Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر کسی با باور، اندیشه و اعتقاد حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) آشنا نباشد، هیچوقت نمی‌تواند الگوی خود را این بانوی بزرگ اسلام قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام وحید حجتی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته (23بهمن) در مراسم ایام فاطمیه که به همت هیئت عاشقان ثارالله مسجد جعفری در مسجد جعفری صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: بشر امروز با تکنولوژی روز، پیشرفت‌های عجیبی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه عصر امروز، عصر فوق تکنولوژی است، افزود: انسان امروز با این قدرت و توانایی که می‌تواند به اعماق اقیانوس‌ها و دل کهکشان‌ها برود، در تنظیم رابطه با خانواده‌اش عاجز است.

 

این استاد و حوزه دانشگاه با بیان اینکه در خانواده یک مسئله‌ بغرنجی است که قدرتمندترین آدم‌ها در آن می‌لنگند، گفت: امروزه 5کشور جهان حاضر شدند به همجنسگرایی تن دهند وآن را قانونی کنند.

 

حجت‌الاسلام حجتی با اشاره به علت افزایش آمار طلاق و بی میلی جوانان به ازدواج، تصریح کرد: باید از فاطمیه یک مسئله اعتقادی مهم باور و اندیشه را حل کرد.

 

وی با بیان اینکه باید باور و اندیشه اعتقادی خود را حل کنیم، خاطرنشان کرد: جلسه اهل بیت(علیه‌السلام) باید باورها و اندیشه‌های ما را درست کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جلسه‌ای که به اسم حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و اهل بیت(ع) برگزار می‌شود باید مشکل زندگی خانواده را حل کند، اظهار کرد: فقط نباید مشکلات اقتصادی را بهانه‌ای برای افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج دانست.

 

حجت‌الاسلام حجتی با بیان اینکه باید هدف از زندگی، ازدواج و شروع یک پایبندی به همدیگر مشخص شود، افزود: اگر هدف ازدواج مشخص نشود، در زندگی به مشکل بر می‌خوریم.

 

وی با بیان اینکه علت عمده خستگی‌های ما نسبت به عبادت این است که دلیل اصلی عبادت‌های خود را نمی‌دانیم، گفت: لذت استفاده از یک بازی تکنولوژی و فضای مجازی را پدر نسبت به فرزند نمی‌داند و به همین دلیل به تعارض می‌رسند.

 

هدف از ازدواج رسیدن به آرامش است

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه وآله وسلم) به خانه و خانواده توصیه می‌کنند اما امروز افراد حاضر نیستند دو ساعت در خانه با خانواده خود صحبت کند، تصریح کرد: هدف از ازدواج رسیدن به آرامش است که امروز گمشده همه آدمهاست.

 

حجت‌الاسلام حجتی با بیان اینکه هدف خدا از اینکه دو جنس مخالف در کنار هم قرار بگیرند این بود که به آرامش و سکینه دل برسند، خاطرنشان کرد: این آرامش نیاز به یک مقدمه دارد، که آن اندیشه و باور است.

 

وی با بیان اینکه اگر کسی با باور، اندیشه و اعتقاد حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) آشنا نباشد، هیچوقت نمی‌تواند الگوی خود را این بانوی بزرگ اسلام قرار دهد، اظهار کرد: ما انسان‌ها رفتارمان بر اساس اندیشه‌هایمان است و وقتی اندیشه درست شد، رفتار درست می‌شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جلسه‌ای که به نام حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) گرفته می‌شود باید توسلات عاطفی و اشک پلی برای توسلات معرفتی ما باشد، افزود: ما برای زندگی خود نیاز به توسلات معرفتی داریم.

 

حجت‌الاسلام حجتی با بیان اینکه گره‌های کور زندگی به دست حضرت زهرا(س) باز می‌شود، گفت: هر چقد انسان بیشتر احساس نیاز و احتیاج کند، بیشتر رغبت می‌کند در خانه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) بنشیند.

 

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» نوشته سیّد مهدی موسوی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

علم در نگاه رهبر انقلاب، یکی از محورهای مهمّ تمدّن انسانی است و خود از همین منظر تمدّنی و با رویکرد فلسفی - الهیّاتی به علم و علوم انسانی می‌نگرند. ایشان در بیانات و نوشته‌های خود افقهای جدیدی را مورد نظر دارند که انسان را وا می‌دارد تا فراتر از فلسفه‌های رایج به دیدگاه‌های ایشان توجّه بیشتری کند.

ایشان به عنوان یک مجتهد و حکیم عالی‌قدر صاحب سبک خاص در تبیین و تحریر معارف اسلامی و انسانی هستند و در تحلیل امور انسانی از افق‌های جدید انسانی و تمدّنی پرده برمی‌دارند و آن را در موضع‌گیری‌های خود در عرصه‌ی راهبری جامعه و مواجهه‌ی تمدّنی با پدیده‌های داخلی و خارجی به کار می‌گیرند.

کتاب مورد اشاره در ۱۱ فصل می‌کوشد به واکاوی نظریّه‌ رهبر انقلاب در موضوع علوم انسانی اسلامی بپردازد.

کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» نوشته سیّد مهدی موسوی در ۸۳۲ صفحه و در قطع وزیر و با شمارگان ۲ هزار جلد و با بهای ۴۲۰ هزار به زودی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کد خبر 6097066 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • علی مطهری: حاندان مطهری همه به یک گونه فکر می‌کنند
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)