Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@21:30:16 GMT

کلاهبرداری تلفنی از 17 نفر در خراسان جنوبی + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۶۲۲۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس پلیس آگاهی استان با هشدار به مردم درخصوص افزایش کلاهبرداری های تلفنی گفت: اخیرا شیوه ها، شگردها و نوع کلاهبرداری ها متنوع شده است و عده ای شیاد با سوء استفاده از نام سازمانهایی همچون صدا و سیما، رادیو جوان، عتبات عالیات، اپراتور همراه اول، فرهنگیان، پزشکان و دندانپزشکان، اقدام به کلاهبرداری تلفنی از مردم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ حسینی افزود: این افراد با تماس با شهروندان مبنی بر اینکه شما برنده جایزه همراه اول و ایرانسل، برنده هزینه عتبات عالیات، برنده خوش حسابی و رادیو جوان شده اید، از حسابهای بانکی شان کلاهبرداری می کنند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با هشدار به شهروندان گفت:هر نوع تماسی مبنی بر برنده شدن مردم به صورت کارت به کارت و تلفنی، قطع به یقین کلاهبرداری است و هم استانی ها هیچ اعتمادی به این تماس ها نکنند.
سرهنگ حسینی افزود: در چند روز گذشته 5 نفر از فرهنگیان استان به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند و افراد شیاد با این بهانه که می خواهند سنوات شان را محاسبه کنند از حسابشان به صورت غیر قانونی پول برداشت کرده اند.
وی همچنین گفت: 12 نفر از مردم مالباخته استان هم با این شگرد شیادان که شما برنده امتیاز عتبات عالیات شده اید از 5 میلیون تومان به بالا کلاهبرداری شده اند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود: مالباختگان زمانی که این مبلغ از حسابشان خارج می شود، تازه متوجه کلاهبرداری می شوند.
سرهنگ حسینی از مردم خواست به هیچ عنوان به تماس های تلفنی و پیامکهای مشکوک اعتماد نکنند و اگر هم برنده جایزه اعلام می شوند حتما صحت و سقم موضوع را از مجاری قانونی و رسمی و پلیس آگاهی استعلام کنند.
وی بار دیگر تاکید کرد: این شیوه جدید شیادان، یک شگرد کلاهبرداری است و مردم بلافاصله با پلیس 110 تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: طرح«مسطورا» با هدف تبدیل کردن آیه های قرآن به گفتمان رایج بین مردم طراحی شده است.

وی افزود: در این طرح به دنبال این هستیم که در طول سه سال مردم بتوانند ۱۵۰ آیه قرآن را حفظ کنند به این صورت که در سال جاری ۵۰ آیه در بین عموم مردم حفظ شود که ۳۰ آیه در ماه رمضان مورد تمرکز قرار خواهد گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: متن کار و محتوا در طرح «مسطورا» بر اساس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی نوشته شده است که امیدواریم مبلغان ما نیز در این راستا فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام سالاری مکی گفت: برای رسیدن به اهداف طرح «مسطورا» می‌توان از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، مساجد، جلسات قرآن خانگی و صدا و سیما استفاده شود و نکته قابل توجه این است که برای درک عمیق این فرازهای قرآن انیمیشن‌هایی نیز تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با طرح «مسطورا» اقدام قرآنی ویژه ای را رقم بزنیم، گفت: علاقمندان برای شرکت در این طرح می‌توانند عدد ۵ را ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات
  • شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها
  • رفت و آمد کامیون‌های ایرانی از هرات تسهیل می‌شود
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات برای تسهیل رفت و آمد کامیون‌های ایرانی
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش  در امور سیاست خارجی
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • سرور مردم خراسان جنوبی در ایام میلاد کریم اهل بیت (ع) + تصاویر