انرژی «هایلایت» مثبت بود/امیدوارم ناگزیر به ساخت آثار خالتور نشوم
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۲۲۷۶
حمیدرضا علینژاد سرمایه گذار فیلم سینمایی «هایلایت» بیان کرد که اگر این فیلم در اکران عمومی به فروش خوبی نرسد، مجبور می شود به ساخت فیلم های خالتور بپردازد.
حمیدرضا علینژاد سرمایهگذار فیلم سینمایی «هایلایت» ساخته اصغر نعیمی در گفتگو با امتداد نیوز بیان کرد: از همان اول انرژی فیلم مثبت بود و روند ساخت هم به خوبی جلو رفت بنابراین فکر می کنم در اکران عمومی می تواند ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کند اما اگر این اتفاق نیفتد و فروش خوبی نداشته باشد ما مجبور می شویم سراغ ساخت فیلم های خالتور برویم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به اینکه «هایلایت» فیلم گیشه نیست، اظهار کرد: ما از همان روز اول می دانستیم که این فیلم برای گیشه نیست از همین رو توقع چندانی هم نداریم. ما پذیرفته ایم که «هایلایت» یک بضاعتی دارد و به اندازه بضاعت خود عمل کرده برای مثال توانست بین ۹۶ فیلم به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند. ما هیچ دوست دولتی نداشتیم تا بتوانیم لابی کنیم و این فیلم را به جشنواره بیاوریم به همین دلیل این اتفاق حداقل برای من که اولین کار سینمایی ام را شروع کرده ام، قدم خوبی بوده است.
این سرمایهگذار با اظهار امیدواری برای دیده شدن «هایلایت» در جشنواره ها بیان کرد: ما امیدواریم این فیلم همانطور که نظر یک عده را در جشنواره فیلم فجر جلب کرد بتواند نظر مردم را هم جلب کند و سرمایه آن بازگردد.
وی در پایان با اشاره به اینکه مجموع شرایطی که پیش آمد باعث ساخت این فیلم شد، توضیح داد: پیش از ساخت «هایلایت» پیشنهاد ساخت چند فیلم دیگر به ما شده بود برای مثال ما تا پیش تولید فیلم سینمایی «سراسر شب» ساخته فرازد موتمن هم رفتیم اما شرایط ساخت آن پیش نیامد و قبل تر از آن هم قرار بود فیلم سینمایی سامان سالور را بسازیم اما به دلیل مشغله کاری سامان، ساخت آن هم عقب افتاد از همین رو کمی بعد «هایلایت» سر راه ما قرار گرفت و به دلیل اینکه انرژی های مثبت داشت، قبول کردیم که این فیلم را بسازیم.
true برچسب ها : «هایلات»، «مصادره» و «جشن دلتنگی» روی پرده میرود بهزاد عبدی موسیقی «هایلایت» را در اوکراین میسازد «مصادره» طنز تلخ و متفاوتی شده است/ گام رو به جلو با «هایلایت» trueمنبع: امتداد نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدمستی در برابر مست عشق
سعید رجبی فروتن در خبرآنلاین نوشت: یک رسانه خبری با بیدقتی مدعی شده است که در دولت گذشته با ساخت فیلم «مست عشق» مخالفت شده بود و از دادن پروانه ساخت به آن خودداری کرده بودند. این ادعا از اساس نادرست است و مثل خیلی دیگر از خبرسازیها و تفسیرهای سوگیرانه به جز تحریف وقایع خاصیت دیگری ندارد.
اصل ماجرا چیست؟ مثل این سالها که تبلیغ فیلمهای ایرانی در شبکههای فارسی زبان ماهوارهای نادیده گرفته میشود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختارها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلمهای بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.
تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلمهای بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلمهای غیر سینمایی برای اینگونه فیلمها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیهکننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.
به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمیتری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلمهای بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها (به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.
فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیهکننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمیداد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدتها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.
نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلمهای بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی میگرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی میکرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟
به نظر میرسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بیخبر هستیم.آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلمهای جدی در برابر فیلمهای کمدی اندکی سنگین شود.
tags # سینما ، شهاب حسینی ، پارسا پیروزفر سایر اخبار اسرار تکامل آلت جنسی؛ رابطه جنسی انسانهای اولیه مثل گوریلها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غولپیکری که توسط انسانها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟