Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر کشور از رییس جمهوری درخواست کرد اختیارات یک تا سه استان در چهارچوب اصل ۱۲۷ قانون اساسی همتراز با اختیارات دولت در حوزه هایی مشخص افزایش یابد.

به گزارش ایرنا از وزارت کشور، نشست مشترک استانداران سراسر کشور امروز - سه شنبه - با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری با هدف تحقق برنامه های دولت در بخش های تولید و اشتغال در وزارت کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرضا رحمانی فضلی در این نشست به بحث واگذاری اختیارات به استان ها اشاره کرد و خطاب به رییس جمهوری گفت: ظرفیت های استان ها و سطح کارشناسی آنها بسیار بالا است و یقین داریم کارها به راحتی در استان ها تصمیم گیری شده و پیش می‌رود.
وی افزود: درخواست ما این است که مدت زمان واگذاری بیش از 100 مورد اختیار به استان‌ها برای سال 97 هم تمدید شود چون طبق مصوبه این مدت زمان تا پایان سال 96 بود و نامه تمدید آن را برای رییس جمهوری تهیه و ارسال کرده ایم.
وزیر کشور یادآور شد: با توجه به این که می خواهیم در این زمینه کار انقلابی کنیم، پیشنهاد می‌شود یک تا سه استان در چهارچوب اصل 127 قانون اساسی همتراز با اختیارات دولت در حوزه‌های که تعیین می‌کنیم تبدیل شوند و این پیشنهادی است که همه استانداران دارند.
رحمانی فضلی یادآور شد درخواست ما این است که با این پیشنهاد موافقت شود.
به گزارش ایرنا ، اصل 127 قانونی اساسی، رییس جمهوری می تواند در موارد خاص، بر حسب ضرورت با تصویب هیات وزیران نماینده یا نمایندگان ویژه با اختیارات مشخص تعیین کند. در این موارد تصمیمات نماینده یا نمایندگان مذکور در حکم تصمیمات رییس جمهوری و هیات وزیران خواهد بود.
وزیر کشور همچنین در این نشست تصریح کرد: شورای گفت وگو ظرفیت بسیار بالای بخش خصوصی است اما در اجرای مصوبات آن سرعت بیشتری لازم است، همچنین درخواست می کنیم که دستگاه های اجرایی دقت بیشتری در اجرای مصوبات شورای گفت وگو داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: جلسه شورای گفت وگوی بخش خصوصی نیز در سطح ملی توسط وزیر اقتصاد و در سطح استان‌ها از سوی استانداران تشکیل می‌شود که در برخی موارد اجرای مصوبات دچار کندی هستند که باید با سرعت بیشتری توسط دستگاه های اجرای دنبال و اجرا شود.
وزیر کشور با بیان این که موضوع آمایش سرزمینی از مسائل بسیار مهم کشور به شمار می‌رود، اظهارداشت: درخواست ما این است که رییس جمهوری دستور بدهند آمایش سرزمینی در مدت یک و نیم سال آینده توسط سازمان برنامه بودجه تهیه و به اتمام برسد.
رحمانی‌فضلی تاکید کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز توفیقات خوبی بدست آمده است، طبق بررسی هایی که در این قانون انجام شده، وظایفی بر عهده دستگاه های اجرایی گذاشته شده که برخی دستگاه‌ها در انجام آن وظایف دقت و سرعت لازم را نداشتند که گزارش آن را تقدیم جنابعالی کرده ایم که دستورات لازم را دادید.
وی با یادآوری جلسه مشترک با بانوان فعال اقتصادی اظهارداشت: در این جلسه که با حضور 100 نفر از بانوان فعال در عرصه اقتصادی و تولید برگزار شد، افرادی حضور داشتند که بیش از دو هزار کارگر و 300 مرکز تولیدی و اقتصادی داشتند و در کار اقتصادی شان نیز با انگیزه و فعال بودند لذا مصوبات آن جلسه را خدمت رییس جمهوری ارسال کرده ایم بنابراین باید به حوزه بانوان فعال اقتصادی توجه ویژه شود.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: شورای توسعه امنیت پایدار غرب و شرق کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد که البته حدود 10 سال پیش شورای امنیت ملی تصویب کرده تا این جلسات برگزار شود و از هر سه قوه نیز در این شورا حضور دارند و با قدرت می توان کارها را پیش برد اما دقت لازم از قبیل پیش بینی ردیف بودجه و امکانات نشده بود که در نامه اخیر تمامی موارد برای جنابعالی نوشته شده بود که خوشبختانه دستور فرمودید این موارد انجام شود.
رحمانی فضلی با بیان این که طرح رونق تولید طرح بسیار خوبی است، گفت: لازم است دستور فرمایید که بانک ها همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند تا اعتبار و رقمی که پیش‌بینی شده تا پایان سال 96 پرداخت شود.
وی ادامه داد: اکنون دو هزار و 26 واحد را بانک‌ها تملیک کرده اند که در این خصوص دوبار گزارش آن را داده ایم و جنابعالی هم دستور فرمودید بانک ها به سرعت نسبت به آزاد سازی این تملیک ها اقدام کنند زیرا تملیک کردن به معنای خواباندن سرمایه است، لذا در این شرایط نمی‌توان کاری انجام داد و نمی‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند بنابراین درخواست ما این است که مجددا دستور فرمایید بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند و این تعداد واحد تعیین تکلیف شوند.
وزیر کشور به گزارش وزیر صنعت مبنی بر واگذاری بیش از 4 هزار و 600 واحد اشاره کرد و اظهار داشت: در واگذاری طرح‌های عمرانی ظرفیت بسیار بالای وجود دارد یکی از اشکال های مهم در واگذاری دستگاه های نظارتی هستند که به نظر می‌رسد در این خصوص باید در جلسه سران قوا تصمیمات لازم اتخاذ شود و جزئیات اشکالات آن را اعلام خواهیم کرد و در آن جلسه تصمیم گرفته شود دستگاهی نظارتی کمک بیشتری کنند تا این واگذاری‌ها به راحتی انجام بگیرد.
رحمانی فضلی بیان کرد: از وزارت کار درخواست داریم اجازه دهد با هر روش و ملاحظه‌ای که دارند اجرای طرح اشتغال را به استان ها واگذار شود و وزارت کار و کشور به اجرای این طرح نظارت کنند لذا زمان برای ما بسیار با ارزش است و باید به کار سرعت دهیم.
وی تاکید کرد: در این جلسه که تمامی استانداران، وزیران و مسئولان بخش‌های اقتصادی حضور دارند، پیرامون بحث تولید و اشتغال گزارشی توسط دستگاه ها ارائه خواهد شد، همچنین جمع بندی از مسائل و مشکلات در این حوزه ها در حضور رئیس جمهور تقدیم می شود.
وی افزود: دو استان خراسان جنوبی و اصفهان به نمایندگی از سایر استان‌ها موضوعات را از استان‌های مختلف جمع بندی کرده اند. این جمع بندی ها روز گذشته در حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی که در این حوزه ها امکان داشت در حد وزارتخانه‌ها گرفت، توسط مسئولان امر تصمیم گرفته شد، همچنین مقرر شد امروز این مباحث در حضور رییس‌جمهوری توسط دستگاه های متولی مطرح شود.
وزیر کشور تصریح کرد: امیدواریم این جلسه مقدمه‌ای باشد که سیاست‌های کلان دولت در حوزه تولید و اشتغال مطرح شود لذا رییس‌جمهوری نیز مصمم و جدی پیگیر هستند تا آنها را محقق کنند.
رحمانی فضلی گفت: ما در وزارت کشور در کنار سایر کارها این برنامه ها را با اهمیت بالا و به طور جد توسط استانداران و فرمانداران پیگیری می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین جلسه ای با حضور تمامی فرمانداران در اسفند ماه به منظور بررسی و تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال و تولید و عرصه های اقتصادی در سال جدید برگزار خواهد شد تا بتوانیم با پیگیری و تلاش این سیاست‌ها را محقق سازیم.
سیام**9314**1336
تنظیم: داود توسلی**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کاپیتان یونایتد: این قانون را عوض کنید!‏

به گزارش "ورزش سه"، آماد دیالو دیشب در الدترافورد ستاره اصلی شیاطین سرخ بود. ‏درحالیکه بازی یونایتد و لیورپول در یک‌چهارم نهایی جام حذفی تا پایان 120 دقیقه با ‏تساوی 3-3 دنبال می‌شد دیالو در دقیقه 120+1 گل چهارم یونایتد را به ثمر رساند. دیالو ‏که یک اخطار داشت بعد از گلزنی پیراهنش را درآورد و به همین خاطر کارت زرد دوم را ‏دریافت کرده و اخراج شد. ‏

طبق قوانین فعلی فوتبال اگر بازیکنی در جریان مسابقه به هر علت و بهانه‌ای پیراهنش ‏را در بیاورد با کارت زرد جریمه می‌شود و دیالو به همین دلیل کارت گرفت. ستاره یونایتد ‏در پایان بازی گفت یادش رفته بود که کارت زرد دارد و گرنه چنین کاری نمی‌کرد. البته ‏اخراج او تاثیری در برد دراماتیک شیاطین سرخ نداشت و آنها با حذف لیورپول راهی ‏مرحله بعد شدند. ‏

برونو فرناندز، کاپیتان یونایتد، با توجه به اخراج هم‌تیمی‌اش خواهان تجدیدنظر در این ‏قانون شد و گفت:" وقتی یک بازیکن گل می‌زند حق دارد و باید خوشحالی کند و از گلی که ‏زده لذت ببرد به خصوص گلهای بسیار حساس. به نظر من این قانون باید تغییر کند. ‏البته که همه باید به تیم رقیب احترام بگذارند ولی با حفظ احترام حق هر فوتبالیستی ‏است که از گلی که زده لذت ببرد و هر طور می‌خواهد جشن بگیرد". ‏

دیگر خبرها

  • درخواست کاپیتان یونایتد: این قانون را عوض کنید!‏
  • پوتین: همکاری با پارلمان برای توسعه روسیه را ادامه می‌دهیم
  • درخواست صندوق بین المللی پول از پاکستان برای افزایش مالیات‌ها
  • درصورت عدم رعایت قانون برای افزایش حقوق کارگران، وزیر کار باید پاسخگوی مجلس باشد
  • موافقت کابینه جنگ صهیونیستی با واگذاری اختیارات بیشتر به هیات مذاکره‌کننده در قطر
  • پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد
  • آمار نگران کننده پلیس راهور از کشته‌های تصادفات
  • ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  • افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد