Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@04:27:46 GMT

جزئیات گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و پوتین

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۶۹۷۹۰

جزئیات گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و پوتین

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی با همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین»، اعلام کرد  زمان آن رسیده است که برای برقراری صلحی پایدار بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان تلاش کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است، ترامپ در گفت‌وگو با پوتین، همچنین درباره ضرورت اتخاذ تدابیر بیشتر برای تضمین دست برداشتن کره‌شمالی از برنامه‌های هسته‌ای خود تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و پوتین، اندکی پیش از دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با رئیس‌جمهوری روسیه صورت گرفت.

خبرگزاری‌های روسیه گزارش دادند که ولادیمیر پوتین بلافاصله پیش از مذاکرات خود با محمود عباس، اعلام کرد که «من هم‌اکنون با رئیس‌جمهوری آمریکا گفت‌وگوی تلفنی داشتم. بدیهی است که مناقشه اسرائیل و فلسطینیان از محورهای این گفت‌وگو بود.»

پوتین گفت: «محور مذاکرات نحوه کاستن از اختلافات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان بود؛ زیرا وضعیت منطقه بسیار متفاوت با چیزی است که ما انتظار داریم.»

طبق این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در گفت‌وگوی خود با پوتین، متذکر شده است که با توجه به اقدامات اخیر دولت واشنگتن، فلسطینیان دیگر نمی‌توانند آمریکا را به عنوان تنها میانجی گفت‌وگوها با اسرائیل قبول کنند.

از زمانی که دونالد ترامپ در اقدامی خودسرانه قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، روابط تشکیلات خودگران فلسطینی و دولت آمریکا تیره شده است.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین