Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@20:22:02 GMT

فیکوس الاستیکا با برگ‌هایی چرمین و با شکوه

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۵۱۲۵

فیکوس الاستیکا با برگ‌هایی چرمین و با شکوه

در درون خانه، فیکوس الاستیکا شکوهی خاص به فضا می‌بخشد. آن را در مکانی روشن قرار دهید، آبیاری منظم کنید و مقدار زیادی کود به آن بدهید.

سرویس سبک زندگی فردا:  برگ‌های ضخیم، شیک و چرمین فیکوس الاستیکا (که از نامش هم مشخص است تا چه حد براق هستند!)به نقل از فوت و فن همان چیزی است که هر خانه شیک و مدرنی کم دارد! پس بی‌معطلی دست به کار شوید!

 

 

این درخت با هر نوع بی‌توجهی شما به رشدش ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی اگر شرایط نوری خانه ایده آل نباشد و مرتب هم جایش تغییر کند، گیاه خم به ابرو نمی‌آورد و به خوبی رشد می‌کند.

این گیاه بومی مناطق استوایی و نیمه استوایی است و زادگاه اصلی آن جنوب شرقی آسیا است. فیکوس الاستیکا در زادگاهش ارتفاعی در حدود ۱۵ متر پیدا می‌کند و برگ‌هایی غول آسا تولید می‌کند. مانند اکثر فیکوس‌ها، این فیکوس هم ریشه‌هایی آویزان تولید می‌کند.

در درون خانه، فیکوس الاستیکا شکوهی خاص به فضا می‌بخشد. آن را در مکانی روشن قرار دهید، آبیاری منظم کنید و مقدار زیادی کود به آن بدهید.

شرایط رشد


– نور

فیکوس الاستیکا به مکانی روشن با نور فیلتر شده نیاز دارد و می‌تواند نور مستقیم صبحگاهی را تحمل کند. گیاهانی که در مکان خیلی تاریک نگهداری می‌شوند دراز و بد شکل می‌شوند، برگ‌های پایینی خود را از دست می‌دهند و به جای اینکه رنگ گیاه درخشان و روشن بماند، کدر و کم رنگ می‌شود.

– آبیاری

خاک گیاه را همواره مرطوب نگه دارید چرا که گیاه به خشکی خاکش حساس است. پس سعی کنید برنامه‌ای برای آبیاری آن بنویسید تا نوبت‌های آبیاری‌اش را فراموش نکنید. قبل از آبیاری مطمئن شوید سوراخ‌های زهکش گلدان باز و به اندازه کافی هستند. اگر سوراخ‌ها ناکافی بودند، به وسیله میخ، دریل یا هر شئ دیگری، تعدادی سوراخ به کف گلدان اضافه کنید.

– خاک

هر خاکی با کیفیت و زهکشی خوب، برای کاشت فیکوس الاستیکا مناسب خواهد بود.

– کود دهی

گیاه را در طول فصل رشد با کود‌های مایع ضعیفی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، کود دهی کنید. این گیاه وقتی سالم و سرحال است به تغذیه زیادی نیاز دارد.

تکثیر


فیکوس الاستیکا از طریق قلمه برگ تکثیر می‌شود. اما انجام این کار خیلی آسان نیست و بهتر است به جای تکثیر گیاه، به گلفروشی‌ها بروید و گیاه جدیدی تهیه کنید.

اما اگر می‌خواهید گیاه خودتان را پرورش دهید و این روش را امتحان کنید، در ابتدای بهار یک برگ نسبتا جوان را به وسیله چاقو و یا تیغی استریل از شاخه جدا کنید. گلدانی را پر از خاک استریل و مخصوص جوانه زنی کنید. مواظب زهکشی خاک باشید، از خاکی با زهکشی خوب برای کاشت قلمه‌های برگ استفاده کنید. برای کاشت قلمه‌ها حتما از هورمون جوانه زنی استفاده کنید و سپس برگ‌ها در درون خاک بکارید. حواستان به رطوبت و گرمای مکان قلمه‌ها هم باشد. آن‌ها را به مکانی با رطوبت و گرمای بالا منتقل کنید و خاک‌شان را هم مرطوب نگه دارید. ریشه دهی و گرفتن قلمه‌ها طول خواهد کشید، پس اگر بعد از گذشت مدتی نشانه‌ای از رشد جدید در آن‌ها ندیدید ناامید نشود. همانطور که گفتیم تکثیر این گیاه کار آسانی نیست.

تعویض گلدان


فیکوس الاستیکا در شرایط مطلوبش رشد نسبتا سریعی دارد و باید هر سال تعویض گلدان شود، تا به سایزی که می‌خواهید برسد. تعویض گلدان گیاهان بزرگ‌تر می‌تواند سخت باشد پس اگر نمی‌توانید گیاه‌تان را تعویض گلدان کنید، چند سانتی متر از خاک رویی گلدان را جدا کنید و آن را با خاکی تازه عوض کنید. بهتر است برای تغذیه گیاه از کود‌های ضعیف استفاده کنید تا رشد گیاه خیلی سریع نشود و ریشه‌ها تمام گلدان را پر نکنند.

برای تعویض گلدان زمانی که به نظرتان رسید گلدان برای رشد بیشتر گیاه فضای خالی ندارد دست به کار شوید. در این هنگام ابتدا اجازه دهید خاک گلدان گیاه خشک شود. سپس به کف و دیواره‌های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید و گیاه را از گلدان خارج کنید.

گلدانی تنها یک سایز بزرگ‌تر از گلدان قبلی گیاه تهیه کنید و گیاه را در آن قرار دهید و سپس گلدان را با خاک تازه پر کنید. اگر گلدانی که گیاه را در آن می‌کارید چند سایز بزرگ‌تر از گلدان قبلی باشد، رشد گیاه با اختلال مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003HeY

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


او ادامه داد: پرورش دهندگان گل و گیاه روستای وازیک با تولید و پرورش انواع گل‌های آپارتمانی، درخت و درختچه‌های زینتی در جشنواره‌های متعدد گل وگیاه حضور دارند و محصولاتشان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.


استان مازندران دارای ۱۱۴۵ هکتار فضای گلحانه‌ای است که در این زمینه، رتبه نخست کشور را دارد.

زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • وداع با شکوه ایلامی ها با پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده
  • وداع با شکوه ایلامی‌ها با پیکر شهید محمد شفیع فیضی‌زاده
  • وداع با شکوه ایلامی‌ها با پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)