Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل؛ بهنام جو افزود: در یک ماه آینده مقدمات این کار فراهم می ‌آید تا به تدریج از اول سال آینده با راه ‌اندازی سامانه اشتغال به صورت دقیق اشتغال ایجاد شده را رصد کنیم.
وی گفت: ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در سال را در برنامه داریم و با توجه به آمار بیکاران این استان که 65 هزار نفر هستند با جذب سرمایه‌ گذاران و تسهیل امور در یک فرصت سه ساله می‌ توان برای این افراد فرصت های شغلی مناسب ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کارگروه اشتغال استان اردبیل حل مشکلات و موانع پیش ‌روی سرمایه ‌گذاران را در صدور موافقت نامه ‌های اصولی و فرآیند پرداخت تسهیلات یادآور شد و افزود: نمونه عملی تسهیل این فرآیند در گرمی و در کارخانه شیرآلات آویسا اتفاق افتاد و برای سرمایه‌ گذار در کمتر از 21 روز مجوز صادر شد و به جای کلنگ‌ زنی با بتن ‌ریزی عملا عملیات اجرایی این طرح شروع شد.
بهنام جو به سفرهای متعدد خود در ایام‌ الله دهه فجر به شهرستان‌ های استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در این سفرها در کنار افتتاح طرح ها و دیدارهای مردمی سعی شد تا جلسات اقتصاد مقاومتی برگزار شود تا در جریان آخرین روند اجرای طرح ‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری قرار بگیریم.
وی به افتتاح 792 طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی و درمانی، صنعتی و گردشگری در دهه فجر در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این طرح ها با سرمایه‌ گذاری هفت هزار و 500 میلیارد ریال در مناطق مختلف استان به بهره‌ برداری رسید./

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال

شهاب‌الدین شفیعی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری کرمانشاه و معاون کارگروه اشتغال شهرستان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا به امروز ۸۳۳ اشتغال خانگی بااعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال در شهرستان کرمانشاه ایجادشده و توانستیم رتبه اول اشتغال در سطح استان را کسب کنیم.

وی افزود: تعداد اشتغال ایجادی در سال ۱۴۰۲ در شهرستان کرمانشاه مطابق سامانه رصد بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۷۶ نفر اشتغال‌زایی با ۱۰۰ درصد جذب ایجادشده است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری کرمانشاه تصریح کرد: طبق آمار سامانه رصد (ثبت اشتغال ایجادی دستگاه‌های اجرایی) در این شهرستان بیش از ۱۰۴ درصد به تعهدات خود در حوزه اشتغال عمل کردیم.

وی بابیان اینکه اشتغال ایجادشده توسط ۲۹ دستگاه اجرایی است، ادامه داد: بیشترین اشتغال‌زایی مربوط به اداره صنعت و معدن با رقم ۴ هزار و ۵۵۰ نفر است.

شفیعی با اشاره به اینکه منابع پرداختی مختلفی ازجمله بانک عامل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: در شهرستان کرمانشاه تا امروز از محل اعتبارات جز ۴ بند ب، تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ از مبلغ سهمیه ۴۳۷ میلیارد تومانی کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد تاکنون ۳۱۵ میلیارد تومان جذب و به متقاضیان پرداخت‌شده است.

وی ضمن قدردانی از بانک‌های عامل و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی که تعامل خوبی با متقاضیان دارند، عنوان کرد: در بحث مشاغل خانگی برخی دستگاه‌های اجرایی ازجمله میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، فرهنگ و ارشاد در رسته‌های مختلف تولیدی فعالیت خوبی انجام‌شده است.

معاون فرماندار کرمانشاه بابیان اینکه در رسته‌های صنایع‌دستی شامل البسه محلی، گیوه‌دوزی، گلیم‌بافی، سراجی سنتی (چرم‌دوزی)، احجام چوبی ایجاد اشتغال شده، افزود: رسته تولیدات کشاورزی مشاغلی همچون دام‌پروری و شیلات شامل پرورش دام و طیور، پرورش آبزیان، تولیدات قارچ خوراکی، بسته‌بندی گیاهان دارویی، بسته‌بندی محصولات باغی و... اشتغال‌زایی داشته است.

وی به ایجاد اشتغال در رسته فعالیت‌های تولیدی (صنعت و خدمات) شامل: قالیبافی، خیاطی، مونتاژکار لوازم الکترونیکی، مبل‌سازی، عروسک‌سازی و... اشاره و بیان کرد: در رسته فعالیت فرهنگی و هنری نیز مشاغلی از قبیل تصویرگری، طراحی هنری، گرافیست، طراحی دکوراسیون داخلی، برنامه‌نویسی نرم‌افزاری و... اشتغال آفرینی داشته‌ایم.

معاون کارگروه اشتغال شهرستان کرمانشاه از آمار گزارش تسهیلات جز سه بند ب، تبصره ۱۸ قانون بودجه تا تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۳ درزمینه‌ی اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: تاکنون از مجموع چهار هزار و ۲۵۶ طرح ثبت‌نام‌شده در سامانه تعداد ۲ هزار و ۸۴۱ طرح بااعتبار چهار هزار و دو میلیارد ریال و اشتغال پیش‌بینی‌شده و سه هزار و ۱۵۸ نفر به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون از این تعداد ۸۲۸ طرح بااعتبار یک هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال درزمینه‌ی اشتغال به ۸۵۰ نفر پرداخت‌شده است.

وی اضافه کرد کرد: از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در شهرستان کرمانشاه تاکنون تعداد ۳۸ طرح بااعتبار ۳۰۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی پیش‌بینی‌شده ۹۵ نفر به بانک معرفی شد که از بین آن ۳۷ طرح بااعتبار ۲۵۵ میلیارد ریال و با اشتغال ۸۷ نفر این تسهیلات پرداخت‌شده است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری کرمانشاه ضمن تشکر از زحمات مدیران محترم ادارات عضو کارگروه اشتغال و بانک‌های عامل در تحقق ۱۰۴ درصدی تحقق اشتغال شهرستان کرمانشاه تأکید کرد تا زمان ابلاغ اعتبارات اشتغال سال جاری بانک‌ها نسبت به تکمیل پرونده و اخذ ضمانت‌های موردنیاز بانکی و پرداخت تسهیلات و تسریع درروند نوبت‌دهی و پرداخت اقدام کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج