Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، معصومه مرادیان در دومین همایش زن، انقلاب اسلامی و هویت بازیافته که پیش از عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، تصریح کرد: امروز زنان تغییر کرده‌اند و دیگر شی واره نیستند، زنان می‌خواهند همپای مردان نقش خود در جامعه را ایفا کنند چراکه به عظمت وجودی خود پی بردند.
وی افزود: عدالت جنسیتی و ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان در جامعه باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد، زنان در رشد و تعالی جامعه نقش گسترده‌ای دارند که این نقش باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد، افرادی که با نگاه فمینیستی به عدالت جنسیتی توجه می‌کنند به اصل مطلب دست نیافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین تصریح کرد: حضرت فاطمه، زینب و خدیجه (س) سه الگوی ارزشمند برای بانوان هستند، در دوران انقلاب اسلامی زنان این سه بانوی بزرگوار را الگوی خود قراردادند؛ در آن زمان زنان انقلاب اسلامی افرادی نوپدید به شمار می‌رفتند که با شعار نه شرقی و نه غربی با حرکت خود جهانی را به شگفتی واداشتند .
وی افزود: در طول تاریخ درراه اسلام زنان فراوانی به مبارزه پرداختند که ازجمله آن می‌توان به زنان پرافتخار و شجاعی چون جمیله بوپاشا در تاریخ انقلاب الجزایر اشاره کرد، در انقلاب اسلامی ایران نیز زنانی حتی بهتر از بوپاشا کم نداریم که می‌توان زهرا حسینی روایتگر کتاب دا و معصومه آبا اشاره کرد.
مرادیان یادآور شد: زنی که برای انقلاب اسلامی در میدان لاله شهید شد، زنی که با دستان خود پدر، همسر و فرزند خود را راهی جبهه کرد و در پشت جبهه خدمت کرد همگی از زنان الگو و افتخارآفرینی هستند که اگر خدمات و فداکاری آنان نبود سرنوشت جنگ و کشور طور دیگری رقم می‌خورد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد

کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در نخستین همایش بانوان تاثیرگذار در اقتصاد استان قزوین گفت: موضوعات و مسائل بانوان در بررسی کارشناسان نظام مسایل کشور دسته بندی و با راهکار‌های بومی مردم هر استان و دیدار‌هایی که با مسئولان آن استان صورت می‌گیرد، درحال بررسی است.

وی ادامه داد: تاکید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور که چند روز پیش مهمان قزوین بودند نیز دال بر همین موضوع بود که نظام مسائل استان‌ها باید به احصا حل مشکلات بانوان اقدام کنند.

علیخانی با بیان اینکه قوانین مربوط به حقوق بانوان از موضوعات بسیار مهم جامعه محسوب می‌شود، گفت: بسیاری از قوانین و لوایح در سطح مجلس و بسیاری دیگر از تصمیم گیری‌های کلان در شورای انقلاب فرهنگی باید با نقش بانوان در استان‌ها پررنگ‌تر شود.

این مسئول ادامه داد: اگر بتوانیم از طریق یک حلقه واسط به فضای تصمیم گیری در خصوص حقوق جامعه زنان متصل شویم می‌توانیم بهترین تصمیم‌ها و تاثیرگذارترین برنامه‌ها را برای بانوان تدوین کنیم.

علیخانی بیان کرد: بانوان فعال زیادی در سطح استان قزوین وجود دارد که امیدواریم با کمک ظرفیت‌های کشوری بتوانیم با همکاری یکدیگر در کار‌های استانی و کلان کشوری تاثیرگذار باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: در بخش بانوان قزوین آماده همکاری هستیم و خوشبختانه ارتباط خوبی بین شورا، شهرداری و استانداری برقرار است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود