Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه پیشنهاد بودجه خود برای سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرد. 

ترامپ در بخشی از این بودجه خواستار افزایش ۳۶ میلیون دلاری بودجه یکی از دفاتر وزارت خزانه‌داری آمریکا شده و گفته این منابع مالی برای منزوی‌سازی کره شمالی و «افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران» هزینه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بودجه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار اختصاص بودجه ۱۵۹ میلیون دلاری به «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری» (TFI) شده و اعلام کرده این رقم معادل ۳۶ میلیون دلار افزایش نسبت به بودجه سال مالی ۲۰۱۷ خواهد بود. 

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی»، سال ۲۰۰۴ با هدف کاهش استفاده «تروریست‌ها» و کشورهای «حامیان دولتی تروریسم» از نظام مالی برای انجام «فعالیت‌های غیرقانونی» تأسیس شده است.

«دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا» (OFAC) که مسئولیت اجرا و برنامه‌ریزی‌ تحریم‌های واشنگتن علیه چندین کشور از جمله ایران را به عهده دارد یکی از نهادهایی است که زیر نظر TFI فعالیت می‌کند. (چارت سازمانی TFI را در زیر ببینید.)

چارت سازمانی معاونت تروریسم و اطلاعات مالی خزانه‌داری آمریکا 

در سند بودجه پیشنهادی ترامپ آمده است: «این بودجه خواستار بودجه ۱۵۹ میلیون دلاری برای دفتر تروریسم و اطلاعات مالی است که ۳۶ میلیون دلار نسبت به بودجه اجرایی شده در سال ۲۰۱۷ بیشتر است.»

در بخش دیگری از این سند آمده است: «این منابع اضافی برای منزوی کردن اقتصادی کره شمالی، تکمیل 'مرکز مبارزه با تأمین مالی تروریسم' در عربستان سعودی، افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران با تدابیر مختلف از جمله اجرای قانون 'کاتسا' تخصیص داده خواهند شد.»

منظور از «کاتسا»، قانون موسوم به «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» است که در هر دو شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا برای تحریم ایران، روسیه و کره شمالی تصویب شد. این قانون روز ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ (۲ اوت ۲۰۱۷) با امضای ترامپ به قانون تبدیل شد. 

ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید شهروندان ایران را از ورود به آمریکا منع کرد.

تصویب این تحریم و اجرایی شدن آن یکی از سیاست‌های ایران‌هراسانه و ضدایرانی‌ای است که هیئت حاکمه آمریکا در ماه‌ها و سال‌های گذشته علیه ایران به کار گرفته است. دولت ترامپ در هفته‌های گذشته تلاش زیادی هم برای بهره‌برداری از آشوب‌های پراکنده در برخی از شهرهای ایران داشته است. 

روز ۳۰ دی‌ماه، یک نویسنده و روزنامه‌نگار مطرح انگلیسی در یک گزارش تحقیقی فاش کرد وزارت خارجه آمریکا بیش از یک میلیون دلار برای ایجاد ناآرامی در ایران و بهره‌برداری از آن هزینه کرده است. 

«نفیظ مصدق احمد»، نویسنده و روزنامه‌نگار تحقیقی انگلیسی پس از بررسی اسناد رسمی دولت آمریکا به این نتیجه رسیده است: «اسناد دولت آمریکا از سال ۲۰۱۶ تا به امروز نشان می‌دهند دولت ترامپ، بیش از دست‌کم سه میلیون دلار برای تأمین مالی  فعالیت‌های گروه‌های مخالف با نظام حاکم ایران هزینه کرده‌اند.» (جزئیات بیشتر)

دولت ترامپ، علاوه بر این اقدامات، به فاصله کوتاهی بعد از ورود به کاخ سفید با امضای یک دستور اجرایی شهروندان ایران را از ورود به آمریکا منع کرده است. 

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، آمده است که دارایی‌های اعظم سلطانه و مصطفی آئیش، به دلیل حمایت مالی از آژانس خبری موسوم به «غزه اکنون» (GAZA NOW) مسدود شده و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان منع شدند. آنها همچنین حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

بر اساس بیانیه وزارت دارایی انگلیس، این برای دومین بار است که دولت لندن، برای هدف قرار دادن کسانی که مظنون به اقدامات به‌اصطلاح تروریستی هستند، از نظام تحریم‌های ضد تروریسم داخلی این کشور استفاده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اقدام امروز بخشی از یک تلاش هماهنگ بین‌المللی برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم، محافظت از سیستم مالی و عدم سوء استفاده از اقتصاد انگلیس است. بریتانیا به همکاری نزدیک با شرکای خود برای اخلال در شبکه‌های مالی حماس و جهاد اسلامی فلسطین، ادامه می‌دهد. این کار در کنار دستیابی به یک راه حل سیاسی بلندمدت ادامه دارد تا اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند در صلح زندگی کنند.

در همین حال شارلوت ور معاون وزیر دارایی انگلیس ادعا کرد: بریتانیا و شرکای آن به قطع منابع مالی حماس، جهاد اسلامی و دیگرانی که از فعالیت‌های تروریستی حمایت می‌کنند، متعهد هستند. ما هرگز از اقدام علیه کسانی که از یکپارچگی سیستم مالی بریتانیا و اقتصاد گسترده‌تر آن سوء استفاده و امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، تردید نخواهیم کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد