Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- نیرمالا سیتارامان وزیر دفاع هند با اعلام اینکه تروریست هایی که به پایگاه ارتش هند در شهر 'سونجوان' حمله کردند، حامیانی در آن سوی مرز ها دارند، پاکستان را به حمله تلافی جویانه تهدید .

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه تایمز ایندیا در روز سه شنبه، وی گفت: کشوری که از این تروریست ها حمایت می کند، بهای این حمله را پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در یک نشست مطبوعاتی پس از دیدار با محبوبه مفتی سروزیر ایالت جامو و کشمیر در سرینگر گفت: تروریست ها عضو گروه جیش محمد بوده و احتمالا تعدادی از افراد محلی نیز به آنها کمک کرده اند.
وی با اشاره به این که مسعود اظهر رهبر گروه جیش محمد در پاکستان حضور دارد، ادعا کرد، این افراد در پاکستان حمایت می شوند.
این درحالی است که محبوبه مفتی سروزیر ایالت جامو وکشمیر پس از این حمله تروریستی به پایگاه ارتش هند، خواهان مذاکره دهلی نو با اسلام آباد شد.
وی تاکید کرد: جنگ با پاکستان یک گزینه نیست و هند باید با اسلام آباد برای پایان خونریزی ها گفت و گو کند اما، هند همیشه پیش شرط گفت و گو با پاکستان را اقدام قاطع این کشور علیه گروه های شبه نظامی و تروریستی که علیه هند فعالیت می کنند، دانسته است.
از سوی دیگر پاکستان روز گذشته پس از حمله تروریستی علیه پایگاه ارتش هند در منطقه 'سونجوان' جامو و کشمیر به دهلی نو اخطار جدی داد.
وزارت امور خارجه پاکستان از جامعه بین المللی درخواست کرد هند را ملزم به توقف آنچه خشونت و نقض حقوق بشر در کشمیر خواند، کند و به هند هشدار داد که نباید به هیچ اقدام تلافی جویانه ای فراتر از مرز های خود روی آورد.
حمله روز شنبه چند شبه نظامی به پایگاه ارتش هند در شهر سونجوان یکی از شدید ترین حملات علیه یک پایگاه نظامی در هند در چند ماه اخیر بوده است.
در این حمله که سه روز به طول انجامید 9 نفر کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند.
هند بارها پاکستان را به آموزش و حمایت از گروه های تروریستی متهم کرده و اعلام کرده است که اسلام آباد این گروه های شبه نظامی را برای انجام خرابکاری و حمله علیه نیروهای نظامی هند به خاک این کشور وارد می کند.
پاکستان همواره این اتهامات دهلی نو را رد کرده است.
موارد نقض آتش بس و درگیری های پراکنده در امتداد مرز های واقعی کنترل و بین المللی پس از حمله محدود هند به پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان در سال گذشته افزایش یافته است.
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.
آساق**267*1144*وحیده دینداری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند