Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، حسین کرمپور در آستانه برگزاری سمینار دو روزه تصویربرداری زنان افزود: انجام سونوگرافی توسط اشخاص فاقد صلاحیت علمی و تجربی می‌تواند تشخیص غلط و در نتیجه سقط جنین را به همراه داشته باشد.

وی گفت: تصویربرداری زنان نقش مهمی در حفظ سلامت بانوان و پیشگیری از سرطان‌های مختلف آن‌ها همچون سرطان سینه، رحم و تخمدان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمپور افزود: همچنین کنترل قبل بارداری، بررسی جنین و تشخیص بیماری‌های احتمالی آن با فعالیت رادیولوژیست قابل انجام است.

وی با اشاره به اینکه تصویربرداری در حوزه زنان توسط رادیولوژیست‌ها از تولد نوزادانی که قابلیت حیات ندارند جلوگیری می‌کند و در واقع این مسئله کمکی برای سلامت مادران باردار و جنین است، گفت: غربالگری بیماری‌های سینه و بدخیمی‌ها نیز با ماموگرافی، سونوگرافی و ام آر آی قابل تشخیص است و رادیولوژیست‌ها تلاش می‌کنند با بررسی دقیق وضعیت بیمار، بدخیمی را تشخیص تا اقدامات درمانی به صورت سریع صورت گیرد و از طول عمر بیمار کاسته نشود.

نائب رئیس انجمن رادیولوژی ایران افزود: سونوگرافی مادران باردار بسیار حائز اهمیت است و این مسئله در تشخیص ناهنجاری‌های جنینی بسیار حائز اهمیت است، البته اساس سونوگرافی امواج فراصوت است و ارتباطی با اشعه ایکس ندارد بنابراین استفاده از این روش برای مادر باردار و حتی سایر افراد هیچ ضرری ندارد.

کرمپور گفت: البته در استفاده از هر وسیله‌ای باید به برخی از فاکتور‌ها توجه کرد، به طور مثال؛ صلاحیت حرفه‌ای فرد انجام دهنده سونوگرافی از لحاظ تئوری و علمی بسیار حائز اهمیت است تا با تشخیص صحیح به بیمار بتوانیم کمک کنیم زیرا در غیر این صورت تشخیص غلط درمان غلطی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بعد مالی برای بیمار و اقتصاد سلامت حائز اهمیت است، افزود: هر سونوگرافی که بدون اندیکاسیون و بی‌مورد تجویز شود بار مالی بسیار سنگینی برای بیمار و بیمه‌ها داشته و سبب ضرر و زیان به سلامت کشور می‌شود.

نائب رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: در کشور ما طبق قوانین موجود، هیچ متخصصی غیر از متخصصین رادیولوژی اجازه سونوگرافی، دریافت هزینه و ارائه گزارش در این زمینه را ندارند.

انجمن رادیولوژی ایران، سمینار تصویربرداری زنان را ۲۶ و ۲۷ بهمن در هتل ارم تهران برگزار می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه «رادیولوژی»، از شبکه سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مجموعه محصول ۲۰۱۹ ژاپن هر روز ساعت ۱۷:۰۰ پخش و ساعت ۲۴:۰۰ تکرار می‌شود.

«رادیولوژی» در یک مجموعه پزشکی به ماجرا‌ها و روابط بین کارکنان مرکز رادیولوژی یک بیمارستان و بیماران می‌پردازد.
تی سوباسا هوندا، ماساتاکا کوباتا و گنچی اندو از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

«رادیولوژی» در هر قسمت به معرفی بیماری جدید که از طریق دستگاه‌های پیشرفته‌سی تی اسکن شناسایی می‌شود می‌پردازد، در ضمن زندگی و دغدغه‌های یکی از اعضای بخش رادیولوژی را مرور می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • مجموعه «رادیولوژی»، از شبکه سلامت
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیسی به پاکستان حائز اهمیت است
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین