Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزکهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت بزرگداشت ایام فاطمیه مراسمی با حضور مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نزار القطری امروزسه شنبه ۲۴ بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مصلی شهر دهدشت واقع در خیابان سپاه برگزار می شود. این مراسم با مشارکت امور فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور دهدشت ،ستاد نماز جمعه،ناحیه بسیج مقاومت شهرستان ،اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه،اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و هیئهای مذهبی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از عموم مردم شهرستان کهگیلویه برای  شرکت در این آیین معنوی دعوت شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار بقعه متبرکه شاخص، میزبان زائران در مراسم ویژه ماه رمضان و لحظه تحویل سال

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر به همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اشاره و تصریح کرد: به همین دلیل طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری به صورت همزمان و با برنامه ریزی جدید برای بهره مندی همه زائران و مجاوران بقاع متبرکه برنامه ریزی شده است.

وی گفت: جزء خوانی در حدود هزار امامزاده آغاز شده است و در بقاع شاخص از چهره‌های مشهور و اساتید قرآنی برای قرائت و تفسیر آیات بهره می‌بریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف افزود: در ساعات مختلف از ساعات شبانه روز، مراسم ترتیل خوانی در بقاع برنامه ریزی شده است بطور مثال از ساعات اولیه پس از اذان صبح قرائت قرآن در بقاع مختلف آغاز می‌شود و تا بعد از افطار ادامه دارد و از رسانه ملی هم در شبکه‌های استانی و ملی پخش می‌شود.

عادل به برنامه‌های لحظه تحویل سال جدید هم اشاره کرد و گفت: لحظه تحویل سال از زمان‌های شلوغ بقاع متبرکه است، هرچند این زمان جزو مراسم سنتی ماست، اما مردم در آستان‌های مقدس حضور می‌یابند و در برنامه مناجات خوانی و دعای آن لحظات شرکت می‌کنند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: به دلیل نزدیک بودن زمان تحویل سال و اذان صبح مقرر شده است که بعداز نماز جماعت صبح در حدود هزار امامزاده برنامه تحویل سال را با قرائت قرآن و قرائت زیارت آل یاسین آغاز کنیم، سپس سخنرانی کوتاه وعاظ و سپس قرائت دعای تحویل سال را خواهیم داشت که این برنامه از شبکه‌های استانی و ملی صدا و سیما پخش خواهد شد.

معاون سازمان اوقاف به ثبت ۱۵ میلیون نفر زیارت در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: حدود ۲ میلیون نفر در لحظه تحویل سال در امامزادگان حضور داشتند و پیش بینی می‌شود امسال این تعداد بیشتر از سال گذشته باشد.

جلسات تخصصی روزانه تفسیر قرآن در امامزادگان
سخنگوی سازمان اوقاف ادامه داد: با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط کشور مستمعان جلسات تفسیر قرآن مسافران هستند؛ در کارگروه تخصصی تفسیر سازمان اوقاف و امور خیریه برای ارائه محتوا‌های ماه رمضان به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که جلسه هر روز تفسیر قرآن به نتیجه برسد و حاضران بهره لازم و کافی را ببرند.

عادل افزود: برقراری جلسات تخصصی تفسیر از برنامه‌های جدی ما در سال ۱۴۰۳ است که در هر استان حداقل یک امامزاده کرسی تخصصی تفسیر خواهیم داشت.

اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها در بقاع متبرکه
عادل همچنین از اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها (مسطورا) در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده است کسانیکه در بقاع متبرکه برنامه دارند هر روز یک آیه مورد نظر این طرح را بخوانند و مردم را به حفظ و بهره مندی از مفهوم آن ترغیب وتشویق کنند.

ماه مبارک رمضان عمده برنامه‌های بقاع متبرکه سمت وسوی قرآنی دارد
عادل ادامه داد: برای کسانی هم که امکان حضور در امامزادگان را برای بهره مندی از مراسم ندارند در فضای مجازی و کانال هر امامزاده برنامه‌ها به صورت زنده پخش می‌شود که هم اکنون ۸۰۰ بقعه امام زاده با کانال‌هایی در فضای مجازی به مردم خدمات می‌دهند.

حضور دو هزار و ۲۰۰ مبلغ در بقاع متبرکه
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به دعوت از دو هزار و ۲۰۰ مبلغ برای برنامه‌های ماه رمضان امسال اشاره کرد و افزود: تعدادی از این مبلغان از حوزه علمیه قم در بقاع متبرکه کشور مستقر شده اند و بقیه هم از حوزه‌های علمیه استان‌ها حضور دارند و همراه با جزءخوانی توضیحات آیات را ارائه می‌کنند.

اقامه نماز جماعت در بیش از هزار امامزاده و پهن شدن سفره‌های افطار ساده
آقای عادل همچنین گفت: اهتمام به نماز جماعت اول وقت در میان روزه داران بیشتر است و در آمار‌های ماه رمضان این موضوع مشهود است که تعداد نمازگزاران در نماز‌های جماعت چندین برابر ماه‌های دیگر است به همین منظور در بیش از هزار امامزاده نماز جماعت سه وعده را برنامه ریزی کرده ایم و در بقیه امامزادگان هم نماز‌های ظهر و عصر و مغرب و عشا به صورت جماعت اقامه می‌شود.

معاون سازمان اوقاف به پهن شدن سفره‌های افطار ساده در بقاع متبرکه پس از اقامه نماز مغرب هم اشاره کرد و گفت: این سفره‌های ساده افطار بانی دارد و اینطور نیست که همه هزینه آن را سازمان اوقاف بپردازد.

وی ادامه داد: بانیان حتی از قبل از ماه رمضان برای این امر خیریه نوبت گرفته اند و در برخی از امامزادگان به دلیل بیشتر بودن تعداد تقاضا از ظرفیت افطاری ساده، بسته‌های افطاری را به صورت بسته بندی میان روزه داران و نیازمندان توزیع می‌کنیم.

عادل به طرح قرار دوازدهم که از زمان کرونا ادامه دارد نیز اشاره کرد و افزود: قرار دوازدهم فروردین ۱۴۰۳ هم با کمک بانیان خیر و منابعی از موقوفات برگزار می‌شود و بسته‌های ارزاق میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

به گفته سخنگوی سازمان اوقاف در روز‌های پایانی سال و ابتدای سال جدید هم طرح دست‌های مهربانی برای کمک به نیازمندان اجرا می‌شود و مرکز خیریه سازمان اوقاف اقلام مورد نیاز بیش از ۵۰ هزار خانواده را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

آمادگی برای اسکان زائران
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به آمادگی زائرسرا‌ها و مکان‌های اسکان بقاع متبرکه هم اشاره‌ای داشت و گفت: این مکان‌ها با کمترین هزینه برای اسکان زائران در جوار بقاع متبرکه خدمات می‌دهند.

عادل گفت: ۵۰۰۰ مکان اسکان در بقاع داریم که ظرفیت آنها در مجموع ۴۰۰ هزار نفر شب خواب می‌شود. امکان رزرو این مکان‌ها بیشتر حضوری است، اما به صورت تلفنی هم ممکن است.

معاون سازمان اوقاف به آمادگی بقاع متبرکه برای اسکان اضطراری هم اشاره کرد و افزود: همچون سال‌های قبل در صورت نیاز می‌توانیم مردم را اسکان اضطراری بدهیم. این اسکان اضطراری را تا یک میلیون نفرشب خواب در بقاع متبرکه در سال‌های قبل تجربه کردیم.

دیگر خبرها

  • بکارگیری تمام ظرفیت‌های سیرجان برای استقبال از مسافران نوروزی
  • ویژه برنامه‌های تحویل سال نو در مسجد مقدس جمکران اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های تحویل سال در مسجد مقدس جمکران
  • برگزاری جشن بزرگ روزه اولی‌ها در شهرستان محلات
  • شهردار دهدشت معارفه شد/ پایان بلاتکلیفی معضلات شهری شهر دهدشت
  • شهردار دهدشت مشخص شد
  • ۲۰ برنامه قرآنی و مناجات خوانی هر روز در حرم رضوی برگزار می شود
  • اعلام برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز
  • برپایی دهکده ایرانی در برج میلاد در ایام نوروز و رمضان/ بازدید ۳۵۰۰۰۰ نفر از برج میلاد در نوروز ۱۴۰۲
  • هزار بقعه متبرکه شاخص، میزبان زائران در مراسم ویژه ماه رمضان و لحظه تحویل سال