Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   دکتر کیانوش جهانپور  به جزئیات نامه مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو خطاب به آن دسته از شرکت های دارویی که برای فروش محصولات خودشان تخفیف و جایزه می دهند، اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شرکت های تولید کننده آمپول «دگزامتازون»، اقدام به ارائه تخفیفات و جوایز به داروخانه ها کرده اند، این اقدام موجب کاهش کیفیت محصولات دارویی و سلب اعتماد جامعه پزشکی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: چنانچه این شرکت ها نخواهند این شیوه فروش محصولات خود را متوقف کنند، سازمان غذا و دارو وارد عمل خواهد شد و نسبت به بازنگری و کاهش قیمت این محصولات اقدام خواهد کرد.

جهانپور تاکید کرد: هرگونه تخفیفات و جوایز برای فروش دارو، خلاف نظام اخلاق دارویی است و سازمان غذا و دارو در موارد مشابه اصل را بر بالا بودن قیمت داروی مورد نظر گذاشته و آن را تعدیل خواهد کرد.

به گفته وی، در نامه مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، تعداد ۱۰ شرکت داخلی نام برده شده اند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای متا به فروش مواد مخدر باز شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آنها سال2023 میلادی به عنوان بخشی از تحقیق جنایی احضاریه هایی ارسال کردند و سوالاتی پرسیدند و همینطور خواستار سوابق مربوط به مواد مخدر یا فروش غیرقانونی آن در پلتفرم های متا شدند.

به نوشته نشریه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، سازمان غذا و دارو آمریکا نیز به این تحقیقات کمک می کند. البته این سازمان به نقل از سخنگوی متا نوشت: فروش غیرقانونی مواد مخدر برخلاف سیاست های ما است و ما همچنان مشغول فعالیت هستیم تا این محتوا را از سرویس هایمان حذف کنیم. متا به طور فعال با نیروهای مجری قانون همکاری می کند تا با فروش و توزیع مواد مخدر مقابله کند.

متا، سازمان غذا و دارو آمریکاو دفتر دادستان کل ایالت ویرجینیا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند. نیک کلگ رییس امور جهانی متا در پلتفرم ایکس اعلام کرد متا با وزارت امور خارجه ایالات متحده، دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و اسنپ چت همکاری می کند تا فروش داروهای مخدر در فضای آنلاین را از بین ببرد و درباره ریسک های مرتبط با آن به کاربران آموزش دهد.

کد خبر 6057050

دیگر خبرها

  • یک کارشناس دارو مطرح کرد؛ هشدار نسبت به قطع و تغییر دُز خودسرانه دارو در رمضان
  • هشدار نسبت به قطع و تغییر دُز خودسرانه دارو در رمضان
  • کمبودهای دارویی هر ماه اعلام می‌شود
  • کمبودهای دارویی هر ماه اعلام می شود/ دیگران ایجاد نگرانی می کنند
  • سازمان غذا و دارو تنها مرجع اعلام کمبود‌های دارویی در کشور
  • نکات طلایی دارویی در ماه مبارک رمضان
  • سازمان غذا و دارو تنها مرجع اعلام کمبود‌های دارویی/ اظهار نظر افراد غیرمتخصص تنها نگرانی ایجاد می‌کند
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • پای متا به فروش مواد مخدر باز شد!
  • افزایش ۶۰ دوز جدید به فهرست دارویی در سال ۱۴۰۲