیت هستند تا ۱۰ روزه دیگر پیمانکار مشخص و عملیات آغاز خواهد شد.

کد خبر 750377

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • باران شدید در خوزستان / دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ/ برنامه دولت در خصوص کالابرگ چیست؟
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود