Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر زارع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: در راستای طرح جهاد پزشکی نیروی زمینی سپاه با عنوان « میلاد تا میلاد» برای ارائه خدمات پزشکی به افراد نیازمند در شهرستان درمیان از 13 بهمن ماه تیم های غربالگری را با هماهنگی  شبکه بهداشت و درمان اسدیه به روستاهای هدف اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه در مجموع با حضور در 90 روستا غربالگری انجام شده است عنوان کرد: شبکه های بهداشت به این طرح پیوستند و 7هزار و 200 نفر ویزیت اولیه انجام شد و نیازمندهای دارویی اورژانسی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول تیم تخصصی پزشکی طرح میلاد تا میلاد افزود: بعد از ارتقاء تخصصی تجهیزات و نیروی انسانی در بیمارستان از 23 بهمن کار درمان آغاز شده است.

وی بیان داشت:  23بهمن در اولین روز اجرای طرح با استقرار نیروها و امکانات در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) اسدیه ۷۳۲نفر پذیرش شدند، ۴۸نفر مورد عمل جراحی قرار گرفتند و به 2هزار و ۴۱۱نفر خدمات ارائه شد.

 وی با بیان اینکه حتما به کلیه افرادی که در طرح شناسایی و فرم ارجاع دریافت کردند خدمات ارائه می شود تاکید کرد: تنها بیمارانی که فرم ارجاع دارند مورد پذیرش قرار می گیرند و خدمات پزشکی به آنها در مرحله دوم طرح ارائه می شود .

زارع با بیان اینکه یکصد نفر پرستار و پیراپزشک و 15 پزشک متخصص در این برنامه حضور دارند افزود: کلیه پزشکان از مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه از مشهد مقدس آمده اند و از توان نیروهای محلی و بومی جهت پشتیبانی تخصصی، تجهیزات و نیروی انسانی بهره می بریم.

وی با بیان اینکه این برنامه تا 28 بهمن ادامه خواهد داشت گفت: این طرح در قالب ماموریت ما مبنی بر خدمات رسانی به مناطق محروم در استانهای مختلف کشور اجرا می شود این کار در سیستان و بلوچستان و کردستان انجام شده است.

مسئول تیم تخصصی پزشکی بهداری رزمی شمال شرق با بیان اینکه در خراسان جنوبی اولین بار است که این تیم تخصصی با این فرآیند اعزام می شوند خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح قرار است تا میلاد پیامبر اسلام(ص) در سال آینده 12 تیم هرماه به یک منطقه اعزام شوند و این سومین منطقه در ماموریت فوق است و در آینده ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی برای اعزام پزشکان متخصص هیچ مشکلی نداریم ادامه داد: تخصص های مختلف از جمله جراح عمومی، ارتوپد، داخلی، مغز و اعصاب ، چشم، زنان، گوش ، حلق و بینی و چشم  در این برنامه حضور دارند.

زارع با بیان اینکه متخصص چشم بیشترین نیاز منطقه است اظهارداشت:  بیماری های پوستی، داخلی و قلب نیز به چشم می خورد در نتیجه داده هایی که تجزیه و تحلیل شده و بیشترین مراجعات در این خصوص است.

وی با بیان اینکه خدمات در همه زمینه های دارو، عمل و آزمایشات رایگان است ادامه داد: سونوگرافی، سی تی اسکن پورتال و تمام نیازمندی هایی که برای بیماران وجود دارد را تامین کردیم.

مسئول تیم جهادی پزشکی با بیان اینکه هدف از این طرح ارائه خدمات هدفمند به افراد نیازمند است گفت: حتما به افرادی که در هفته گذشته در مراکز و شبکه های بهداشت و درمان مراجعه و مورد ویزیت اولیه تیم های غربالگری قرار گرفتند و  برگه ارجاع  دارند ارائه خدمات می شود.

وی بیان داشت:  از مردم انتظار داریم در اجرای این طرح جامع همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم با شناسایی بیماران نیازمند که توان پرداخت مالی بیماری خود را ندارند بستری آماده کنیم تا به مراکز درمانی معرفی شوند تا کسی به دلیل نداشتن پول از درمان محروم نشود.

زارع با تاکید بر اینکه به دنبال شناسایی و ارائه خدمات پزشکی بی منت به بیماران نیازمند هستیم گفت: این امر میسر می شود منوط به اینکه شبکه ها و مراکز بهداشتی درمانی  آمار و اشرافیتی که دارند را طبق روند قانونی در سیستم بهداشت و درمان اعلام کنند.

وی گفت: از مردم خواهش دارم که وقت پزشکان را نگیرند چون تعداد مراجعات زیاد سبب می شود از ارائه خدمات به افرادی که نیازمند و محروم هستند یا از دوری خدمات و تجهیزات پزشکی رنج می بردند؛ عقب بمانیم.

مسئول تیم جهادی پزشکی طرح میلاد تا میلاد در پایان  از همکاری قرارگاه شهید ناصری، بسیج جامعه پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان تشکر کرد.

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از ارائه خدمت مشاوره رایگان  به ۱۰ هزار و ۳۳۰ نفر در مرکز مشاوره راه زندگی‌ کمیته امداد استان خبر داد. 

 مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره موجب پایداری خانواده‌ها و گامی مهم در تقویت توانمندسازی مددجویان است، اظهار کرد: مرکز مشاوره کمیته امداد استان طی سال گذشته به ۱۰ هزار و ۳۳۰ نفر خدمت مشاوره رایگان ارائه کرده است. 

وی گفت: همچنین این مرکز در راستای کمک به زوج‌های جوان برای ایجاد آمادگی بیشتر پیش از ازدواج برای ۱۹۲۷ نفر مشاوره رایگان ارائه کرده است. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: بازگشت به تحصیل ۸۵  نفر، ازدواج مجدد ۲۰۵ نفر از زنان مطلقه و فوت سرپرست و بازگشت به زندگی بیش از ۳۸ نفر از زنان متارکه کرده از دیگر عملکردهای مثبت مرکز مشاوره ‌کمیته امداد استان در سال گذشته است.

این مقام مسئول ارائه مشاوره های تحصیلی و انتخاب رشته برای ۱۳۵۰ نفر، مشاوره و راهنمایی تلفنی  برای ۴۸۰ نفر، مشاوره های فردی و گروهی  ویژه دختران مجرد ۱۹ تا ۳۰ برای ۴۰۰ نفر و برگزاری ۳۵۵ جلسه آموزش های پیشگیرانه وهمایش های آموزشی و مشاوره های گروهی را ‌از دیگر فعالیت های مرکز مشاوره این نهاد برشمرد. 

وی با بیان اینکه مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره  کمیته امداد امام خمینی (ره) درخراسان شمالی فعالیت خود را از اسفند ۹۹ آغاز کرده است، اظهار کرد: این مرکز انواع خدمات مشاوره از جمله مشاوره‌های حقوقی، مهارت‌های زندگی، ازدواج، تحصیلی، مذهبی و کودکان را به مراجعه کنندگان ارائه می‌کند.

الهی راد با اشاره به اینکه در قالب این مرکز به دنبال ارائه مشاوره و توسعه خدمات‌رسانی به جامعه هدف هستیم، اضافه کرد: در این مرکز به صورت رایگان به مددجویان زیرپوشش خدمات ارائه و دیگر افراد براساس تعرفه تعیین شده می‌توانند خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند. 

به گزارش ایسنا، تقویت مهارت‌آموزی و توان‌افزایی در خانواده‌های تحت حمایت مهمترین هدف راه‌اندازی مراکز مشاوره در کمیته امداد است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند