Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:01:49 GMT

باند سارقان مسلح کارگاه های صنعتی در اصفهان منهدم شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۰۹۱۱

باند سارقان مسلح کارگاه های صنعتی در اصفهان منهدم شد

اصفهان - فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام باند هشت نفره سارقانی که اقدام به سرقت های خشن و مسلحانه از کارگاه های صنعتی می کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین مورد سرقت توام با خشونت از کارگاه های صنعتی و شکایت صاحبان این کارگاه ها به پلیس، موضوع به صورت ویژه و تخصصی در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تحقیقات انجام شده مشخص شد که این سرقت‌ها توسط باندی خطرناک و خشن انجام شده که سرانجام کارآگاهان با پیگیری‌های علمی و تخصصی دقیق نیمه شب گذشته در عملیاتی ویژه، متهمان را که به وسیله سه دستگاه خودرو قصد سرقت از کارگاه‌های صنعتی حوالی شهرستان‌های تیران و کرون و نجف آباد را داشتند، مشاهده و بلافاصله برای دستگیری آنها وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز داشت: سارقان با مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی کردند که در این درگیری دو نفر از سارقان مسلح با شلیک گلوله ماموران پلیس مجروح و دستگیر شدند.

وی بیان داشت: در ادامه شش متهم دیگر این پرونده نیز که از صحنه گریخته بودند در یک عملیات تعقیب و گریز توسط ماموران دستگیر و ۳ دستگاه خودروی وانت و سواری از آنان توقیف شد.

سردار معصوم بیگی گفت: در این عملیات یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی در درگیری مسلحانه با سارقان مجروح شد که هم اکنون حال عمومی او رضایت بخش است.

وی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده از مجرمان سابقه دار و حرفه ای هستند، اضافه کرد: این مجرمان با دلایل و مستندات پلیس به سه فقره سرقت مسلحانه، ۳۰ فقره سرقت به عنف و خشن و چندین فقره سرقت عادی از کارگاه های صنعتی در شهرستان‌های اردستان، کاشان، تیران و کرون، نجف آباد، برخوار، اصفهان و شاهین شهر اعتراف کردند که در این زمینه تحقیقات با هماهنگی مقام قضائی در حال انجام است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تاکنون مقادیری اموال مسروقه از سارقان کشف شده، اظهار داشت: براساس نظر کارشناسان ، ارزش اموال مسروقه توسط این سارقان بیش از ۴۵ میلیارد ریال برآورد شده و عمده اموال به سرقت رفته نیز شامل انواع دستگاه های صنعتی، دستگاه جوش ، پمپ باد ، ابزار آلات ، سیم و کابل های مسی، ضایعات و... است.

وی به ضرب و شتم نگهبان کارگاه های صنعتی توسط اعضای این باند اشاره کرد و افزود: در نتیجه اعمال خشن و بی رحمانه سارقان ۲ نفر از نگهبانان به شدت مجروح شده که در حال حاضر تحت مداوا هستند.

سردار معصوم بیگی از احتمال وقوع سرقت کارگاه‌ها توسط اعضای این باند در استان‌های همجوار خبر داد و افزود: تحقیقات در این زمینه از سوی کارآگاهان همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با انهدام باند مذکور موفقیت بسیار بالایی در زمینه مبارزه با سرقت از کارگاه ها به دست آمده که می توان گفت تاثیر بسزایی در کنترل و مهار سرقت در سطح استان و حتی استان های همجوار خواهد داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سرهنگ عبدالمجید کرمی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان ضمن شناسایی محل‌های سرقت و بررسی شیوه و شگردهای به کار رفته در سرقت‌ها با تشکیل تیمی به محل اعزام و در نهایت خودرو ام وی ام سارقان را در یکی از محلات شناسایی کردند.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: مالک خودرو احضار که در تحقیقات صورت گرفته اعلام کرد که در تاریخ اعلامی خودرو دست فرزندش بوده که چهار ماه قبل از زندان آزاد شده که با بررسی دقیق سوابق متهم مشخص شد دارای سوابق متعددی در خصوص انواع جرایم بویژه سرقت می‌باشد که با هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ کرمی خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی فنی به عمل آمده به جرم خود اقرار کرده و معترف شد با همدستی فردی دیگر اقدام به سرقت کرده و سپس اموال مسروقه را به یک مال خر در بندرعباس فروخته‌ اند که طی عملیاتی دیگر دو متهم دیگر نیز در مخفیگاه‌هایشان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال سرقتی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با بیان اینکه تلاش مأموران برای شناسایی مالباختگان جهت تحویل اموال مکشوفه به آنان ادامه دارد، بیان داشت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

کد خبر 6090378

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس» منهدم شد
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد