Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) آران و بیدگل گفت: بزرگترین نمایش آیینی شمال استان اصفهان با ۸۰ بازیگر و عوامل اجرایی در این شهرستان اجرا می شود.

حجت الاسلام مهدی رحمتی مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) عباس آباد آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) در آثار هنری پیشینه ای ۳۶ ساله دارد که علاوه بر نمایش سالانه طنز، اجرای نمایش های مختلفی از جمله غیبت، ستون مزاحم، آتشی در خرمن، شبیخون، خواستگاری، قالی، سپیده خونین و پیام سرخ را در کارنامه هنری خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این کانون فرهنگی هنری، امسال بزرگترین نمایش آیینی شمال استان اصفهان را با عنوان "بانوی بی نشان" در آران و بیدگل اجرا می کند.

 

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) خاطر نشان کرد: این نمایش از ۲۵ بهمن تا ۴ اسفند از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رحمتی افزود: داستان این نمایش، برگرفته از متن کتاب کشتی پهلوگرفته به نویسندگی سید مهدی شجاعی است و ماجرای مادر یک مفقودالاثر است که برای پیدا شدن فرزندش به حضرت زهرا(س)متوسل می شود و در عالم رویا با بازگشت به مقطعی از تاریخ، تمام مراحل زندگی حضرت صدیقه طاهره به نمایش در می آید.

 

وی اظهار داشت: کار گروهی این نمایش از دو سال قبل آغاز شده و از شهریور امسال هفته ای سه جلسه و در دو ماه اخیر به صورت روزانه حداقل سه ساعت تمرین انجام می شود و ۸۰ کاراکتر و شخصیت و عوامل اجرایی در این مجموعه ایفای نقش می کنند.

 

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) خاطر نشان کرد: علاوه بر بازیگران و عوامل اجرایی این نمایش که به صورت افتخاری فعالیت می کنند، برای این نمایش تاکنون ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده و حدود ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کلی هزینه آن است.

 

رحمتی افزود: تمام لباس های این اثر نمایشی از سوی گروه تعزیه روح الامین وشاد تامین شده است و تمام بازیگران آن با میانگین سنی ۱۶ سال هستند که بدون هیچ گونه قراردادی و به عشق حضرت زهرا س کار می کنند.

 

وی با بیان اینکه این پروژه بزرگترین پروژه فرهنگی در چند سال اخیر در سطح شمال استان اصفهان است، تصریح کرد: نمایش بانوی بی نشان حدود ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه به طول می انجامد و در آن در ۷ مرحله دکور و نور با سرعت بالا عوض می شود.

 

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) افزود: ظرفیت سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر سانس این نمایش حدود ۳۰۰ نفر است که قطعا این نمایش با استقبال خوبی از سوی همشهریان مواجه خواهد شد.

 

حجت الاسلام رحمتی افزود: اداره فرهنگ ارشاد اسلامی آران و بیدگل بصورت تمام قد از این کار حمایت کرد که شایسته قدردانی است و امیدواریم مسؤولان شهرستان اهتمام ویژه ای برای تکمیل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزند.

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل از فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل خبر داد. - اخبار استانها -

عباس آذرباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آران و بیدگل، با تاکید بر هدف‌گذاری برنامه‌های دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل در سال جدید برای تبیین سیره رضوی و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در اندیشه کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به وظایف ذاتی شبکه خادمیاری رضوی در راستای توجه به آموزش و تربیت دینی کودکان و نوجوان عضویت پنج درصد از دانش‌آموزان دختر و پسر در مرحله اول طرح «سفیران رضوی، سربازان مهدوی» در شبکه خادمیاری این شهرستان برای امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر نقش تربیتی، سازنده، موثر و هدایتگر طرح «سفیران رضوی، سربازان مهدوی» در زندگی فردی و اجتماعی دختران و پسران دانش‌آموز به عنوان آینده‌سازان کشور و پدران و مادران آینده در خانه و خانواده گفت: تاکنون 416 دانش‌آموز علاقه‌مندانه و راغبانه به عضویت این طرح درآمدند که 365 نفر از آن‌ها دختران و 51 نفر از آن‌ها پسران 6 تا 18 سال هستند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سفیران دانش‌آموزی رضوی ابراز داشت: 416 سفیر دانش‌آموزی رضوی در شهرستان آران وبیدگل علاوه بر دریافت کد خدمت، آموزش‌های مستمر دریافتی را در بین همسالانشان اجرا می‌کنند.

آذرباد با اشاره به جمعیت 20هزار نفری دانش‌آموزی شهرستان آران و بیدگل در تمام مقاطع تحصیلی تاکید کرد: آموزش دینی به نسل کودک و نوجوان و تربیت و پرورش آن‌ها با مفاهیم ناب ارزشی و شعائر اسلامی در تبیین سبک زندگی اسلامی و سیره رضوی مصداق جهاد تبیین در حوزه فرهنگ و مذهب است که آثار و برکات آن زندگی فردی و اجتماعی افراد اجتماع را پوشش می‌دهد.

4 چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود

وی با تاکید بر  آغاز فعالیت رسمی دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل با 36 عضو در سال 1400 گفت: هم اکنون این دفتر با 23 کانون عمومی و تخصصی  و 238 نفر خادمیار و یاور رضوی فعالیت دارد که 197نفر از آن‌ها خادمیار، 27 نفر از آنان از یاوران رسمی رضوی و 14 نفر یاور گزینش شده و در انتظار تایید کد خدمت و ارتقا به خادمیاری هستند.

انتهای پیام/803

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی