Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، پیرحسین کولیوند در تشریح طرح‌های ۲۴۷ و ۷۲۴ مربوط به مدیریت درمان سکته‌های قلبی و مغزی گفت: اگر بیماران دچار سکته مغزی و قلبی شده در کمتر از سه ساعت به مراکز درمانی مشخص منتقل نشوند، جان خود را از دست می‌دهند یا بر اثر گرفتگی رگ قلب، قدرت انقباضی قلب کاهش پیدا می‌کند و در این صورت، این بیمار با مشکلات گوارشی، کلیه، ریه و مغز روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در آمبولانس‌های اورژانس در برخی از استان‌های کشور، دستگاه‌های نوار قلب، قرار داده شده که دارای دو سیم کارت است که یکی از این سیم کارت ها، اطلاعات و دیگری صدا را به متخصص قلب ارسال می‌کند و زمانی که فردی با درد سینه روبرو می‌شود و با اورژانس ۱۱۵ تماس می‌گیرد، پس از گرفتن نوار قلب و ارسال صدا و اطلاعات، متخصص قلب وضعیت بیمار را به صورت آنلاین مشاهده و بررسی می‌کند و در صورت تشخیص سکته حاد قلبی، به پرسنل اورژانس گفته می‌شود که به بیمار دارو داده و او را به یک مرکز درمانی مشخص منتقل کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: بیمار دچار سکته حاد قلبی و مغزی شده، به طور مستقیم به بخش‌های مرتبط و آنژیوگرافی منتقل می‌شود و دو روز پس از آن نیز ترخیص می‌شود.

کولیوند تاکید کرد: تا کنون با انجام این اقدامات در قالب طرح ۲۴۷ برای بیماران دچار سکته حاد قلبی شده، ۲۳ هزار نفر از این خدمت، بهره‌مند شدند و بخش عمده‌ای از آن‌ها از مرگ نجات یافتند.

وی با بیان اینکه با تزریق داروی TPA به بیماران دچار سکته حاد مغزی شده در سه ساعت اول، ۶۰ درصد از آن‌ها بدون عوارض و معلولیت می‌توانند بهبود پیدا کنند، افزود: بیمار دچار سکته قلبی شده علائمی مانند درد سینه دارو و با صدا کردن اطرافیان، کمک می‌گیرد، اما در سکته مغزی، بیمار فاقد درد و توانایی برای کمک خواستن از دیگران است. ممکن است خبر سکته مغزی این بیماران، دیر به اورژانس برسد، اما از اسفند سال گذشته تا کنون، ۸۰۰ بیمار سکته حاد مغزی در قالب طرح ۷۲۴، نجات پیدا کرده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رمضان نژاد افزود: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود و پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی مرگ مغزی وی تأیید شد.
مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با موافقت خانواده وی کلیه‌ها و کبد این بیمار برای اهداء به بیماران نیازمند جداسازی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند