Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:00:19 GMT

خیرین ساخت سه مدرسه جدید را در البرز آغاز کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۶۶۴۹

خیرین ساخت سه مدرسه جدید را در البرز آغاز کردند

حسن مهرانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: به همت خیرین نیک اندیش در جشن انقلاب امسال از 12 مدرسه خیر ساز با 114 کلاس درس بهره برداری شد.
وی با بیان اینکه تا کنون حدود 50 درصد فضاهای آموزشی البرز را خیرین نیک اندیش ساخته اند، بیان کرد: در این حرکت معنوی خیرین در ساخت فضاهای آموزشی به خصوص در مناطق کم برخوردار و پرجمعیت از دولت پیشی گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با توجه به کثرت جمعیت دانش آموزی در البرز که جمعیت دانش آموزانش با جمعیت کل تعداد زیادی از استان های کشور برابری می کند، نیاز به مشارکت بیش از پیش خیرین در امر مقدس مدرسه سازی در این استان داریم.
وی اضافه کرد: امروز به همت خیر گرانمایه حاج سعید کاشانی پور کلنگ ساخت یک مدرسه 6 کلاسه در محله اصفهانیهای محمد شهر کرج با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان استانی و منطقه ای به زمین زده شد.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: این مدرسه در زیر بنای 710 متر مربع با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته می شود.
مهرانی بیان کرد: عملیات ساخت و آماده سازی این مدرسه 7 ماه بطول می انجامد به گونه ای که دانش آموزان در سال تحصیلی آینده می توانند در آن درس بخوانند.
وی گفت: کلنگ ساخت مدرسه خیر ساز در مشگین دشت نیز به همت مهندس میرچی در دهه مهر 96 به زمین زده شد و ساخت یک مدرسه خیر ساز دیگر نیز در روزهای آینده در البرز به زمین زده می شود.
استان البرز با بیش از 459 هزار دانش آموز از نظر برخورداری از فضا های آموزشی در رتبه سی و یکمین استان کشور قرار دارد.
البرز 2 هزار و 442 کد مدرسه دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدرسه خیرساز حاج غلامرضا زیرک در ۱۸ کلاس و ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع ساختمان اصلی و ۷۰۰ متر مربع فضای ورزشی طراحی و احداث شده است.

برای ساخت این مدرسه در منطقه پردیسان ۳۰ میلیارد تومان به همت خیر هزینه شده و طرح سالن ورزشی نیز در قالب دولتی و با مشارکت خیر به بهره برداری رسیده است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این مدرسه استقرار سه سامانه سلول‌های خورشیدی با ظرفیت ۶۰ کیلووات است که علاوه بر بهره‌گیری از انرژی خورشیدی برای تامین پایدار شبکه توزیع برق به تأمین هزینه مدرسه‌های نیز کمک می‌کند.

محمود کمانی، معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک این وزارتخانه با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای تجهیز مدارس خیرساز به نیروگاه‌های برق خورشیدی، گفت: استان قم با ۱۱ مدرسه مجهز به سلول‌های خورشیدی در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) برق تولیدی این مراکز را به قیمت مناسب خریداری می‌کند که علاوه بر فرهنگ‌سازی برای نسل آینده در تامین هزینه‌های جاری و نگهداری مدارس نیز موثر است.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم هم با تجلیل از خدمات و اقدامات خیرین مدرسه ساز گفت: استان قم  یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس نیاز دارد که باید به سرعت این نیاز مرتفع شود.

حمیدرضا خان محمدی، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ طرح برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی هدف‌گذاری شده است، گفت: در یک برنامه کوتاه مدت با همکاری دستگاه‌های متولی ۲۰ هزار مدرسه به سلول‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

در حال حاضر ۸ هزار و ۳۰۰ پروژه در سطح کشور در دست احداث است که ۵۰ درصد آن‌را خیرین برعهده دارند.

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس در قالب ۲۷ پروژه به همت خیرین مدرسه ساز در قم احداث شد که پیش بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد در سطح استان به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور