Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@05:16:13 GMT

​تاکید عباس بر کاهش نقش آمریکا در روند صلح

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۴۵۷۸

​تاکید عباس بر کاهش نقش آمریکا در روند صلح

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشستی در کرملین با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرده و به شرح دیدار رهبران فلسطینی با دولت آمریکا پرداخت.

عباس در این دیدار گفت: از زمانی که دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا منصوب شده چهار بار با او دیدار کرده‌ام و او همواره از طرح موسوم به "معامله قرن" برای حل اختلافات میان دو طرف عربی و اسرائیلی صحبت می‌کند و ما نیز منتظر شنیدن جزئیات بیشتری از این قرارداد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: فلسطینی‌ها از تصمیم واشنگتن برای تعطیلی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین غافلگیر شدند و کنگره دلایل عجیبی در این خصوص دارد و تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش را سازمانی "تروریستی" می‌داند.

وی تاکید کرد: با تعطیلی دفتر سازمان آزادی بخش در واشنگتن، رام‌الله نیز روابط خود با کنسول آمریکا در قدس را قطع کرد و در حال حاضر این روابط به شکل کامل متوقف شده‌اند، دفتر ما در واشنگتن رسما تعطیل شده اما نماینده فلسطین در آنجا فعالیت‌های خود را بدون هیچ سمتی انجام می‌دهد.

محمود عباس در ادامه گفت: پس از مدتی از این امر، ترامپ ما را با طرح "سیلی قرن" یا همان "معامله قرنی" که از آن می‌گوید، غافلگیر کرد. این معامله شامل انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است، سپس تمامی حمایت‌های ویژه "آنروا" را متوقف کرد، پس آن گفت که تمامی کمک‌های خود از فلسطینی‌ها را به دلیل سر باز زدن از آغاز مذاکرات متوقف خواهد کرد.

عباس در ادامه گفت‌وگو با پوتین تاکید کرد: ما هیچ گاه با مذاکره مخالفت نکردیم همانگونه که از دیدار با مسئولان اسرائیلی سر باز نزدیم، گواه آن هم دعوت ما به همراه نتانیاهو به مسکو در سال گذشته برای گفت‌وگو بود و من آماده سفر به مسکو بودم اما به من اطلاع دادند که نتانیاهو سفرش به مسکو را لغو کرده است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: ما هرگز نمی‌پذیریم که آمریکا میانجی میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باشد.

وی افزود: تلاش‌هایی برای آغاز مذاکرات وجود دارد و احتمال دارد که کنفرانس بین‌المللی برای دستیابی به راهکاری به عنوان میانجی و نه فقط واشنگتن برگزار شود و احتمال دارد که کمیته چهار جانبه صلح با برخی کشورهای دیگر مذاکراتی داشته باشد همانند مذاکرات ایران با پنج به اضافه یک، به نحوی که هر کشور دیگری شرکت داشته باشد و تشکیلات خودگردان هیچ مخالفتی با اینکه هر کشوری در این میانجی‌گری مشارکت داشته باشد، ندارد.

عباس تاکید کرد، فلسطین همکاری با واشنگتن به عنوان میانجی در روند حل درگیری‌ها و سازش میان دو طرف را نمی‌پذیرد و این موضع‌گیری به دلیل مخالفت فلسطین با عملکرد آمریکا است.

پوتین نیز در این دیدار ضمن استقبال از سفر عباس به مسکو به عمق روابط دو کشور اشاره کرده و بر حمایت دائم روسیه از مردم فلسطین تاکید کرد.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تماس تلفنی که کمی پیش از این دیدار با ترامپ داشته گفت: در این گفت‌وگوی تلفنی به حل درگیری‌ها و اختلافات میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پرداختیم.

وی افزود: اخیرا نتانیاهو نیز سفری به مسکو داشت و با او نیز به بررسی درگیری‌ها و اختلافات دو طرف فلسطینی – اسرائیلی پرداختیم.

پوتین در ادامه وضعیت منطقه را به دور از خواسته‌های دو طرف دانست و بر لزوم تلاش برای دستیابی به رویکردی مشترک برای حل این مساله بسیار پیچیده تاکید کرد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد جامعه جهانی باید کشور فلسطین را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به رسمیت بشناسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت نوار غزه به کار خواهد بست.

فیدان بی عدالتی‌هایی که فلسطینی‌ها امروز با آن روبرو هستند، را نتیجه نژادپرستی دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089217

دیگر خبرها

  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان + ویدئو | همه انفرادی در منزلشان برمی‌خیزند و فلسطین‌ها را تشویق می‌کنند
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند