Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@17:54:56 GMT

عشق‌آباد: منتظر سفر «روحانی» هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۵۲۶۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‎آباد، مراسم ضیافت شامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شب گذشته در سالن اجتماعات سفارت ایران در «عشق‌آباد» با حضور سفرا، وابستگان نظامی، دیپلمات‌های خارجی، شخصیت‌های سرشناس سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دانشگاهی و فعالان تجاری برگزار شد.

«رشید مرداف» وزیر خارجه ترکمنستان در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی 2 کشور، ضمن تبریک صمیمانه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: «قربانقلی بردی‌محمداف» آرزو سلامتی، پیشرفت و صلح را برای مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در 39 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند، آبرومند، مؤثر و قابل اعتماد برای ترکمنستان بوده است.

مرداف اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی و همچنین در حاشیه سازمان ملل متحد ابتکارات گسترده و بلند مدتی در زمینه برقراری صلح و ثبات، آرامش، پیشرفت ارائه کرده و در این زمینه در حقیقت نیز اقدامات عملی گسترده‌ای را در دست انجام دارد.

وی گفت: دولت و ملت ترکمنستان ظرف 26 سال گذشته پس از کسب استقلال، از کشور جمهوری اسلامی ایران همواره کمک، پشتیبانی و حمایت دیده که در این زمینه از این کشور صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکمنستان اضافه کرد: در ماه مارس سال 1995 میلادی نیز در شهر «اسلام‌آباد» در جریان اجلاس اکو جمهوری اسلامی ایران از ابتکار اصل بی‌طرفی عشق آباد حمایت کرد.

وی با اشاره به همکاری نزدیک عشق‌آباد و «تهران» در حاشیه سازمان و تشکل‌های بین‌المللی و جهانی، گفت: ترکمنستان نیز همواره از کلیه ابتکارات بین‌المللی و منطقه‌ای ایران حمایت کرده و 2 کشور دوست و همسایه همواره در زمینه برقراری صلح، ثبات، آرامش و پیشرفت در منطقه و فرا منطقه پشتیبانی کرده است.

مرداف درباره روابط دوجانبه بین عشق‌آباد و تهران گفت: مردم ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران از سابقه تاریخی درخشان و نیز اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و سنتی برخوردار هستند.

وزیر خارجه ترکمنستان گفت: این پیشینه تاریخی و اشتراکات در حال حاضر و در آینده نیز اساس مستحکمی جهت گسترش روابط و همکاری همه جانبه بین 2 کشور می‌باشند.

وزیر خارجه ترکمنستان درباره روابط اقتصادی و تجاری بین عشق‌آباد و تهران، گفت: بیش از 20 سال است که جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین شرکا و همکاران اقتصادی و تجاری ترکمنستان است و در آینده نیز مناسبات همه جانبه اقتصادی و تجاری 2 کشور بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به وجود ظرفیت و امکانات گسترده در زمینه توسعه و گسترش هر چه بیشتر مراودات همه جانبه بین عشق‌آباد و تهران،گفت: ما خوشحال هستیم و افتخار می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران همه ساله نمایشگاه اختصاصی کالا و دست‌آوردهای خدمات فنی و مهندسی و نیز نمایشگاه فرهنگی در قالب روزهای فرهنگی را در ترکمنستان برگزار می‌کند.

«سید محمد احمدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد نیز طی سخنرانی خود در مراسم مذکور گفت: سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران در حالی گرامی می‌داریم که نهال انقلاب اسلامی پس از گذشت 4 دهه، علیرغم تندبادهای شدید و ناملایمات پی در پی، به درختی استوار و پربار تبدیل شده‌است.

احمدی تصریح کرد: کسب استقلال سیاسی و برقراری مردم سالاری از مهمترین دست‌آوردهای نظام جمهوری اسلامی است که در سایه آن توانسته شاخص‌های قابل توجهی را در رعایت و اجرای اصول مردم سالاری، اعطای حقوق سیاسی به شهروندان، حفظ عدالت از جمله افزایش نقش زنان در مشارکت‌های اجتماعی، حفظ حقوق اقلیت‌ها، رشد علمی در حوزه‌های مختلف پزشکی، ناتو تکنولوژی، صنعت، رشد اقتصادی، فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت، کاهش سهم نفت در بودجه دولتی، تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاری خارجی ثبت کند و ایران در حال حاضر و براساس شاخص‌های جهانی اقتصاد، هجدهمین اقتصاد مؤثر جهانی است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که حل معضل تروریسم نیازمند مشارکت جمعی و همکاری جدی و فراگیر با در نظر گرفتن منافع جمعی بین المللی است.

سفیر ایران در عشق‌آباد گفت: اولویت سیاست خارجی تهران توسعه هر چه بیشتر روابط و تقویت همکاری و تعامل سازنده با تمامی کشورها به ویژه همسایگان می‌باشد

وی تأکید کرد: مناسبت بین تهران و عشق‌آباد تحت هدایت رؤسای جمهوری 2 کشور نویدبخش‌ آینده‌ای درخشان خواهند بود و استفاده بهینه از امکانات و فرصت‌های بسیار خوب موجود در جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکمنستان و وجود 4 گذرگاه زمینی و 2 خط ریلی و ارتباطات بین بنادر 2 کشور از طریق دریای خزر، نه تنها پیوند دهنده محسوب می‌شوند بلکه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فیمابین می‌تواند منجر به شکوفایی و افزایش مناسبات و مراودات دوجانبه به ویژه در زمین‌های‌ تجاری و اقتصادی گردد.

احمدی همچنین از سفر حسن روحانی رئیس جمهور به عشق‌آباد در آینده نزدیک و برگزاری چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی بازرگانی ایران در عشق‌آباد از تاریخ 10 الی 12 اسفند 96 و نیز برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی 2 کشور خبر داد.

سپس مراسم جشن مذکور با ضیافت شام تا پاسی از شب ادامه یافت

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان

به گزارش قدس آنلاین آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه سفر دو روزه به همسایه جنوب شرقی امروز دوشنبه با آصف علی زرداری رئیس جمهوری اسلامی پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

پیشتر هم دیدارهایی میان رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان، رئیس مجلس ملی و همچنین اعضای هیأت علی رتبه دو کشور برگزار شده بود.

همچنین در این سفر ۸ سند همکاری هم بین وزرای دولت های ایران و پاکستان در موضوعات تجاری، اقتصادی، امنیتی، حمل و نقل، قضایی، فرهنگی و ... به امضا رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان