Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@09:16:58 GMT

کارت شناسایی جدید ایثارگران رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۳۴۱۲

نماینده ولی فقیه گفت: این کارت‌ها از نظر ظاهر، ابعاد و رنگ دارای شکل واحد هستند و شناسایی خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان از طریق سه لوگوی متفاوتی که بر روی این کارت‌ها درج می‌شود امکان‌پذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌ سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن رونمایی از «کارت جدید شناسایی ایثارگران» با تقدیر از حضور گسترده ملت شریف ایران به ویژه ایثارگران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: امروز شاهد رونمایی از کارت‌های جدید شناسایی ایثارگران هستیم و امیدواریم این اقدام به تسهیل خدمات‌رسانی به این عزیزان منجر شود و این کارت‌ها تا پایان امسال در اختیار ایثارگران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارت‌های شناسایی ایثارگران در سال 1385 در سه عنوان خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان طراحی و توزیع‌شده بودند و تا سال 1390 دارای اعتبار بودند و پس از مصوبه دولت برای تجمیع این کارت‌ها در کارت‌های ملی، اعتبار این کارت‌ها توسط شورای عالی اداری تا پایان سال 1396 تمدید شد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به طرح تجمیع کارت‌های ایثارگری گفت: این کارت‌ها از نظر ظاهر، ابعاد و رنگ دارای شکل واحد هستند و شناسایی خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان از طریق سه لوگوی متفاوتی که بر روی این کارت‌ها درج می‌شود امکان‌پذیر است.

معاون رییس جمهور افزود: این کارت‌ها دربردارنده اطلاعات و مشخصات هویتی ایثارگری هستند و در پشت کارت نیز مشخصات منسوبین ایثارگر درج می‌شود. همچنین ضرایب امنیتی لازم برای این کارت‌ها در نظر گرفته شده است و امکان دریافت خدمات مختلف و دریافت اطلاعات فردی از طریق کارت وجود دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص نحوه ثبت‌نام و دریافت این کارت‌ها گفت: تاکنون حدود 480 هزار نفر از ایثارگران با مراجعه به اداره ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید و امور ایثارگران محل دارای پرونده در سامانه خدمات الکترونیک ایثار (isaarit.isaar.ir) ثبت‌نام کرده‌اند و می توانند پس از ورود به این سامانه برای ثبت‌نام دریافت کارت ایثارگری اقدام کنند و تا 22 اسفندماه و روز بزرگداشت شهدا کارت‌های خود را از طریق پست دریافت کنند.

وی افزود: سایر ایثارگران معزز که تاکنون در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند، باید یک بار به اداره ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید و امور ایثارگران محل دارای پرونده مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه خدمات الکترونیک، درخواست دریافت کارت ایثارگری را ثبت کنند. پیش‌بینی می‌شود بیش از 633 هزار نفر از ایثارگران شامل خانواده معظم شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 25 درصد در اجرای این طرح کارت جدید ایثارگری را دریافت کنند.

منبع: دفاع پرس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ فروردین روزی یادآوری ایثارگری‌های ارتش

استاندار اصفهان ۲۹ فروردین را روزی برای یادآوری ایثارگری‌ها، شجاعت ورزی‌ها و دلاورمردی‌های ارتش مکتبی جمهوری‌ اسلامی‌ ایران دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزای تسنیم از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در پیامی به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، 29 فروردین‌ماه را روزی برای یادآوری ایثارگری‌ها، شجاعت‌‌ورزی‌ها و دلاورمردی‌های ارتش مکتبی جمهوری‌ اسلامی‌ ایران دانست.

در این پیام آمده است:

سم الله الرحمن الرحیم

29فروردین ماه روزی برای یادآوری ایثارگری ها، شجاعت ها و دلاورمردی های ارتش مکتبی جمهوری‌ اسلامی‌ ایران است..

نیرویی سرافراز و برخواسته از متن جامعه که در ساختاری منسجم و هم‌افزا با دیگر نیروهای مسلح حافظ امنیت همچون دژی مستحکم، بازوان دفاعی پرتوان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حافظان کیان و استقلال میهن اسلامی هستند و با بهره مندی از توان نظامی بروز و ایمان والای نیروهای جان برکف خود، آماده پاسخگویی بهنگام، مقتدرانه و منکوب کننده به متجاوزین، زیاده خواهان و هرگونه طمع ورزی دشمنان هستند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرویی معتقد، بصیر، توانمند و دوراندیش است که در راه دفاع از عزت، اقتدار، امنیت و تمامیت ارضی کشور در برابر انواع تهدیدات از کارنامه‌ای درخشان برخوردار است. مرور عملکرد این نیروی جان برکف پس از دوران دفاع مقدس، بر نقش آفرینی سازنده و مشارکت مؤثر و راهبردی آن در پیگیری و تحقق موفق تمامی مأموریت‌های محوله بالأخص در حوزه‌های دفاعی و رزمی، خودکفایی و سازندگی، محرومیت‌زدایی و یاری رسانی در بحران های مختلف و ... درخور تقدیر و تکریم است.

امروز جوانان رشید و شجاع این مرز و بوم در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره مندی از سلاح دانش، تعهد، تخصص و خلاقیت توانسته اند با ابتکارات نوین در زمینه های راهبردی، تولید تجهیزات و تسلیحات به روز و بازدارنده بر مبنای دکترین حفظ و ارتقای آمادگی و توانایی‌های دفاعی و خودکفایی سازمانی؛ دوشادوش دیگر همرزمان خود در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی)، در مسیر تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی و اعتلاء و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخارات برجسته ای را محقق نمایند.

با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن 29فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ونیروی زمینی را به ارتشیان غیور و خانواده های صبور و متعهد ایشان بویژه به فرماندهان و پرسنل جان برکف شاغل در استان همیشه سرافراز اصفهان تبریک و تهنیت عرض کرده، موفقیت روزافزون همگان در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشبرد اهداف عالی کشور را از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

انتهای پیام/163

 

دیگر خبرها

  • امیلیانو مارتینز چرا با وجود دریافت ۲ کارت زرد مقابل لیل از بازی اخراج نشد؟
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • دست زدن عثمان دمبله برای آرائوخو پس از دریافت کارت قرمز / فیلم
  • عکس‌العمل ژاوی پس از دریافت کارت قرمز از داور در جریان دیدار برگشت با پاری سن ژرمن / فیلم
  • ۲۹ فروردین روزی یادآوری ایثارگری‌های ارتش
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود