Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق اصناف اعلام کرد: همچنان با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به سبک و سیاق کنونی مخالف است اما با توجه به استقبال مردم و اصرار دولت، امسال هم به اجبار این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

علی فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و این‌که چرا با وجود مخالفت‌های اصناف مجددا این نمایشگاه‌ها امسال برگزار می‌شود؟ اظهار کرد: شخصا امروز هم همان حرف‌های دیروز را می‌زنم و با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره با این سبک و سیاق مخالفم، چراکه حداقل زمینه برگزاری برای این نوع نمایشگاه‌ها نیست اما از سویی ذائقه مردم به برگزاری این نمایشگاه‌ها عادت کرده و از طرف دیگر دولت همچنان مصر به برگزاری این نمایشگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ‌گاه نگفتم که کالاهای بی‌کیفیت در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود، بلکه اینگونه عنوان کرده بودم که "ممکن است چنین کالاهایی عرضه شود اما در نمایشگاه‌هایی که اتحادیه‌ها سیطره دارند ممکن نیست". البته شاید نتوانیم برندهای مطرح را به این نمایشگاه‌ها وارد کنیم.

رییس اتاق اصناف ادامه داد: قیمت کالاها و محصولات که از نظر کیفیت هم مشکلی ندارند ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار است و امسال مقرر شد این نمایشگاه‌ها در مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها برگزار شود و در دیگر شهرستان‌ها اگر اتاق‌های اصناف ضرورت دیدند اقدام به برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌کنند که تصور نمی‌شود این کار صورت گیرد.  

فاضلی با بیان این‌که هیچ مشکلی برای تامین و تنظیم بازار شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: برای این‌که تسهیلات بهتری نسبت به سال‌های قبل فراهم کنیم اقدامات لازم صورت گرفته اما بضاعت در همین حد است. البته در جلسه‌ای که دیروز با فرماندهان نیروی انتظامی استان تهران برگزار شد همه دغدغه‌ها مطرح شد و آنها نیز قول دادند تا شرایط بهتری نسبت به سال گذشته برای مردم فراهم کنند. یکی از تسهیلاتی که امسال برای این نمایشگاه‌ها در نظر گرفتیم پیش‌بینی کردن پارکینگ برای مردم است، چراکه آنها استقبال می‌کنند و دلیل استقبال‌شان این است که شاید ویژگی در نمایشگاه‌های بهاره مشاهده کرده‌اند.

وی درباره مخالفتش برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: اگر قرار است که این نمایشگاه‌ها برگزارشود باید در مجموعه‌های معتبر مانند نمایشگاه بین‌المللی تهران، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و مکان‌هایی از این دست باشد که بتوان حداقل امکانات و مقدمات رفاهی را برای مردم تامین کرد، اما امسال بالاجبار نمایشگاه‌های بهاره را برگزار می‌کنیم.

کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا از سال آینده

رییس اتاق اصناف همچنین درباره وضعیت مالیات بر ارزش افزوده طلا که سال‌هاست مقرر شده تا از ۹ درصد به سه درصد کاهش پیدا کند، اینگونه توضیح داد که لایحه مالیات بر ارزش افزوده مراحل نهایی خود را طی کرده است، اما متاسفانه مجلس به واسطه بودجه پایان سال نتوانست آن را در دستور کار قرار دهد در حالی که مقرر شده بود تا دی‌ماه آن را به صورت مصوب از مجلس دریافت کنیم.

فاضلی ادامه داد: این‌که یک قانون آزمایشی پنج سال کار کند و پس از آن چهار سال تمدید شود قابل قبول نیست و با عقل جور در نمی‌آید و در راستای توسعه اقتصاد کشور هم نیست.

وی اظهار کرد: تاکنون با فشارهایی که به نمایندگان مجلس آورده‌ایم و پیگیری‌هایی که صورت داده‌ایم توانسته‌ایم کار را به مراحل پایانی‌اش برسانیم و امیدواریم در اوایل سال آینده خبر خوبی در این زمینه خواهیم داشت و در زمینه‌ مالیات بر ارزش افزوده بخشی که هجمه‌ها علیه‌اش بسیار بود را کاهش دادیم و قول می‌دهم که با پیگیری‌ نمایندگان مجلس آن را از سال آینده اصلاح کنیم که کالاهای سرمایه‌ای مشمول این قانون نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد

کنسرت‌های موسیقی که تاریخ برگزاری آنها با نمایشگاه ایران اکسپو همزمان و محل برگزاری آنها در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و هتل اسپیناس پالاس باشد، لغو شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امسال ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. برگزاری این رویداد، برخی از کنسرت‌های موسیقی در تهران را به تعطیلی کشانده است.

نمایشگاه ایران اکسپو از 8 تا 12 اردیبهشت برگزار می‌شود و به همین دلیل کنسرت‌هایی که قرار بوده از 6 تا 12 اردیبهشت در دو سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و هتل اسپیناس پالاس برگزار شوند، به زمان دیگری موکول شده‌اند.

شاید مهمترین علت برای این تصمیم‌گیری، ترافیک سنگین در بازه زمانی بازدید از نمایشگاهِ ایران اکسپو است. از آنجایی که سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و محل دائمیِ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در یک مجموعه قرار دارد، این بار ترافیکی موجب اختلال‌های بسیاری خواهد شد. همچنین هتل اسپیناس پالاس هم در مسیرِ نمایشگاه بین‌المللی قرار دارد و از سوی دیگر شاید این هتل محلِ اقامت مهمانان خارجی باشد؛ از این رو کنسرت‌های سالنِ رویال هال اسپیناس پالاس هم که همزمان با نمایشگاه اکسپو باشند، لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

مخاطبان کنسرت‌های پاپ در ایران به خوبی می‌دانند که در زمان برگزاری کنسرت‌های موسیقی، ورودی‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران و خیابان‌های اطرافِ هتل اسپیناس پالاس، به شدت شلوغ و پر از ترافیک می‌شود.


کنسرت گرشا رضایی قرار بود 12 اردیبهشت برگزار شود که این اجرا لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.


کنسرت فرزاد فرزین هم که قرار بود 7 اردیبهشت برگزار شود، به دلیل برگزاری اکسپو به تاریخ دیگری موکول شده است.
برگزاری کنندگان این کنسرت، 21 اردیبهشت را به عنوان تاریخ جایگزین اعلام کرده‌اند.


کنسرت معین زندی قرار بود به تاریخ 10 اردیبهشت در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود.
بلیت‌فروشی این کنسرت در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است.


نکته جالب اینکه بلیت فروشی کنسرت ناصر زینلی هنوز متوقف نشده است.
تاریخ این اجرا چهارشنبه 12 اردیبهشت و محل برگزاری آن در هتل اسپیناس پالاس اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • آغاز کشت بهاره به لطف باران‌های بهاری در شهرستان زیرکوه
  • وکیل بهاره هدایت: موکلم فعلا به زندان باز نخواهد گشت