Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی عرضه بن سای از اول اسفندماه سال جاری ممنوع و قاچاق محسوب می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، اکبر شاهرخی با تاکید بر اینکه این ممنوعیت فقط شامل بن سای نمی شود، افزود: گل و گیاهانی نظر لاکی بامبو، ارکیده ، سانسوریا نیز ممنوع بوده و درصورت مشاهده جمع آوری وامحاء خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یاد آور شد: درراستای اجرای مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای اسفند 96 درصورت مشاهده؛ گیاهان ذکر شده جمع آوری و پس از تشکیل پرونده قضایی براساس ماده 11 و 12 قانون حفظ نباتات طی تشریفات قانونی امحاء خواهد شد.

شاهرخی ادامه داد: این اقدامات به منظور حمایت از تولیدات داخلی وجلوگیری از عرضه هرگونه محصولات کشاورزی بدون هویت انجام می گیرد.

شبکه ها و کانال های بی هویت فروش گل قیمت ها را غیر واقعی کردند

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه از افزایش 40 تا 50 درصدی گل و گیاه در بازار مرکزی گل خبر داد و گفت: هر چند افزایش تقاضا بر افزایش قیمت تاثیر گذاشته است اما علت اصلی این افزایش قیمت؛ فعالیت کانال و شبکه های بی هویت در فضای مجازی است.

شاهرخی اضافه کرد: برخی از این کانال و شبکه ها در روزهای خاص از افزایش تقاضا سوء استفاده کرده و قیمت های نجومی به متقاضیان می دهند و این امر موجب رشد غیر واقعی قیمت ها شده است.

کانال های گل فروش در صدر شکایات مردمی

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه بیشترین شکایت مردمی به این اتحادیه را مربوط به کانال های گل فروش عنوان کرد و افزود: این کانال ها که معمولا بدون هویت و غیر مجاز هستند با قرار دادن عکس‌های جعلی یا کپی از شرکت‌های معروف در کانال یا شبکه های فضای مجازی طعمه‌های خود را به دام می‌اندازند.

شاهرخی تاکید کرد: محصولی که توسط این شبکه و کانال‌ها ارائه می‌شود از کیفیت پایینی برخودار است و گاهی دیده شده حتی در نوع گل‌های سفارشی نیز تقلب می‌کنند و به جای ارائه دسته گل مطابق با سفارش مشتری، گل‌های ارزان را جایگزین می کنند.

وی بیان کرد: برخی از این کانال و شبکه ها برای جلب اعتماد مشتری آدرسی را با عنوان آدرس دفتر مرکزی ارائه می‌دهند که بیشتر این آدرس‌ها یا جعلی هستند یا به‌صورت موقت یک یا دو ماهه اجاره شده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با تأکید بر اینکه تاکنون برای هیچ سایت یا کانالی مجوز فروش گل صادر نشده است، ادامه داد: راهی برای مقابله با این شبکه و کانال ها وجود ندارد، فقط آگاهی و هوشیاری مردم است که می‌تواند از فرصت طلبی افراد سودجو جلوگیری کند.

شاهرخی از مردم خواست که سفارش‌های خود برای دسته گل یا گل‌آرایی مجالس، فقط به مراکزی بسپارند که از اتحادیه مجوز دارند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه ، اتحادیه نرخ ها را تعیین و در اختیار گل فروشی های مجاز قرار می دهند و آن ها موظف به رعایت  نرخ ها بر اساس دستورالعمل اتحادیه هستند.

شاهرخی در پایان تأکید کرد: پیگیری حقوقی شبکه و کانال های غیر مجاز امکان پذیر نیست و اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تنها در مقابل تخلفاتی که از سوی مراکز عضو این اتحادیه رخ می‌دهد پاسخگو است و اقدامات قانونی لازم را انجام می دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت

علیرضا اشرفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزارتن روغن  تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد عرضه و تقاضا، روغن به قیمت مصوب و حتی کمتر از نرخ مصوب بدست مصرف کننده می رسد.

اشرفی با بیان اینکه کمبودی در عرضه روغن نداریم، افزود: با توجه به اتخاذ تدابیر صورت گرفته برای ایام ماه رمضان و نوروز، کمبودی در توزیع روغن نداریم.

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: با توجه به تمهیدات دولت و همکاری صنعت روغن نباتی، تغییری در حوزه قیمت روغن نباتی در کوتاه مدت نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • قیمت طلا امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند