Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@00:37:47 GMT

گسترش بدنه شهرداری تهران نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۱۹۲۷

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید بر اینکه تهران شهری است که گران اداره می‌شود، بر این مهم تاکید کرد که دولت برای عدم فشار بر اقشار کم درآمد باید بخشی از هزینه‌های شهری را تقبل کند.

به گزارش خانه ملت، داوود محمدی افزایش 25درصدی بلیت مترو را امری طبیعی دانست و گفت: تهران شهری است که گران اداره می‌شود، بنابراین این امری طبیعی است که به منظور تجهیز متروها و ارتقای کیفیت خدمات شهری متناسب با نیازی که وجود دارد نرخ بلیت مترو نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان تردد با وسایل نقلیه عمومی اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه هستند، بنابراین باید دولت بخشی از هزینه‌های مدیریت شهری را تقبل کند و سمت و سوی تصمیمات باید به گونه‌ای باشد که فشار مالی کمتری به مردم وارد شود.

وی افزود: به غیر از اینکه هزینه‌های اداره پایتخت گران است، گسترش بدنه شهرداری به دلیل افزایش جذب نیرو هم یکی دیگر از دلایلی است که باعث بالا رفتن هزینه‌های این نهاد شده که این خود امری نگران‌کننده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شهرداری باید به غیر از اعتبارات مندرج در لایحه بودجه 97 منابع دیگری را برای اداره شهر ایجاد کند تصریح کرد: این منابع می‌تواند از محل اخذ مالیات ساخت و سازها و عوارض از بخش‌های مختلف تامین شود چرا که مردم نیز سهمی از اداره شهر را برعهده دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، در مورد اظهارنظر برخی مسئولان شهری که به تلاش شهرداری برای عدم شهرفروشی اشاره کرده‌اند، تاکید کرد: نمی‌توان به طور ناگهانی این روند را تعطیل کرد، بلکه باید یک تعادلی بین بخش‌های مختلف ایجاد کرد، ضمن اینکه دولت هم باید به هر شکل ممکن بستر لازم برای تامین رفاه شهروندان تهرانی را فراهم کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیرا فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این طور وانمود می کند که گویی شهرداری به دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست!

این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:

ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.

از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می زند.

در پایان اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.

کد خبر 847230 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها منطقه ۷ فضای سبز گیاهان و درختان شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان