Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پاکستان روز دوشنبه پس از حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش هند در منطقه سونجوان جامو و کشمیر، به دهلی نو درباره هرگونه عملیات فرا مرزی بطور جدی اخطار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از ایندیا تایمز، وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه، درباره این حمله که یکی از شدیدترین حملات به یک پایگاه نظامی هند در چند ماه اخیر است بیانیه ای صادر کرد و در آن به اتهامات هند مبنی بر اینکه این حملات با حمایت پاکستان انجام شده واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امورخارجه پاکستان در این بیانیه اظهار کرد که این اتهامات بی پایه و اساس مقامات هندی بدون انجام تحقیقات لازم و کامل پس از هر سانحه ای امری شناخته شده است.

این بیانیه با بیان اینکه امیدواریم جامعه بین المللی، هند را ملزم به توقف خشونت ها و نقض حقوق بشر در کشمیر کند، هشدار داد هند نباید به هیچ اقدام تلافی جویانه فراتر از مرزهای خود روی آورد.

در حمله روز شنبه چند شبه نظامی به پایگاه ارتش هند در شهر سونژوان 9 نفر کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند.
مقامات هندی می گویند مهاجمان از اعضای گروه «جیش محمد» بوده اند. این گروه تروریستی در پاکستان پایگاه دارد و تاکنون حملات زیادی را علیه نیروهای امنیتی هند ترتیب داده است.

هند بارها پاکستان را به آموزش و حمایت از گروه های تروریستی متهم کرده و اعلام کرده است که اسلام آباد این گروه های شبه نظامی را برای انجام خراب کاری و حمله به نیروهای نظامی هند به خاک این کشور وارد می کند. اما پاکستان همیشه این اتهامات دهلی نو را رد کرده است.

شبه نظامیان پاکستانی در ماه سپتامبر سال گذشته نیز به پایگاه ارتش هند در اوری حمله کردند که بر اثر آن 19 سرباز هندی کشته و 19 نفر دیگر مجروح شدند.

پس از این حمله، ارتش هند در اقدامی تلافی جویانه، به هفت پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان حمله کرد.
به گفته مقامات دفاعی هند دراین حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
موارد نقض آتش بس و درگیری های پراکنده در امتداد مرز های واقعی کنترل و بین المللی پس از حمله محدود هند به

پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان افزایش یافته است.
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را

دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع عبری گزارش دادند که شمار کشته‌های حمله موشکی به پایگاه کرم ابو سالم به ۴ نفر افزایش یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چهارمین نظامی این رژیم در حمله موشکی گردان‌های قسام به پایگاه نظامی کرم ابو سالم کشته شده است.

بنابر اعلام منابع عبری در این حمله در کل ۴ نظامی اسرائیلی کشته شدند و ۱۲ نظامی هم مجروح هستند.

این در حالی است که برخی منابع عبری روز گذشته از افزایش شمار نظامیان کشته شده اسرائیلی در حمله راکتی قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم به پنج نفر هم خبر داده بودند.

در پی این رخداد منابع عبری از سانسور شدید اخبار تلفات نظامی صهیونیست ها در این حمله از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

کد خبر 6098196 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • جزئیات عملیات کرم ابوسالم به روایت رسانه عبری
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد