Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز با بیان اینکه 80 درصد آلودگی‌های هوا مربوط به خودروها است، افزود: بر اساس برآوردها هزینه‌های اجتماعی این آلودگی در سال گذشته، 11 میلیارد تومان بوده است که باید به این میزان، اختلالات روانی ناشی از آلودگی‌های صوتی را نیز افزود.

به گزارش ایسنا مهندس مصطفی میر سلیم، رییس همایش بین‌المللی موتورهای درون سوز و نفت با بیان اینکه یک قرن و نیم از اختراع موتورهای درون سوز و استفاده از فرآورده‌های سوختی می‌گذرد، افزود:  این اختراع و پشتوانه‌های متعدد علمی و فناورانه امیدهایی را برای خدمت رسانی به بشریت زنده کرد، علاوه بر آن پیشرفت‌های علمی دیگری را سرعت بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:‌ بررسی‌های وضع موجود نشان می‌دهد که به کارگیری موتورهای درون سوز در ابتدا سرعت حرکت عمومی ما را با وسایل نقلیه عمومی و چه وسایل شخصی افزایش داد، علاوه بر آن وضعیت موجود نشان می‌دهد که کاربرد موتورهای درون سوز بسیار متعدد شده است، به طوری که با ساخت موتورهای چند واتی تا چند مگاواتی رونق زیادی را در زندگی بشر در محیط‌های خشکی، دریا  و در بخش‌های صنعتی ایجاد کرده است.

میرسلیم با بیان اینکه درحال حاضر یک میلیارد دستگاه موتور در جهان ساخته شده است، خاطر نشان  کرد: موتورهای درون سوز کاربردهای ویژه‌ای در صنایع نظامی و سایر صنایع دارند، ولی به تدریج با توسعه سیستم‌های حمل و نقل شاهد کاهش سرعت جابه‌جایی‌ها هستیم و سرعت جابه‌جایی به 15 کیلومتر در ساعت کاهش یافت.

به گفته وی، این وضعیت به گونه‌ای است که شرایطی را ایجاد کرد که کند کننده تحرکات بشر شد و به جای صرفه‌جویی در وقت ساعات زیادی از عمر بشر در ترافیک و راه‌بندان صرف می‌شود.

وی وابستگی روانی به خودروهای شخصی در یک قرن اخیر را از دیگر تبعات توسعه فناوری‌ موتورهای درون ساز دانست و یادآور شد: این امر موجب شد که اولویت توسعه شهری بر اساس احداث راه‌ها و بزرگراه‌ها باشد که متعاقب آن موجب تدوین تسهیلات ترابری هوشمندتر و ارائه نرم‌افزارهای مسیریاب شد.

وی کاهش امنیت جسمی و جانی را از دیگر تبعات توسعه خودروها نام برد و یادآور شد: از سال 80 تا 96 تعداد 360 هزار نفر به دلیل تصادفات جان خود را از دست دادند، این عدد به معنی این است که تعداد کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌ای بیشتر از کشته‌شدگان در جنگ تحمیلی بوده است.

میرسلیم، آلودگی هوا و ایجاد شرایط وارونگی را از دیگر تبعات توسعه موتورهای درون سوز نام بود و گفت: 80 درصد آلودگی‌ها مربوط به خودروها است، به گونه ای که بر اساس برآوردها هزینه اجتماعی این آلودگی 11 هزار میلیارد تومان در سال 95 برآورد شده است که باید به این میزان اختلالات روانی ناشی از آلودگی هوا را لحاظ کرد.

وی کاهش منابع نفت و گاز طبیعی را از دیگر ره‌آورده‌های توسعه موتورها نام برد وافزود:‌ منابع نفت و گاز طبیعی که میلیون‌ها سال برای ایجاد آن وقت صرف شد، در کمتر از دو قرن مصرف شد و برآورد می‌شود که تا 50 سال آینده منابع طبیعی به پایان می‌رسد و بشریت از کاربردهای این سنگ‌واره‌های انرژی محروم می‌مانند.

وی با بیان اینکه بر اساس این واقعات فرضیه خدمات رسانی موتور نوعی خیانت مزمن و حاد است، ادامه داد: چاره‌چویی این مصیبت‌ها در گرو تجربه‌های فنی و مهندسی است و باید در این راستا تلاش کنیم نتایج علمی و دستاوردهای فناورانه را در حوزه‌های صنعتی به کار گیریم.

وی برگزاری این همایش را نمونه‌ای از این تلاش‌ها نام برد و اظهار کرد: در این همایش تلاش می‌شود تا فناوری‌های مربوط به احتراق  و بهبود تبدیل انرژی و کاهش آلاینده‌ها و همچنین جنبه‌های طراحی‌های نوین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کرد‌ها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • مختاری: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار هزینه شد
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند