Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله‌ طبقاتی و ناعدالتی‌ها مجبور می‌کند تا مردم در خیابان‌ها فریاد بکشند در حالی که اگر فاصله طبقاتی در جامعه به حداقل برسد قطعاً آرامش به جامعه باز می‌گردد. ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مردم ایران علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی و معیشتی در راهپیمایی 22 بهمن با قدرت و صلابت اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به‌تمامی ملت‌های جهان و زیاده خواهان نشان دادند و پیام مردم در این راهپیمایی دفاع تمام‌قد از ارزش‌های انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همه مسئولان ضمن اینکه باید قدردان حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن باشند بایستی به‌عنوان مسئول از اینکه نتوانسته‌ایم خدماتی در شان مردم ارائه دهیم، شرمنده باشیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان قانون‌گذار باید به نحوی باشد که عدالت و انصاف در جامعه به جایگاه خود دست یابد، ادامه داد: اکنون با آنچه که در جامعه با آن فاصله زیادی داریم عدالت است و فاصله و شکافی که در درآمدها، اشتغال، بهره‌وری و حتی در استان‌ها وجود دارد فاصله قابل‌قبولی نیست.

پزشکیان، کم کردن فاصله طبقاتی در جامعه از بزرگ‌ترین وظایف مسئولان جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: هدف اول و آخر پیامبران، ائمه اطهار (ع) و امام خمینی(ره) پیاده‌سازی عدالت در جامعه بود و حال ما در این زمینه مشکلات متعددی داریم که نهایتاً باید در حوزه قانون‌گذاری به سمت حرکت کنیم تا عدالت و انصاف در جامعه‌ای اسلامی رعایت شود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مدیران آن‌طور که باید و شاید قانون را اجرا کنند متأسفانه اقداماتی مطلوبی را انجام نمی‌دهند، ابراز داشت: وظیفه مجلس نظارت دقیق بر اجرای قوانین و مدیریت مدیران است، اصولاً اگر قانون به‌درستی اجرایی شود در جامعه مشکلی پیش نمی‌آید.

وی اضافه کرد: اگر امروز در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، اقتصاد، اشتغال و غیره شاهد بروز مشکلاتی هستیم یا به‌درستی قانون‌گذاری نشده و یا اینکه قوانین مشکلی نداشته بلکه نظارت خوبی صورت نگرفته است و در راستای رفع مشکلات و موانع، مجلس و شورای نگهبان وظیفه سنگینی دارند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یادآور شد: به‌عنوان‌مثال اگر ما نتوانیم در مجلس شورای اسلامی قانون عادلانه تصویب کنیم و شورای نگهبان اجازه ندهد قانونی با استفاده از نام اسلام مصوب و در جامعه اجرایی شود تا نهایت به توسعه استانی و عقب‌ماندگی استانی دیگر ختم شود، از نظر شرعی قابل‌قبول نیست.

پزشکیان با تأکید بر اینکه اگر عدالت و انصاف رعایت نشود در جامعه تنش به وجود می‌آید، گفت: اعتراضات اخیر از وجود فاصله طبقاتی و اختلافات در درآمدها و نا عدالتی‌ها نشئت می‌گیرد و همین فاصله‌ها مردم را مجبور می‌کند تادر خیابان‌فریاد بکشند در حالی که اگر فاصله طبقاتی در جامعه به حداقل برسد قطعاً آرامش به جامعه بازمی‌گردد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخشی از اعتراضات اخیر به خاطر عدم تحقق  وعده هایی است که از طریق برخی نهادها به مردم داده شده است به‌طوری که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام کشور که برای خشنود کردن مردم مصوب شده 600 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد ولی هر قدر که خودمان را به آب و آتش بزنیم تنها 30 تا 34 هزار میلیارد تومان را می‌توانیم تأمین کنیم.

انتهای پیام/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مطالبه مردم مؤمن و انقلابی کشور این است که باید با حرمت‌شکنان حریم امن الهی در عرصه عفاف و حجاب برخورد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در تجمع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور و فراجا با بیان اینکه موشک‌باران ایران به خاک رژیم غاصب صهیونیستی توانست این رژیم کودک‌کش و آمریکا را در هم بشکند، گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران در موشکی است که همراه با آیه شریفه «و ما رمیت اذ رمیت» شلیک می‌شود، موشک‌های ایران اسلامی همراه با ایمان و اعتقاد به ذات اقدس الهی است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن بداند که مردم ایران پای ارزش‌های ناب اسلامی استوار ایستاده‌اند، افزود: روزی که مردم احساس کنند اسلام در خطر است و همه باید حضور پیدا کنند و حضوری باشکوه داشته باشند، می‌آیند و قدم‌های استواری در این مسیر بر می‌دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن احساس می‌کند با تهدید جامعه با مسئله حجاب می‌تواند به اسلام و انقلاب ضربه بزند، بر لزوم عملیاتی‌سازی هرچه سریع‌تر قانون عفاف و حجاب در کشور اشاره و با تأکید بر این که حجاب حریم صلاح خانواده و جامعه است، گفت:  مطالبه مردم مؤمن و انقلابی کشور این است که در عین مبارزه با ناقضان امنیت و فاسدان اقتصادی باید با حرمت‌شکنان حریم امن الهی در عرصه عفاف و حجاب که فرهنگ دینی جامعه اسلامی را نشانه گرفته‌اند برخورد شود.

سخنران اجتماع بزرگ حمایت از طرح نور و فراجا ضمن تأکید بر اهمیت مبارزه جدی همگانی با مفسدان و قانون‌شکنان تمام ساحت‌های جامعه، تصریح کرد: در مبارزه با فساد، اسلام تماشاچی نمی‌خواهد و در گستره تاریخ هرجا مردم تماشاچی شدند، دشمن به بی‌حیایی‌ها در جامعه دامن زد و به دین خدا توهین‌هایی را رواداشت.

ماندگاری، حجاب را نه‌تنها قانون اسلام و کشور بلکه مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه دانست و افزود: در برخورد با پدیده بی‌حیایی و بی‌عفتی همه ارگان‌ها باید در کنار هم به نقش و رسالت دینی و قانونی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است