Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت لایحه ای را با امضای رییس جمهوری به مجلس فرستاد که طی آن قصد دارد به دلیل ناکارآمدی شیوه سازماندهی سهام، تغییراتی را در آن اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، بررسی پیشنهادات مطرح شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی که به تایید هیات وزیران رسیده است، حاکی از آن است که دولت به ۷ دلیل لایحه ای را به منظور ساماندهی سهام عدالت به مجلس ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقدمه توجیهی لایحه دولت آمده است: نظر به ضرورت تسهیل و تسریع در آزادسازی سهام عدالت و مرتفع کردن مشکلات موجود در این زمینه از قبیل عدم تناسب سازوکارهای قانونی پیش بینی شده، ناکارآمدی شیوه سازماندهی سهام، عدم امکان اعمال حقوق مالکانه توسط مشمولان و وجود ابهامات در شیوه شناسایی آنها و همچنین ضرورت پیش بینی سازوکار آزادسازی سهام مزبور به نحوی که تحقق گسترش مالکیت عمومی و حفظ و ارتقای ثبات بازار سرمایه و منافع مشمولان را در پی داشته باشد و نیز رفع پاره ای از ابهامات قانونی که سازمان های ذیربط در اجرای طرح آزادسازی سهام با آن مواجه هستند، لایحه زیر برای طی تشریفات قانونی تقدیم می شود.

در بخشی از این لایحه آمده است: دولت با دریافت معادل اقساط باقی مانده سهام عدالت به صورت نقدی از مشمولان یا از محل سود سهام شرکت های واگذار شده متناسبا نسبت به آزادسازی سهام شرکت های واگذار شده به منظور امکان معامله این سهام از سوی صندوق ها اقدام می کند. مابقی واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها در مالکیت دولت باقی خواهد ماند که در چارچوب این قانون و آیین نامه اجرایی این فصل، توسط دولت واگذار خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمجید رحمانی، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه در خصوص ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تدبیر و اندیشیده شده است و کمیته‌های مختلفی شکل گرفته‌اند، گفت: در این مدت ۶ الی ۷ ماهی که ایشان به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی منصوب شده‌اند، برنامه‌ریزی متفاوتی برای حمایت و توانمندسازی از اقشار آسیب‌پذیر و در معرض آسیب صورت گرفته است که اقدام اولیه جمع‌آوری آنها بوده است.

وی افزود: این افراد پس از جمع‌آوری در مرکز غربالگری مددکاری خواهند شد و متناسب با نیازهایی که دارند خدمت‌های مختلفی از طریق مجموعه‌های مختلف، دستگاه و نهادهای دولتی شهرداری تهران و حاکمیتی به آنها ارائه خواهد شد تا مجدد به چرخه آسیب بازنگردند.

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با اشاره به اینکه از معتادان متجاهر در مرکز غربالگری خانم‌ها و آقایان تست گرفته می‌شود، مطرح کرد: اگر اعتیاد این افراد ثابت شود با دستور قضائی به مراکز ماده ۱۶ منتقل می‌شوند تا سم‌زدایی شده و مراحل درمان آنها در مدتی که به حکم قضائی در آنجا هستند، انجام شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه یکی از دستگاه‌هایی که پس از جمع‌آوری در مرکز غربالگری پای کار است و در حال حاضر هم در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با مجموعه همکاری دارد، امور اتباع است، گفت: نماینده امور اتباع در مرکز غربالگری حضور دارد و توسط آنها اتباع مجاز و غیرمجاز معلوم خواهند شد و متناسب با تشخیص نماینده امور اتباع در موردشان تصمیم گیری می‌شود.

وی در پایان گفت: اتباعی که غیرمجاز هستند رد مرز خواهند شد و اتباعی که مجاز هستند اگر نیاز به حمایت داشته باشند؛ از آنها حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 6081146

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • آخرین اخبار از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد