Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@07:28:29 GMT

بازگشت روهینگیایی‌ها با نظارت سازمان ملل انجام شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۲۵۷۰

بازگشت روهینگیایی‌ها با نظارت سازمان ملل انجام شود

کوالالامپور- ایرنا – وزیر امور خارجه انگلیس به رهبر میانمار گفت :بازگشت روهینگیایی‌ها باید با نظارت ویژه کمیسیاری عالی پناهندگان سازمان ملل صورت گیرد زیرا روشن است آن‌ها هراس از بازگشت به خانه هایشان دارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس با سفر به میانمار از اردوگاه آوارگان روهینگیایی در بنگلادش و ایالت «راخین» در شمال این کشور بازدید کرده است به خبرنگاران گفت :مشاهده خانه‌های سوخته در روستاهای روهینگیایی‌ها چیزی است که تا به حال شبیه آن را در زندگی خود ندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین اعلام داشت که در دیدار با «آنگ سان سوچی»، رهبر میانمار تأکید کرد : پناهندگان باید به هنگام بازگشت به خانه‌هایشان، احساس امنیت داشته باشند و همچنین کمیسیاری عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) باید روند بازگشت آن‌ها را به طور ویژه نظارت کند.
همچنین گزارش شده است که «جانسون» در سفر یک روزه اش به میانمار درباره زندانی شدن 2 خبرنگار به دلیل گزارش کشتار روهینگیایی‌ها توسط ارتش میانمار، با آنگ سان سوچی صحبت کرده است.
وزیر امور خارجه بریتانیا توصیف کرده که دیدن خانه‌های سوخته و اموال رها شده از جمله دوچرخه کودک روهینگیایی، در سفر سه ساعته اش با یک بالگرد، برای وی به شدت تکان دهنده بوده است.
وی اظهار داشت :با روستاییان وحشت زده ای برخورد داشته که حاضر نشدند عنوان کنند چه کسانی خانه‌هایشان را به آتش کشیده، اما ادعای میانمار مبنی بر خودتخریبی روستاها را رد کرده اند.
«جانسون» همچنین خبر داد :از اردوگاههای ساخته شده برای بازگشت و استقرار روهینگیایی‌ها بازدید کرده است و با وجود آماده شدن بسیاری از خانه‌های این کمپ‌ها، هنوز هیچ کس در آن‌ها مستقر نشده است.
وی این اردوگاهها را در محاصره حصارهای بلندی به طول بیش از سه متر توصیف کرد.
مقام‌های میانماری اعلام کردند که روهینگیایی ها در صورت خواست استقرار در این محوطه‌های محاصره شده،‌ باید با انجام آزمایش‌های فیزیکی هویت خود را ثابت کنند.
وزیر امور خارجه بریتانیا در خصوص وضعیت روهینگیایی‌ها اظهار داشت: من دلهره‌ای واقعی چه در میان روهینگیایی‌های مانده در روستاهای ویران شده و چه آنها که در اردوگاههای بنگلادش هستند، مشاهده کردم. ترس جدی و فراوانی برای استقرار آن‌ها در این کمپ‌ها وجود دارد و نیاز است که ابتدا به این ترس پایان داده شود.
وی در ادامه افزود: از این رو، مقامات میانمار باید با بهره گیری از کمک سازمان‌های بین المللی سخت تلاش کنند تا با اطمینان دادن به آن‌ها، ترس واقعی و جدی میان آن‌ها را از بین ببرند.
طبق گزارش‌ها، در جلسه یک ساعته «بوریس جانسون» و «آنگ سان سوچی»، رهبر میانمار که برنده جایزه صلح نوبل شده است، با وجود مستندات و شواهد بسیار، گزارش خشونت‌ها علیه روهینگیایی‌ها را غیر واقعی و با اهداف سیاسی برجسته شده، عنوان کرده است.
اقلیت مسلمان روهینگیا در چند دهه اخیر در میانمارتحت کشتار و حملات وحشیانه ارتش و گروههای بودایی افراطی قرار داشته اند. دور جدید خشونت های ناشی از پاکسازی نژادی نظامیان میانماری علیه مردم روهینگیا در اوت سال گذشته میلادی (شهریور96) تاکنون بیش از یک هزار نفر کشته و افزون بر 800 هزار نفر آواره در بنگلادش به جای گذاشته است.
آساق****241**1599** انتشار: مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد

بازگشت هانسی فلیک به بایرن مونیخ حالا تبدیل به موضوعی داغ در این باشگاه آلمانی شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه بایرن مونیخ که همچنان در تلاش برای یافتن سرمربی جدید خود جهت جانشینی توماس توخل در پایان فصل جاری است، به نظر می‌رسد از اریک‌ تن‌هاخ دور شده و به هانسی فلیک نزدیک‌. نشریه آلمانی «بیلد» چاپ مادرید در این خصوص گزارش داد؛ اریک تن‌هاخ سرمربی جدید بایرن مونیخ نخواهد بود و این باشگاه بوندس‌لیگایی دیگر دنبال استخدام این مربی هلندی نیست.

طبق این گزارش؛ هانسی فلیک حالا کاندیدای اصلی برای نیمکت مربیگری بایرن مونیخ است. این مربی آلمانی هم از بازگشت به بایرن استقبال می‌کند و این باشگاه برای او خاص و مهم است. بازگشت فلیک به نیمکت بایرن مونیخ به معنای بازگشت تونی تاپالوویچ به بایرن خواهد بود که در دوران ناگلسمان از این تیم کنار گذاشته شد، کسی که در دوره مربیگری فلیک نه‌تنها مربی دورازه‌بان‌های باواریایی‌ها بود، بلکه یکی از دستیاران او هم به شمار می‌آمد.

شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت آلمان» هم گزارش داد؛ احتمال حضور اریک تن‌هاخ روی نیمکت بایرن در حال حاضر بسیار بعید است. باشگاه می‌خواهد هر چه زودتر درباره انتخاب سرمربی جدید تصمیم‌گیری کند، این در حالی است که وضعیت این مربی هلندی در منچستریونایتد نامشخص است. علاوه بر این، تن‌هاخ مصمم است که سال پایانی قراردادش را هم در منچستریونایتد بماند. هیچ مذاکره‌ای هم با این مربی هلندی انجام نشده است.

رانگنیک: رد پیشنهاد بایرن ربطی به اظهارات هوینس نداشت

فلیک 59 ساله که شهریور ماه سال گذشته از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال آلمان اخراج شد، از آن زمان تاکنون هدایت تیمی را برعهده نداشته است، این در حالی است که اخیراً نام او را به بارسلونا لینک کرده بودند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آلمان در مدت یک و نیم سال حضورش روی نیمکت سرمربیگری بایرن مونیخ (2019 تا 2021) این تیم را به هفت عنوان قهرمانی مختلف رساند که از آن جمله می‌توان به یک قهرمانی در بوندس‌لیگا، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت افشاریان روی بازی پایین جدول/ موعود به استقلال هم رسید
  • اصل نظارت با وزارت صمت است
  • فلیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • باشگاه های ورزشی زنجان زیر ذره بین نظارت
  • گروسی: گام‌های سختی باید برداریم
  • شعار ثبت نام؛ ثبت‌نام مطلوب و خانواده مداری است
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش