Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی اعلام کرد: رتبه فناوری ایران در جهان همگام با رتبه تولید علم رشد نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر افشین رزقی در دومین کنگره نوآوری و فناوری سلامت، گفت: در فناوری سلامت، بازار خوبی وجود دارد و از 3 سال پیش که ما با دانشگاه‌های صنعتی ارتباط گرفتیم توانستیم نتایج خوبی را به دست آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در تولید علم رتبه بسیار درخشانی داریم، ولی در فناوری رتبه ما در جهان 75 است؛ متاسفانه ما به موازات تولید علم نتوانستیم در فناوری رشد کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: یکی از دلایل این عدم‌موفقیت، عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه و دلیل دیگر آن نبود پیوست بین دانشگاه‌های پزشکی و صنعتی است. امروز ما با دانشگاه شهید بهشتی به اندازه یک دیوار فاصله داریم. اگر نتوانیم تفکرات‌مان را با یکدیگر نزدیک کنیم بودن یا نبودن این دیوار فرقی نمی‌کند.

وی اعلام کرد: حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، چرا که این شرکت‌ها از بروکراسی اداری دولتی رها هستند و می‌توانند با صنعت راحت‌تر ارتباط برقرار کنند.

رزقی تاکید کرد: دانشگاه‌ها نباید به دنبال شراکت و دخالت در شرکت‌های دانش‌بنیان باشند، بلکه باید به دنبال حمایت این شرکت‌ها باشند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: هریک از شرکت‌های دانش‌بنیان باید اجازه داشته باشند 3 سال در دانشگاه‌ها باشند و بعد از اینکه رشد پیدا کردند به بازار وارد شوند. برخی از دانشگاه‌ها به تعداد شرکت‌های دانشگاهیان مستقر در خود افتخار می‌کنند، در صورتی که ارزش، ورود این شرکت‌ها به بازار است.

وی اعلام کرد: دانشگاه‌ها محل فروش دانش هستند نه اینکه صنعتگاه باشند. دانشگاه‌ها باید بستر و فضا را برای رشد فناوری فراهم کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه آی سی تی کردستان گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری مرزی بودن استان کردستان می‌تواند به عنوان یک مزیت مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه سال گذشته در 10استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام شد افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال 10 هزار دانش‌آموز کردستانی مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها در کشور 2هزارو 600میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی؛ در ادامه از احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت در استان کردستان و چاره‌اندیشی برای پیگیری و رفع آن‌ها از طریق وزارتخانه خبر داد.

سوری رییس پارک علم و فناوری استان هم عنوان کرد: 60 شرکت در استان کردستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

کمبود تسهیلات و حمایتهای مالی از مطالبی بود که توسط صاحبان شرکتهای فناوری اطلاعات در این جلسه بیان شد.

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴