Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-عضو هيات مديره کانون کاريابي هاي سراسر کشور گفت: نرم افزار بيمه بيکاري حاصل 18سال تجربه مديران موفق بخش خصوصي است که هم اکنون به ثمر نشسته است.

پيش از اين همه کارها براي متقاضيان بيمه بيکاري به شکل دستي از سوي ادارات کار انجام مي شد و هم اکنون همه درخواست هاي بيمه بيکاري از طريق ثبت نام در نرم افزار بيمه بيکاري انجام مي شود و در واقع اطلاعات را از طريق اين نرم افزار دفاتر کاريابي وارد سيستم مي کنند بعد ادارات کار براي آنها تصميم مي گيرند و پول بيمه به حساب متقاضي واريز مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با راه اندازي نرم افزار ميزان مراجعه به ادارات کار کاهش يافته است.
«ليلي دانشمند» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود:اجراي طرح بيمه بيکاري طبق اصل44 قانون اساسي قرار بود يک دهه پيش به بخش خصوصي واگذار شود اما متاسفانه اين مهم با تاخير طولاني، تاکنون به تعويق افتاده بود.
وي اظهار داشت:خدمات بيمه بيکاري توسط فناوري اطلاعات بخش خصوصي و با سرورهايي(مرکز ذخيره اطلاعات) که در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي قرار دارد انجام مي شود؛ به عبارتي پشتيباني اين خدمات توسط اين بخش اجرا مي شود.
دانشمند بيان داشت: در اين سال ها نرم افزاري براي بيمه بيکاري نداشتيم و اين نرم افزار به اهتمام بخش خصوصي و کانون انجمن هاي کاريابي هاي کشور راه اندازي شده است.
وي مزاياي استفاده از فناوري اطلاعات را کاهش درصد خطا ذکر کرد و گفت: براي ايجاد هر طرح نخست مقاومت هايي ايجاد مي شود اما به مرور با اجراي موفقيت آميز مقاومت ها کنار گذاشته خواهد شد.
اين فعال بخش خصوصي در کاريابي هاي کشور گفت: برخي انتقاد مي کنند که چرا براي متقاضيان کار هزينه هايي در کاريابي دريافت مي شود اما آناني که منتقد اين موضوع هستند به هزينه هايي که بخش خصوصي بايد بپردازد، فکر نمي کنند.
وي ادامه داد: خدماتي که هم اکنون بخش خصوصي براي بيمه بيکاري انجام مي دهد، رايگان است و تنها هزينه خدماتي که براي يافتن شغل کارجويان انجام مي دهد را از متقاضيان کار دريافت مي کند که اين دريافتي ها هم فقط 60درصد از هزينه هاي کاريابي هاي را تامين مي کند.
وي هزينه ثبت نام براي يافتن شغل از سوي کاريابي ها را 200هزار ريال ذکر کرد و گفت: 180هزار ريال هزينه مشاوره کاريابي و 20 هزار ريال هزينه ارسال پيامک از سوي کاريابي براي کارجويان است.
اين فعال بخش خصوصي گفت: خدماتي که هم اکنون کاريابي ها براي متقاضيان بيمه بيکاري انجام مي دهند به شکل پايلوت ( آزمايشي )براي بررسي نرم افزار است و هدف اين است که در صورت موفقيت اين نرم افزار، کاريابي ها طرح هاي ديگري را هم انجام دهند.
وي ادامه داد: طرح دادخواست که در زمان معاونت پيشين اشتغال وزارت کار ابلاغ شده بود، هنوز انجام نشده است.
دانشمند تاکيد کرد: خوشبختانه وزارت کار نهايت همکاري را با بخش خصوصي براي اجراي طرح پايلوت بيمه بيکاري در کاريابي ها انجام مي دهد.
دانشمند اظهار داشت: پيشتر روند اجراي خدمات بيمه بيکاري سه تا چهار ماه طول مي کشيد اما امروز اين خدمات از طريق فناوري اطلاعات يک روزه است.
وي ادامه داد: تمام مدارک در کاريابي اسکن مي شود و به اداره هاي کار و تامين اجتماعي ارسال مي شوند و از اين طريق حقوق بيمه بيکاري برقرار خواهد شد، پيشتر اين گونه خدمات زمانبر بود اما هم اکنون به شکل سيستماتيک انجام مي شود.
وي مزاياي سيستماتيک شدن پرونده هاي بيمه بيکاري را پرهيز از فساد عنوان کرد و گفت: هم اکنون صندوق بيمه بيکاري با بحران منفي (عدد منفي) مواجه شده است.
دانشمند بيان داشت: بيشترين حجم مراجعه کننده در اداره کار شمال شرق تهران است و خوشبختانه با تلاشي که از سوي کاريابي ها در اين منطقه انجام مي شود توانسته ايم رضايت مراجعان براي دريافت بيمه بيکاري را جلب کنيم.
وي هدف وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي را از برون سپاري، بهبود وضعيت متقاضيان کار و يا افرادي که به هر دليلي کار خود را از دست مي دهند، عنوان کرد.
اقتصام**9123**6075
خبرنگار: زهره دريغ گفتار**انتشاردهنده: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان با ایران دارای جنگ افزار هسته‌ای جای امن‌ تری است (فیلم)


 





ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اگر 1400 پهپاد انتحاری شاهد 136 به سمت سامانه ضد هوایی پاتریوت آمریکا شلیک شود، چه رخ می دهد؟ پرکاربرد ترین و خطرناک‌ ترین نارنجک‌ های جهان (فیلم) صحنه هایی از جنگ شهری در غزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • جهان با ایران دارای جنگ افزار هسته‌ای جای امن‌ تری است (فیلم)
  • واکنش جشنواره کن به اعتصاب‌ فراگیر کارکنانش | حقوق ناکافی، ساعات طولانی کار بدون بیمه بیکاری | ما شما را را درک می‌کنیم، اما...
  • ضرورت حل مشکلات بیمه ای بیماران تالاسمی
  • کوچک شدن بسته‌های خدمتی، دغدغه بیماران تالاسمی
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه