Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر لایقی، برادرشهید محمد بهروز لایقی که خود جانباز شیمیایی است، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، اظهار کرد: شرایط اقتصادی نابسامان کشور، به دلیل ضعف مسئولان نظارتی کشور رخ داده است. بخش نظارتی همه امور اجرایی کشور را رصد می‌کند و در این رصد باید ضعف‌ها را اعلام و آن را مرتفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه گاهی در انتصاب افراد در مشاغل حساس بی‌توجهی صورت می‌گیرد؛ بنابراین باید نظارت‌های کامل در این امر انجام شود. گاهی در این زمینه شاهد کم‌کاری‌ هستیم.
وی افزود: شهداعامل به قرآن بودند. گاهی قاریان و حافظان قرآن نسبت به مسائل روز کشور و جامعه سکوت اختیار می‌کنند که این سکوت به ضرر کشور تمام می‌شود.
برادر شهید لایقی تصریح کرد: گاهی در دولت شاهدیم که افراد سوءاستفاده‌هایی را از مسئولان می‌کنند و در نهایت بدهکار دولت و مدیون نظام و مردم می‌شوند. اگر نگاهی گذرا به تاریخ داشته باشیم می‌بینیم که شمر هم در جنگ صفین جزء لشگر امیرالمؤمین(ع) بود و در آن جنگ جانباز شد و در صحرای کربلا تغییر نقش داد. برخی افراد به ظاهر مؤمن با یکسری از افرادی که پست‌های حساس دارند، زد و بند می‌کنند و در نهایت متواری می‌شوند. مسئولان دولت باید مراقب ارتباطاتشان باشند تا کشور اینچنین متضرر نشود.
وی بیان کرد: آسیب‌هایی که کشور از این افراد به ظاهر مؤمن می‌‌خورد، نمک پاشیدن روی زخم‌ خانواده شهداست و برایمان درد بزرگی است. شهدا رفتند تا کشور اسلامی اداره شود.
وی بیان کرد: از آیت‌الله بهشتی پرسیدند که تعهد بهتر است یا تخصص؟ به‌نظر می‌رسد آدمی که متعهد نباشد، تخصصش هم به درد نمی‌خورد. یک فرد باید هر دو را داشته باشد؛ چراکه آدم متعهد واقعی وقتی تخصص نداشته باشد، صادقانه می‌گوید که تخصص ندارد و مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

برادرشهید لایقی اظهار کرد: شهدا رفتند تا کشور امن، اسلامی و در قسمت اجرایی عملکرد درستی داشته باشند و در نهایت الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی شوند. انقلاب اسلامی پیروز شد؛ برخی‌ها که ماندند خوب بودن‌شان را حفظ کردند و برخی دیگر بنده زر شدند.

وی بیان کرد: به عنوان خانواده شهید و نماینده چند خانواده دیگر از بنیاد شهید ناراضی هستیم؛ این نهاد کاری برای خانواده‌ها نکرده‌اند. بنیاد شهید برای رسیدگی به احوال خانواده شهدا تشکیل شده است اما کاری تاکنون انجام نداده‌اند. برای موردی به بنیاد شهید و امورایثارگران رفتم، اما من را به پیشخوان دولت ارجاع دادند، وقتی به مدیر بنیاد مراجعه کردم، گفت که کارم در همین بنیاد قابل انجام بوده و نیازی به رفتن به پیشخوان دولت نیست. بنیاد وظیفه‌اش انجام کارهاست، اما برخی از کارکنانش در این مورد بی‌توجهی می‌کنند.
لایقی اظهار کرد: برادرم محمد بهروز یک دفترچه‌ مراقبه‌ داشت که هر روز احوال خودش را در آن می‌نوشت. ای کاش مسئولان ما هم چنین دفترچه‌ای داشته باشند؛ چراکه جایگاه و پولی که در اختیار دارند، حق‌الناس است. متأسفانه ما با این مباحث شعاری برخورد کرده‌ایم و هیچگاه نخواسته‌ایم که برخورد اجرایی داشته باشیم.
وی افزود: بنیاد شهید هر روز ساختمان‌هایش را توسعه می‌دهد؛ وقتی ما به سمت تعدیل نیروی انسانی و کوچک‌سازی سازمان پیش‌ می‌رویم و نیروهای جوان را جایگزین نیروهای بازنشسته نمی‌کنیم، چه لزومی بر توسعه ساختمان است و آیا ضرورت دارد که هر روز ساختمان جدیدی را برای بنیاد ساخته شود؟
وی افزود: شهدا، قرآنی عمل کردند و وظیفه قرآنی‌شان را انجام دادند. مسئولان هم باید راه شهدا را ادامه دهند و عملکرد قرآنی داشته باشند. معتقدم اگرامروز شهدا بودند به وضعیت موجود اعتراض می‌کردند.
برادرشهید لایقی اظهار کرد: شهید صیاد به هم‌رزمانش گفته بود که سربازان سه دسته‌‌اند؛ عده‌ای می‌مانند و دق می‌کنند؛ عده‌ای بی‌تفاوت و عده‌ای دیگر همرنگ جماعت می‌شوند و او همیشه می‌گفت که دعا کنید تا شهید شویم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی

حقیقی گفت: جامعه هدف بنیاد و مردم با مراجعه به سامانه به راحتی میتوانند گزارش خود را ثبت و کد رهگیری یا کد پیگیری دریافت کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «سعید حقیقی» مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سامانه سوت‌زنی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در راستای توسعه شفافیت، سامانه سوت زنی در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شده که در واحد‌های مختلف بنیاد اگر هر شهروندی خطا یا فسادی را مشاهده کرد، بتواند در سامانه گزارش داده و اسناد و مدارک خود را بارگذاری کنید که قطعا با راه اندازی این سامانه رسیدگی به مفاسد سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: رعایت عدالت و مبارزه با فساد را در بیانیه گام دوم انقلاب شاهد هستیم که مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند در مبارزه با فساد پیشگیری مقدم بر درمان است و همچنین تاکیدات رئیس جمهور، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز بر مقابله با فساد و پیشگیری از بروز آن مکررا مطرح شده است؛ بنابراین پیشگیری از فساد با اصلاح قوانین، هشدار به موقع، آموزش و اطلاع مردم از حقوق خویش در چارچوب وظایف مربوطه به هر سازمانی در برنامه‌های سوت‌زنی گنجانده شده است. 

افزایش حقوق ایثارگران در سال 1403 چقدر خواهد بود؟

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران جزو اولین نهاد‌هایی بود که بعد از ابلاغ قانون حمایت از گزارشگران فساد یا فعالان حوزه سوت زنی بستر زیر ساختی را برای اجرای این قانون آماده کرد و سامانه در اسفند 1402 رونمایی شد. در این سامانه فضایی برای گزارش‌گیری و ثبت موارد فساد ایجاد شده که جامعه هدف بنیاد و مردم با مراجعه به سایت به راحتی میتوانند گزارش خود را ثبت و کد رهگیری یا کد پیگیری دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در قانون حمایت از گزارشگران فساد، فعالانی که در فضای اداری مراجعه می‌کنند اگر فساد‌ها را معرفی کنند بعد از بررسی مواردی که مستند شده‌اند، در صورت صحت موضوع و مدارک بارگذاری شده، سوت زن یا گزارشگر فساد مورد حمایت مادی و معنوی دستگاه‌های قضایی و اداری خواهند گرفت.

حقیقی در پایان گفت: از آغاز فعالیت سامانه سوت زنی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکنون مواردی از گزارش مردمی از استان‌های مختلف ثبت شده که مورد بررسی و اقدام لازم قرار می‌گیرد. برای ورود به سامانه سوت‌زنی بنیاد شهید و امور ایثارگران اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • زمین چمن مصنوعی شهید «سعید کریمی» در قم افتتاح شد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی