Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: طی چهار سال گذشته تعداد درخواست های نقل و انتقال توسط دانشجویان از ۶۲ هزار درخواست به ۹ هزار درخواست کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان صبح امروز در شصت و یکمین نشست معاونین دانشجویی سراسر کشور با گرامیداشت ایام دهه فجر گزارشی از خدماتی که به دانشجویان طی چهار سال گذشته ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از مباحثی که در این دوره پیگیری شد بحث نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان بود که این مساله در شرایط اضطراری دنبال شد به طوری که روند درخواست دانشجویان برای انتقال طی سال ۹۲ تا ۹۶ از ۶۲ هزار درخواست به ۹ هزار درخواست کاهش یافت.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: همچنین روند تایید مدارک تحصیلی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور طی چهار سال گذشته روند صعودی داشته است و ۲۰ هزار مدرک طی سال های عنوان شده تایید شده است.

وی ادامه داد: انتقال دانشجویان از خارج به داخل ثابت بوده و همچنین روند برگزاری جشنواره دانشجویان نمونه نیز روند ثابتی را پیگیری کرده است.

صدیقی گفت: ما برای شوراهای صنفی دانشجویی اهمیت قائل هستیم و این امر همچنان در دانشگاه ها پیگیری می شود. شورای انضباطی دانشجویی باید ساماندهی شود و هماهنگی مناسبی بین دانشگاه ها در خصوص اقدامات شوراهای انضباطی باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: در طول چهار سال گذشته تعداد محدودی پرونده به شورای مرکزی انضباطی ارائه شده و بیشتر مباحثی که در آن مطرح شده تخلفات آموزشی و برخی تخلفات اخلاقی بوده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه به کمیسیون موارد خاص اشاره کرد و گفت: چالش اصلی ما در این خصوص در دوره تحصیلات تکمیلی است که قرار است با اصلاح و تجدید نظر در آیین نامه ها تا حدی اختیارات به دانشگاه ها ارائه شود تا تعداد این پرونده ها کاهش یابد.

وی افزود: جشنواره دانشجویان نمونه ۹ اسفند ماه برگزاری می شود و همچنین سامانه الکترونیکی دانشجویان به زودی به بهره برداری می رسد.

صدیقی ادامه داد: در حوزه ورزش نیز دانشجویانی که تحت پوشش ورزش های همگانی قرار داشتند افزایش یافته است و ۵۰۰ هزار نفر را در سال ۹۶ نشان می دهد.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره و تربیت بدنی از اولویت های ما است و همه دانشگاه ها باید در آینده مشاوره تربیت بدنی داشته باشند همچنین حمایت مالی خیرین در دوره ورزشی دانشجویان باید افزایش یابد و فضاهای ورزشی دانشگاه ها رتبه بندی شوند. همچنین المپیاد ورزشی سال آینده در شیراز برگزار خواهد شد و برنامه های خوبی نیز در حوزه مشاوره و سلامت در دانشگاه ها انجام گرفته. تلاش ما این است که در چهار سال بعدی توجه و نگرش مثبتی نسبت به مجموعه دانشجویی ایجاد شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: در زمینه دانشجویان غیرایرانی نیز تلاش های خوبی صورت گرفته اما دانشگاه ها با هدف فاصله دارند و در حال حاضر ۲۶ هزار و ۶۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه های وزارت علوم مشغول تحصیل هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: ۱۹ مرکز آموزش زبان فارسی و ۹ مرکز واحد کنسولی ویژه دانشجویان خارجی  در دانشگاه ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آیین نامه اعطای بورس به دانشجویان خارجی نیز به زودی تصویب خواهد شد و پس از تایید دو وزیر ابلاغ می شود.

وی در ادامه به دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: ۵۵ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه های ما مشغول به تحصیل هستند که دانشگاه ها در بحث ثبت نام این دانشجویان در گروه های شبانه و غیرانتفاعی مشکلاتی با بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند که در حال پیگیری آن هستیم.

صدیقی در ادامه گفت: وضعیت رفاهی دانشگاه ها ارتقا یافته و در این زمینه تحول داشته ایم، پوشش کاملی در ارائه وام های دانشجویی داشته ایم به طوری که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده است و بحث اصلی و جدی مان ظرفیت سازی برای ساخت خوابگاه های مجردی و متاهلی است و برنامه ما این است که دغدغه دانشگاه ها را از بحث خوابگاه، غذا و حوزه رفاهی کمتر کرده و بار بیشتر آن را بر روی دوش سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشگاه ها قرار دهیم و حوزه های دانشجویی در دانشگاه ها شعبه های سازمان باشند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ ارتقای خوابگاه ها را پیگیری می کنیم و تمرکز ما بر روی خوابگاه های رتبه سه و دو خواهد بود. همچنین برنامه دیگر ما صنعتی کردن سلف سرویس ها خواهد بود و توسعه رستوران های مکمل.

صدیقی در ادامه به ارائه وام به دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تا آخر سال به دانشجویان دکتری وام پرداخت شده است و امیدواریم سال آینده تعرفه پرداخت وام به دانشجویان دکتری بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه جامع خدمات تقریبا به اتمام رسیده و هر هفته یک فعالیت سامانه برای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به دانشجویان به بهره برداری می رسد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یکی از دانشجویان دانشگاه مک گیل کانادا که از یک ماه پبیش در حمایت از فلسطین دست به اعتصاب غذا زده و خواستار خروج سرمایه 20 میلیون دلاری دانشگاه از شرکت‌های مرتبط با اسرائیل شده بود، در بیمارستان بستری شد.
 
برخی از دانشجویانی که در اعتصاب غذا برای فلسطین شرکت کرده بودند با وب سایت میدل ایست آی مستقر در انگلیس در مورد این حادثه صحبت کردند. دانشجویان گزارش دادند که «رانیا امینه» که در 19 فوریه در دانشگاه مک گیل اعتصاب غذا کرد، هوشیاری خود را از داده و در بیمارستان بستری شد.
 
دانشجویان با بیان اینکه حال امینه مساعد است و تحت نظر قرار دارد، گفتند که به وی سرم داده شد. دانشجویان اعلام کردند که از 19 فوریه حدود 15 دانشجو به نوبت دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
 
دانشجویی که خواستار افشای نامش فقط به نام «چادی» بود، اعلام کرد که از ۲۲ روز گذشته در اعتصاب غذا بوده است. چادی گفت که دانشگاه او 20 میلیون دلار در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کرده است که مستقیماً تولیدکنندگان اسلحه هستند و نسل‌کشی و آپارتاید کنونی در فلسطین را تأمین مالی می‌کنند.
 
چادی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنند مردم را از تحولات این موضوع در دانشگاه مک گیل آگاه کنند، گفت: مک گیل دانشگاه خیلی خیلی بدی است، صهیونیسم در کلاس‌ها تدریس می‌شود.
 
بر اساس اسناد موجود در سایت دانشگاه مک گیل به عنوان سرمایه گذار در شرکت‌هایی مانند لاکهید مارتین که هواپیماهای جنگی به اسرائیل می فروشد و شرکت پدافند هوایی و فرانسوی سفران سرمایه گذاری کرده است. به این دلیل برخی از دانشجویان از 19 فوریه اعتصاب غذا را آغاز کردند.
 
دانشجویان از طریق یک اعتصاب طولانی مدت از دانشگاه می‌خواهند سرمایه 20 میلیون دلاری خود را در شرکت‌های مرتبط با اسرائیل پس بگیرد. در بیانیه این دانشگاه از وضعیت دانشجویان شرکت کننده در این اقدام ابراز نگرانی شده است.
 
در این بیانیه با اشاره به این که امیدواریم دانشجویان متوجه شوند که سیاست‌های دانشگاه به این شکل تعیین نمی‌شود، گفته شد: «مک گیل به حق آزادی بیان و آزادی تجمع در چارچوب سیاست دانشگاه و قانون احترام می‌گذارد. ما بارها پیشنهاد ملاقات مستقیم (دانشجویان معترض) را داده‌ایم و با وجود اینکه تاکنون آن را رد کرده‌اند، این پیشنهاد همچنان معتبر است.»
 

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • مشارکت مردم در جهش تولید با ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکار‌ها