Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@17:04:21 GMT

مردمی بودن، رمز تداوم انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۱۶۸۷

  به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج؛ زهرا باقری: بار دیگر ملت ایران حماسه ای از جنس بصیرت و آگاهی آفریدند و نشان دادند که هرچند از مشکلات معیشتی رنج می برند اما این سختی را به جان خریده و پای اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند.

تصویری که در جهان شکل گرفته، این بود که اغتشاشات اخیر در اعتراض به مشکلات اقتصادی است و پس از آن کشف حجاب در تعداد محدودی از زنان در خیابان انقلاب، به نشانه مخالفت با نظام قلمداد شد و هرچند که وسعت کمی داشت اما موج رسانه ای را رقم زد و تمام این تحرکات برنامه ای از پیش تعیین شده برای کم رنگ شدن حضور مردم در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک نظرسنجی توسط دانشگاه مریلند نشان داد که 80 درصد مردم ایران دل در گروه نظام دارند و انتشار این نتایج، واکنش منفی رسانه های فارسی زبان آمریکا و انگلیس را به همراه داشت، اما شکوه این راهپیمایی نشان داد که رسانه های سلطه در اشتباهند و نتایج آن نظرسنجی کاملا صحیح است و طبق پیش بینی رهبر معظم انقلاب، 22 بهمن امسال، با حضور پرشور مردم در سراسر ایران، جشنی تماشایی شد و به گفته کارشناسان مسائل سیاسی، راهپیمایی امسال، توانست تمام معادلات آمریکا و متحدین غربی آمریکا را به هم بریزد و در کنار آن نقشه های منافقین و ضد انقلاب را با شکست مواجه کرد.

ملت ایران در 4000 نقطه از شهر و روستا راهپیمایی گسترده ای را برگزار کردند و تعداد قابل توجهی از خبرنگاران از رسانه های مختلف برای بازتاب این حضور پرشور، باعث شد که بایکوت رسانه های معاند نتواند تاثیر چندانی از عدم آگاهی جهانی نسبت به همراه بودن مردم با آرمان های انقلاب اسلامی داشته باشد و از سوی دیگر با رشد فزاینده فضای مجازی و در دسترس قرار گرفتن آن برای مردم، قدرت رسانه ها کم شده و حقایق به سرعت منتشر می شود.

رمز موفقیت تداوم خیره کننده و پرشور دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، برخلاف انقلاب های مشابه که در مدت کمتر از 10 سال به فروپاشی منجر می شود، بی شک در مردمی بودن نظام است که توانسته الگویی برای تمام کشورهای جهان باشد و سرنوشتی این چنینی را در جهان رقم بزند.

در همین راستا گزیده ای از تیترهای خبرگزاری های دنیا در واکنش به این حضور گسترده می آید:

المیادین با انتشار عکسی از راهپیمایی 22 بهمن 96 نوشت : راهپیمایی گسترده مردم در تهران و شهرهای مختلف ایران به مناسبت 22 بهمن

نیشن پاکستان: میلیون‌ها ایرانی از طبقات مختلف جامعه، مانند هر سال به خیابان‌ها آمدند تا سرنگونی رژیم پادشاهی مورد حمایت آمریکا را جشن بگیرند. مردم ایران هر سال در این مراسم با انقلاب اسلامی بیعت می‌کنند.

ان‌بی‌سی: مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مانند همیشه شعارهایی علیه اسرائیل و آمریکا سر دادند.

آسوشیتدپرس: صدها هزار نفر برای گرامیداشت سالگرد انقلاب ایران به خیابان‌های تهران آمدند.

شینهوا: مردم ایران سی‌ونهمین سالگرد انقلاب را جشن گرفتند.

شبکه خبری فاکس‌نیوز در گزارشی به حضور میلیونی مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و نوشت: صدها هزار نفر از مردم تهران در میدان آزادی حضور یافتند

خبرگزاری سوریه: ایران با وجود فشارها، استقلال سیاسی و حاکمیت مردمی را تحکیم کرده است.

پایگاه خبری شبکه الفرات گزارش داد که از صبح روز یکشنبه راهپیمایی‎های میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای ایران برگزار شده است.

خبرگزاری فرانسه: حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در برابر جمعیت انبوهی که برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان‌ها حضور یافته بودند، اتحاد ملی را خواستار شد.

همچنین شبکه‌های المیادین ، سی ان ان عربی ، روسیا الیوم ، پایگاه خبری البوابه ، روزنامه عربی 21، روزنامه فرامنطقه ای ایلاف و دیگر رسانه های مشهور عربی اخبار راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را منعکس کردند.

مردم بار دیگر در عرصه حضور پیدا کردند و با حضور شکوهمند خود نشان دادند که برای حفظ نظام مقدس اسلامی، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و با وجود نارضایتی از مشکلات معیشتی، خواستار تداوم این نظام هستند و با شعارهای انقلابی خود نشان دادند که فریب دشمن بزک کرده را نمی خورند و حالا نوبت مسئولان است که به تکلیف خود عمل کنند، همانطور که رهبر معظم انقلاب در تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن 96 فرمودند: «مسئولان کشور قدر این پدیده‌ی بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند.»

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم و عکس| تداوم جشن‌های دانشگاهی از عملیات انتقام‌جویانه سپاه

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ «رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد؛ البته داغدار شهیدانمان از جمله شهید زاهدی و شهید رحیمی و دیگر همرانان آنها شدیم. آنها عاشق شهادت بودند و چیزی از دست ندادند.»، این بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های عید سعید فطر ۲۲ فروردین‌ 1403 در مصلای امام خمینی(ره) تهران است.

ماجرا از آنجا شروع شد که رژیم کودک‌کُش و فاسد صهیونیستی از سر استیصال و ضعف روز دوشنبه ۱۳ فروردین به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق حمله کرد و سردار محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان و ۶ نفر دیگر از مستشاران نظامی ایران در سوریه را به شهادت رساند. 

در جریان این تجاوز، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب و به بخش‌هایی از ساختمان سفارت کشورمان نیز خساراتی وارد شد.

از همان ابتدا ملت ایران و خانواده شهدا و جانبازان برخورد قاطع و پشیمان‌کننده با رژیم جنایتکار صهیونیستی را از مسئولان مطالبه کردند و از همان روز وحشت به اردوگاه صهیونیست‌ها رخنه کرد و مسئولان نظامی و غیرنظامی این رژیم و ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین از هراس حمله جمهوری اسلامی شب و روز نداشتند.

تا اینکه روز واقعه فرارسید و جمهوری اسلامی بامداد امروز 26 فروردین بیش از 180 پهپاد و موشک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد و برآوردها نشان از خسارت شدید اسرائیلی‌ها می‌دهد و علاوه بر خسارت مالی شدید، خبر از مجروحیت نظامیان این رژیم می‌دهد و ترس و وحشت بر اردوگاه صهیونیست‌ها سایه افکنده است.

با انجام این عملیات موجی از شادی در مردم شهرهای مختلف کشور ایجاد شد که دانشگاهیان نیز از این شادی بی‌بهره نبودند.

سیره قرآنی عملیات «وعده صادق»

همزمان با لحظه «انتقام سخت» جمهوری اسلامی ایران از رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی، مردم غیور و شهیدپرور سراسر کشور گرد هم آمدند و بانک «الله اکبر» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند و این لحظات تاریخی را جشن گرفتند.

پس از حمله بُزدلانه و از سر استیصال رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، مردم ایران و مسئولان خواستار انتقام سخت شدند و بالاخره شامگاه گذشته روز یکشنبه «وعده صادق» به وقوع پیوست و هیمنه پوشالی رژیم جنایتکار آمریکا و رژیم ظالم و کودک‌کُش صهیونیستی درهم شکست.

این عملیات غرورآفرین جمهوری اسلامی موجی از شادی را در کشور به وجود آورده و هنوز که هنوز است مردم در کوچه و خیابان، بازار، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و نظامی صحبت از عملیات «وعده صادق» می‌کنند و در دل خداوند را بابت این اتفاق میمون شکرگزار هستند.

در این راستا، خبرنگار آنا گفت‌و‌گویی را با محمدکاظم کاوه‌پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و واحد یاسوج ترتیب داده است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

موشک‌های جمهوری اسلامی کیلومتر‌ها آن طرف‌تر بیخ گوش ظالمان و جهان‌خواران را شخم زدند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با اشاره به واکنش اخیر جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه و تنبیه این رژیمِ سفاک و کودک‌کش با شلیک صد‌ها پهپاد و موشک کروز و بالستیک به سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران بر اساس منشور سازمان ملل، یک اقدام کاملاً صحیح و بر مبنای اصل دفاع مشروع بوده است.

نیما رنجی افزود: عملیات وعده صادق، پاسخی به جنایت‌ها و تجاوز‌های متعدد رژیم صهیونیستی ازجمله جنایت آنان در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن تعدادی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی در کشور سوریه بود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با اشاره به اینکه در حقوق بین‌الملل بر «حق مقابله‌به‌مثل» -retaliation- به‌عنوان یک اصل پذیرفته‌شده و قانونی تأکید شده، عنوان کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران و بازوی توانمند آن یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقابله‌به‌مثل را حق قانونی خود می‌داند و به‌ویژه زمانی که پای رژیم کودک‌کش، جعلی و اشغالگر اسرائیل در میان باشد، نه تنها از آن عدول نمی‌کند؛ بلکه در استقبال از آن، انگیزه به مراتب بیشتر و قویتری نیز دارد. از این‌رو اقدام سپاه نه تنها حق قانونی و مسلم سپاه بوده؛ بلکه با قوانین تعریف‌شده در حقوق بین‌الملل نیز انطباق کامل داشته است.

رنجی اضافه کرد:‌ انجام این عملیات برای ملت ایران در مقطع کنونی، ضرورت اجتناب‌ناپذیر در راستای تأمین امنیت ملی، حفظ و ارتقای سطح بازدارندگی نظامی در برابر تهدیدات دشمن بود. این عملیات که دارای ماهیت کاملاً دفاعی و پاسخی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، نشان داد سیاست‌های جمهوری اسلامی و دوراندیشی‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا در چند دهه اخیر مبنی بر تقویت بنیه دفاعی و قدرت موشکی کشور، سیاست‌های درست، عالمانه و واقع‌بینانه است.

به گفته وی، در واقع ایران با انجام این اقدام خط قرمز‌های جدیدی برای اسرائیل وضع کرده که این خط قرمز صبح روز حمله از زبان سردار سرلشکر سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اینگونه عنوان شد: «اگر اسرائیل از این پس بخواهد به نظامیان، دارایی‌ها، اتباع و اماکن متعلق به ایران در سوریه یا هر نقطه دیگری در منطقه حمله کند، با پاسخ نظامی مستقیم از داخل خاک ایران مواجه خواهد شد.»

 

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی بیان  کرد: حسن تهرانی‌مقدم با تلاش‌های شبانه‌روزی خود کاری کرد که خط مقدم جنگ، کیلومتر‌ها از مرز‌های ما فاصله داشته باشد و اینک آرزوی آن شهید والامقام در هدف قرار دادن قلب رژیم منحوس صهیونیستی تحقق یافت و موشک‌های جمهوری اسلامی کیلومتر‌ها آن طرف‌تر، بیخ گوش ظالمان و جهان‌خواران بر فراز قدس شریف مراکز استراتژیک رژیم صهیونیستی را شخم زدند تا این پیام واضح را به آمریکا و مزدورانش در منطقه برسانند که اسرائیل نابود خواهد شد این تازه آغاز ماجرا بوده و این شیر همیشه بیدار، فقط پنج‌های بر پیکر منحوس ظالمان نواخته است.

رنجی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با حمایت قاطع از این اقدامِ دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه جهان‌خواران و ایادی آنان یادآور می‌شود که مردمان این مرزوبوم تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده و دست همه دشمنان را از دین و آیین و خاک مقدس مقاومت کوتاه خواهند کرد.

عملیات «وعده صادق» یوم‌الله دیگری در تاریخ ایران ثبت کرد

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در بیانیه‌ای آورده است: در آغازین دقایق بامداد ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ دلاورمردان سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در اعمال حق دفاع مشروح و مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در لبیک به بیانات مقام معظم رهبری و مطالبات گسترده مردمی در مورد تنبیه رژیم صهیونیستی، در واکنش به اقدامات نظامی رژیم جعلی صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند، به‌خصوص حمله نظامی به کنسولگری کشورمان در دمشق در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مجموعه حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی و مراکز نظامی این رژیم را با اذن‌الله و با رمز یا رسول‌الله در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف صد‌ها پهپاد و موشک قرار دادند.

در این بیانیه مطرح شده است: درود و رحمت خدا بر سربازان غیور اسلام که وعده‌ی صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی محقق کردند و قدرت ایمان و اقتدار نیرو‌های مسلح ایران یوم‌الله دیگری در تاریخ افتخارات ملت ایران ثبت کرد.

در این بیانیه عنوان شده است: درود و رضوان خدا بر روح پاک سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم و عزیزانی که با تلاش‌های شبانه‌روزی ایران اسلامی را به قدرت بازدارندگی، بلکه تهاجمی رساندند و عزت و غیرت ایرانی را به دنیا نشان دادند.


در این بیانیه آورده شده است: از این رو دانشگاهیان بسیجی و انقلابی، اساتید، کارکنان و دانشجویان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر به همراه مجموعه مدارس سمای این دانشگاه همگام با سایر آحاد ملت ایران و با شکرگزاری به ساحت الله و تشکر ویژه ازدلاور مردان هوا فضای سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح حمایت
خود را از پاسخ تنبیهی این عزیزان جان برکف در برابر اقدامات ناجوانمردانه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی اعلام می‌دارند.

در این بیانیه تأکید شده است: خداوند همه مجاهدان و رزمندگان مقاومت اسلامی را به تأییدات خود مستظهر نصرت نهایی بشر را با ظهور قطب عالم امکان حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف محقق گرداند.

عملیات «وعده صادق» غرورآفرین بود

دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر همراه با آحاد مردم ملایر در مرکز این شهرستان تجمع کرده و از عملیات غرورآفرین وعده صادق حمایت کردند.

اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از خون شهدای فلسطینی پایمال شود

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در اجتماع بزرگ مردم آباده در حمایت از پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور پیدا کردند.

همچنین دانشگاهیان این دانشگاه در پایان این تجمع بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: شکر و سپاس خدای بزرگ را که ملت ایران را یاری‌گر است و به‌واسطه جان‌فشانی‌های رزمندگان جمهوری اسلامی عزت و اقتدار ایران عزیز بیش از پیش جلوه‌گر کرده است.

در این بیانیه تبیین شده است: عملیات «وعده صادق» که پاسخی کوبنده و بازدارنده به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی پس از حمله این غده سرطانی به کنسول‌گری ایران اسلامی بود؛ هم دفاعی مشروع برای ملت ایران رقم زد و هم امیدآفرین در جهان اسلام شد، امروز جهانیان با معادله‌ای متفاوت از قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی در غرب آسیا مواجهند؛ قدرتمندان سر تعظیم در برابر ایران بزرگ فرود می‌آورند و ملت‌های مظلوم و مستضعف نیز تکیه‌گاهی مستحکم‌تر از پیش را در کنار خود حس می‌کنند.

در این بیانیه عنوان شده است: برادران مجاهد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان دادند که نخواهند گذاشت حتی قطره‌ای از خون کودکان و زنان و مردان بی‌گناه پایمال شود، دانشگاه آزاداسلامی واحد آباده و بسیج اساتید این دانشگاه ضمن حمایت قاطع از این اقدام دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تمامی جهان‌خواران و ایادی آنان یادآوری می‌کند که مردمان این مرز و بوم تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده اند و دست همه دشمنان را از دین و آیین و خاک مقدس مقاومت کوتاه خواهند کرد.

در این بیانیه تبیین شده است: عملیات «وعده صادق» که پاسخی کوبنده و بازدارنده به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی پس از حمله این غده سرطانی به کنسول‌گری ایران اسلامی بود؛ هم دفاعی مشروع برای ملت ایران رقم زد و هم امیدآفرین در جهان اسلام شد، امروز جهانیان با معادله‌ای متفاوت از قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی در غرب آسیا مواجهند؛ قدرتمندان سر تعظیم در برابر ایران بزرگ فرود می‌آورند و ملت‌های مظلوم و مستضعف نیز تکیه‌گاهی مستحکم‌تر از پیش را در کنار خود حس می‌کنند.

در این بیانیه اضافه شده است: برادران مجاهد در سپاه پاسداران انقلاب  اسلامی نشان دادند که نخواهند گذاشت حتی قطره‌ای از خون کودکان و زنان و مردان بی‌گناه پایمال شود، دانشگاه آزاداسلامی واحد آباده و بسیج اساتید دانشگاه ضمن حمایت قاطع از این اقدام دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به
تمامی جهان‌خواران و ایادی آنان یادآوری می‌کند که مردمان این مرز و بوم تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده‌‌اند و دست همه دشمنان را از دین و آیین و خاک مقدس مقاومت کوتاه خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

حسین بوذری

دیگر خبرها

  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی موتوری و خودرویی مردم صالح آباد به مناسبت حمله ایران به اسرائیل + فیلم
  • سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • فیلم و عکس| تداوم جشن‌های دانشگاهی از عملیات انتقام‌جویانه سپاه
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • راهپیمایی جمعه خشم در سراسر لرستان برگزار می‌شود
  • اصلی‌ترین محور انقلاب اسلامی در دوران کنونی حکمرانی مردم است