Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

«امیر حسین بهداد» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: حدود دوماه از آخرین کانون این بیماری می‎گذرد و اکنون استان عاری از هرگونه بیماری آنفلوانزاست. 

وی با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی یکی از مناطق مهم برای حضور پرندگان مهاجر است، افزود: باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشیم، چون استان در مسیر مهاجرت پرندگان مهاجر واقع شده هم‌چنین 15 تالاب، 88 سد بتنی و 110 سد خاکی واقع در استان بهترین نقاط برای زمستان‌گذرانی و حضور پرندگان مهاجر است، بنابراین نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که استان به‌لحاظ وجود آنفلوانزا منطقه‌ای بسیار مهم و ریسک‌پذیر است، افزود: باتوجه به این‌که در آذربایجان‌شرقی تعداد مرغداری‎های تخم‌گذار نسبت به دیگر استان‎های همجوار بیشتر است، امکان مشاهده این بیماری در آذربایجان‌شرقی بیشتر است. 

بهداد گفت: امسال حدود یک میلیون و 800 قطعه مرغ در استان معدوم شده است که این آمار در مقایسه با سایر استان‎ها مناسب است. 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که مرغداران موظف به بیمه کردن مرغداری‌های خود هستند، یادآور شد: در زمان وارد شدن خسارت به مرغداری‌ها، بیمه بخشی از خسارت را جبران می‎کند و برای مرغدارای‌های بدون بیمه، در صورت بروز مشکل نمی‌توان کاری انجام داد.

بهداد افزود: مرغداران باید به محض مشاهده تلف شدگی طیور، سریع به اداره‌کل دامپزشکی استان مراجعه کنند تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی بر اهمیت نگهداری مرغ‌ها در قفس تأکید کرد و گفت: در روستاها باید مرغ‌های محلی در محیط سرپوشیده نگهداری شود و نیز فاصله‎ی میان پرندگان مهاجر و مرغ‌های محلی به‌منظور جلوگیری از انتقال بیماری بیشتر باشد. 

بهداد تصریح کرد: به محض مشاهده‎ی وجود آنفلوانزا در مرغ‎های محلی، به طور سریع به اداره دامپزشکی استان مراجعه کرده تا اقدامات پیشگیرانه اعم از معدوم‌سازی، ضدعفونی و... انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه

این روز‌ها شکوفه‌های سفید و صورتی باغ‌های سیب چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد وزیبایی خاصی به باغ‌های شهر مراغه بخشیده است.

بیشترین باغ‌های سیب آذربایجان شرقی در شهر مراغه قرار گرفته و در این فصل شکوفه‌های سیب طراوت و زیبایی حاشیه رودخانه مردق چای، سراجو چای، کهجوق چای را دوچندان کرده است.

شهرستان مراغه با ۱۴ هزار هکتار باغ سیب قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی است.

سالانه در این شهرستان حدود ۳۰۰ هزار تن سیب تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • 3 کشته در سانحه رانندگی آذربایجان شرقی / تصادف دنا با سوزوکی
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد