Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی ، او را بهتر می شناختند، چرا که هر زمان در مرز فلسطین اشغالی و لبنان چشم شان به (مسجد قدس) می افتاد که شبیه به بیت المقدس در دل پارک بسیار زیبای “ایران” بنا شده بود ، داغ شان تازه می شد و همین باعث شد که به دنبال انتقام از معمار آن باشند .


به گزارش شریان نیوز،فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی ، او را بهتر می شناختند، چرا که هر زمان در مرز فلسطین اشغالی و لبنان چشم شان به (مسجد قدس) می افتاد که شبیه به بیت المقدس در دل پارک بسیار زیبای "ایران” بنا شده بود ، داغ شان تازه می شد و همین باعث شد که به دنبال انتقام از معمار آن باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راوی بدیل چمران  ******************************* هئیت الزهرا (س) را در ارومیه راه انداخته بود که نزدیک خانه های مسیحیان بود آن قدر با صفا و مخلص بود که هم وطنان مسیحی می آمدند و غذای نذری می بردند در بین آنها به قدیس معروف شده بود. شبی مجلس عزای امام حسین (ع) بر پا بود. کسی آمد گریه میکرد. حاجی از او پرسید: « برای امام حسین گریه می کنی؟!». لحظاتی گذشت فهمیدیم مسیحی است. حاجی گفت: « مهم این است که برای امام حسین (ع) گریه می کند. فرقی ندارد که مسیحی باشد.» پس از آن یک شاخه گل کنار غذای نذری می گذشات و به خانه هایشان می فرستاد و آنها هم به هیئت گوشت و کوسفند قربانی هدیه می دادند. راوی سید جمال الحسینی ******************************  سردار شهید شاطری با اشاره به جنگ 8 روزه اسرائیل علیه مقاومت اسلامی گفت: " جنگ 8 روزه غزه در این مقطع برای صهیونیست‏‌ها یک حماقت محض بود، اگرچه صهیونیست‏‌ها آن را حاصل یک طراحی دقیق می‏‌دانند و معتقدند که این جنگ را براساس سناریوی از پیش‌طراحی شده انجام داده‏‌اند. امروز در غزه شعار مقاومت اسلامی، انتفاضه سنگ تا انتفاضه ساروخ(موشک) است، چراکه موشک‏‌های مقاومت امروز تا عمق خاک رژیم غاصب اسرائیل نفوذ کرده و باعث ترس آن‏‌ها شده است. موشک‏‌های فجر 5 مقاومت اسلامی می‏‌تواند از برد 120 تا 200 کیلومتر از عمق خاک اسرائیل غاصب را هدف‏‌گیری کند. " *************************************** شهید خوشنویس تاکید داشت که حزب ا... لبنان در اسکان دادن مردم در حین و پس از جنگ 2006 بسیار موفقیت آمیز عمل نموده است . او با مقایسه و حضورش در افغانستان و عراق و تجربیات آن دو کشور اعتقاد داشت شرایط روحی پس از جنگ و وجود گسترده آسیب ها و تخریب ها سخت ترین شرایط را بر انسجام فکری و روحی مردم تحمیل می نماید که ارائه طرح ها در آن هنگام بسیار مهم و ضروری است . بویژه با این هدف که مردم سرزمین هایشان را ترک نکنند . در نهایت آنچه ایشان انتظار داشت انسجام فعالیتی پژوهشی و فرهنگی در راستای اقدامات انجام شده و انتقال تجربیات بود. ********************************** شهید مهندس حسام خوشنویس از بدو ورودش به خاک لبنان، پس از شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه و بازگشت اهالی لبنان به شهرها و روستاهایشان که ارتش صهیونیست تأسیسات زیربنایی، ساختمان ها و سازمان ها آن ها را به کلی ویران ساخته بود، با مردم این سرزمین همراه بود و با آنان زندگی کرد. 
پس از توقف جنگ، هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست معاون رئیس جمهور از لبنان بازدید به عمل آورد و آمادگی ایران را برای همکاری در بازسازی لبنان اعلام کرد. 
با توجه به تجربه ی دیرین مهندس حسام در امر بازسازیِ مناطق آسیب دیده از جنگ در ایران و افغانستان، وی به عنوان رئیس تیم بازسازی لبنان انتخاب شد. 
شدت خسارات وارده بر راهها، پل ها و اماکن مذهبی از جمله مساجد و کلیساها، مدارس، بیمارستانها و ... باورکردنی نبود. 
بررسی ها به سرعت انجام و نقشه ها ترسیم شد. با پیمان کاران در مناطق مختلف تماس گرفته شد و قراردادها برای شروع کار بازسازی، ترمیم و ساخت مناطق آسیب دیده بدون فوت وقت امضا گردید. 

به این ترتیب دایره ی فعالیت تیم بازسازی هرچه بیشتر افزایش یافت به طوری که طی شش سال و نیم خدمات برجسته و عظیمی را در همه ی مناطق کشور به انجام رساند. 
دستاوردهای این تیم بالغ بر 17328 طرح پیشرفته و پراکنده، شامل ساخت را هها، پل ها، اماکن مذهبی و دیگر طرح ها و برنامه های متوسط و کوچک در سراسر کشور بود. 

سخن از اقدامات مهندس حسام در طی سال های حضورش در لبنان حدیثی طولانی و نیازمند کتاب ها و صفحاتی بسیار است تا حق مطلب ادا شود. 

شهید حسام با حضور در کشور لبنان تلاش ها و اقدامات برجسته و بخشش های دلسوزانه اش را در دوران بازسازی این کشور به ثبت رساند، به طوری که سخن گفتن از دوران بازسازی و بازگشت آبادانی به لبنان پس از جنگ 33 روزه بدون ذکر نام مهندس حسام و هیئت ایرانی به عنوان اولین و بزرگترین هیئت حاضر ممکن نیست. 
همه ی این ها یادآور نام آنان در اذهان مردم لبنان، مسئولان و فعّالان عرصه ی جنبش بازسازی لبنان از مناطق جنوبی تا بقاع و ضاحیه در جنوب بیروت است.

در بخشی از کتاب از قول سلطان اسعد، معاون شورای اجرایی حزب الله لبنان می خوانیم:
اخلاص حسن شاطری نسبت به حزب الله لبنان و تقدیس مقاومت و محبت ویژه اش به سیدحسن نصرالله برخاسته از عشقی بی مثال نسبت به جهاد و مجاهدین بود، او اعتقاد داشت که رهبری سید حسن نصرالله نعمتی از جانب خداوند است و کار در لبنان را فرصتی برای کار ذیل حزب الله لبنان به شمار می آورد.
وی می افزاید: اولین دیدار حسن شاطری پس از ورود به لبنان، دیدار با سیدحسن نصرالله بود و در آن دیدار وظایفی را که در زمان حضور در لبنان به آن خواهد پرداخت شرح داد و موافقت اولیه را از ایشان دریافت کرد.
به گفته سلطان اسعد، سیدحسن نصرالله کسی بود که مسئله تغییر نام حسن شاطری را مطرح کرد و پیشنهاد داد تا بین مردم با نام دیگری غیر از حسن شاطری معرفی شود.
وی هم بلافاصله پذیرفت و نام حسام خوشنویس برگزیده شد، نامی که تا زمان شهادت با آن شناخته شد.
شهید حاج حسن شاطری معروف به حسام خوشنویس از فرماندهان سپاه قدس و مسئول بازسازی لبنان بود که 24 بهمن ماه 1391 در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.   منبع: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان دسته بندیایثار و شهادت برچسب هاحاج حسن شاطریفرماندهانمقاومت اسلامیلبنان مطالب مرتبط وداع با پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در معراج‌الشهدا
برگزاری هفتمین کنگره‌ سرداران و ۳۰۰ شهید محله افسریه تهران
داستان دو برادر انقلابی؛ از مبارزه با منافقین تا شهادت در بازی‌دراز

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد

دریافت 209 MB

کد خبر 6096419

دیگر خبرها

  • دسته‌روی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در لاهیجان
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد
  • عطر و بوی شهادت در اصفهان پیچید
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون شنبه